2021-09-30, 13:11
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du inte vaccinerat dina barn mot andra sjukdomar eller?
Vad har andra vaccin med detta experiment att göra?
Citera
2021-09-30, 13:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vad har andra vaccin med detta experiment att göra?

Menar du att du visste precis vad det var i de andra vaccinen? Kan du ärligt säga att du ägnat mer än fem minuter av ditt liv att efterforska vilka vaccin du sprutat i armen bortsett från covid-vaccinen?

Isåntfall, kan jag få se en lista på alla vaccin du använt hittills?
Citera
2021-09-30, 13:24
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Restriktionerna är över, inte pandemin.

Influensa är en pandemi, AIDS är en pandemi etc

Vi får leva med det.
Citera
2021-09-30, 13:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Menar du att du visste precis vad det var i de andra vaccinen? Kan du ärligt säga att du ägnat mer än fem minuter av ditt liv att efterforska vilka vaccin du sprutat i armen bortsett från covid-vaccinen?

Nu hänger jag inte med. Du frågade om mina barn och jag svarade. Svårt att diskutera med någon som skriver i så pass stor affekt att du inte kan följa en tråd som är tre meningar lång och tio minuter bak i tiden.

Citat:
Har du inte vaccinerat dina barn mot andra sjukdomar eller?
Citera
2021-09-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar alltså att de i huvudsak unga människor har kommit till Sverige för att dö.

Tror inte man räknar in de med uppehållstillstånd heller.
Det borde man ju göra om de dör i Sverige! Sen så är det så klart många äldre redan sjuka och handikappade som har kommit till Sverige som flyktingar etc
Citera
2021-09-30, 13:27
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

Men för att svara dig om mig. Fick några när jag var liten men har aldrig i vuxen ålder tagit några och kommer aldrig att göra.
Citera
2021-09-30, 13:29
Bannlyst
Citat:
Jo.

https://www.pnas.org/content/118/21/e2105968118
https://www.eurekalert.org/news-releases/680948
https://www.sciencealert.com/we-have-the-strongest-evidence-yet-that-sars-cov-2-can-insert-itself-into-our-genome

Teorier ja, men bevis nej.
Citera
2021-09-30, 13:29
Medlem
Citat:
Det är mycket mer avancerat eftersom det har multifunktionalitet och är gjort för att ha multifunktionalitet.
Hur .menar du nu?
Citera
2021-09-30, 13:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är inte vaccin mot cancern, utan mot den kroniska könssjukdomen som ger cancer. Därför behöver man vaccinera helst innan sexdebut, så att man är skyddat mot HPV. Man kände sig ganska säker på att viruset orsakade cancern, och man hade säkerhetstestat vaccinet under längre tid, vilket är det viktiga.

Det går inte heller att säga att "mRNA-vaccin" har studerats i 15 år, för att man kom på teknologin för 15 år sen. Andra vaccinteknologier har ju studerats i 100 år. Det betyder inte att man har 100 års säkerhetsdata att luta sig emot.

Alla vacciner är olika. Vaccinets syfte är att orsaka permanenta förändringar i immunförsvaret, och vad den förändringen är beror helt på vad man vaccinerar med/mot. Tidigare studier på mRNA-vaccin är kanske tillräckliga för att man inte ska känna sig orolig för kemikalieförgiftning av vaccinets innehållsförteckning. Men ingen har ju en susning om ifall de här förändringarna av immunförsvaret är bra eller dåliga på lång sikt.

Det hade varit ett helt annat läge om 1% av barnen dog. Men när det bokstavligen är en på miljonen som avlider så finns det ingen anledning att stressa fram ett sånt här beslut. De här barnen har 80 år på sig att vaccinera sig mot covid.
Sorry, missade att det var vaccination av barn det gällde.

Där håller jag med dig och andra som inte anser att barn ska vaccineras mot covid-19.
Jag vet inte hur jag hade agerat om jag haft barn nu, men ungefär så här tror jag.
Barn under 15 år hade jag inte låtit vaccinera och inte ens tillåtit om de själva ville.
Barn över 15 år skulle jag nog låtit vaccinera sig om de ville (eller låtit dem avstå) efter att de fått ta del av rimliga fakta i dagens kunskapsläge.
Citera
2021-09-30, 13:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Teorier ja, men bevis nej.

Bevis för att de kan, inte att det per definition gör.
Citera
2021-09-30, 13:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det borde man ju göra om de dör i Sverige! Sen så är det så klart många äldre redan sjuka och handikappade som har kommit till Sverige som flyktingar etc
Kan du visa något som styrker att det är "många äldre redan sjuka och handikappade som har kommit till Sverige som flyktingar".
Jag har fått för mig att invandrade till Sverige har ungefär samma medellivslängd som infödda så det borde inte vara så att de som kommer till Sverige är extra sjuka och handikappade, men jag kan ha fel.
Citera
2021-09-30, 13:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur .menar du nu?

Multifunktionalitet är att det agerar på många olika sätt. Det behöver inte en specifik receptor, den behöver inte ens gå via lungorna. Jag utmanar dig hitta ett annat coronavirus som både angriper via lungor och nerver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in