Citat:
Ursprungligen postat av
Charlisangel
Det som förvånar mig, när man sitter och tittar på den här kartan är att ingen i husen nära platsen där bråket ska ha ägt rum, har vaknat eller verkar ha hört något. Med tanke på att Hanna vittnar om skrik och högljudda röster/bråk t om en bildörr. Hon står ju ändå en bra bit ifrån.
Det är en lugn fin sommarnatt och folk i vilorna borde ha ev fönster öppna t ex, ändå har ingen vaknat av detta.
Bildörrar slås givetvis varje natt i ett bostadsområde.
Skrik från cykelvägen förekom tydligen på somrarna. Inget anmärkningsvärt natten mellan lördag och söndag med andra ord om man inte är ute och hör det som sägs.
Återigen återvänder jag till mordet på Holmängen i Vänersborg. Hagelbössa avfyrad utomhus mitt i ett område med bostadsrätter på två och tre våningar och
ingen ringer polisen. Ett fåtal personer har hört skottet trots att det var en varm natt då många hade fönster öppna. Endast två hade någorlunda rätt om tiden (den ena kan användas för att fastställa tiden då han/hon såg på klockan i anslutning till skottet). Ingen bedömde tiden till efter det att det faktiskt avfyrade men flera uppskattade det en timme tidigare. Förmodligen är folk dåliga på att bedöma tid när de har gått och lagt sig eller är på väg att lägga sig.