2021-09-30, 09:29
Avslutad
"Händelsen" är redan glömd hos Svensken. Det måste bli krig om folk ska haja till på allvar.
Citera
2021-09-30, 09:29
Medlem
Har inte läst hela tråden men undrar...... Hade Red Devils-killen i 24:an sin Harley Davidson ståendes i något förråd / garage i källaren?
Citera
2021-09-30, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Du skriver det ju själv.

Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram

Det står ingenting om att folk måste dö eller komma till skada innan det kan räknas som ett terrorattentat.

Man skrämmer några för att Tvinga fram förändringar. Det hade du vetat om du någon gång själv hade blivit terroriserad. För du har väl hört det uttrycket någon gång förmodligen? Att man kan terrorisera någon.

Du tog inte med att det står "tvinga fram politiska förändringar". Att skrämma enskilda personer räknas inte som terrorism. Det skulle till exempel kunna klassas som olaga hot, utsätta andra för fara och allmänfarlig ödeläggelse, men det är inte terrorism.
Citera
2021-09-30, 09:30
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Om det nu skulle ha någon praktisk betydelse för kriminella galningar utan samvete. Tjuvheder verkar inte existera i Sverige längre.
I den mån det gjorde det så var det mycket längesedan, på 50-talet. Etnisk Svensk kriminalitet för en tynande tillvaro. Till förmån för importerad kriminalitet bland primitiva klanfolk som inte kan och aldrig kunnat leva ifred.
Citera
2021-09-30, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du tog inte med att det står "tvinga fram politiska förändringar". Att skrämma enskilda personer räknas inte som terrorism. Det skulle till exempel kunna klassas som olaga hot, utsätta andra för fara och allmänfarlig ödeläggelse, men det är inte terrorism.

Nej, jag tog inte med det för att det är överkurs och det verkar ställa till det i hjärnan för många när det kommer till vad ordet faktiskt betyder när man kokar ner det.

Terror är latin. Det står klart och tydligt i första stycket utav det du själv citerat.

Citat:
från latin terror 'rädsla, fruktan'

Det betyder att om du sitter mitt ute i en sandöken, och jag sitter och skickar mortars i din omgivning, i en stor jäkla cirkel runt dig som bara är till för att skrämmas och påminna dig om att jag är där. Då håller jag på o terroriserar..

Om du ringer på polisen då, så kan du peka på mig och säga "han är en terrorist.". Han terroriserar mig dag och natt. Och gör så att jag inte kan sova.
Och med en sån förklaring kommer polisen förhoppningsvis förstå precis vad det är du menar med det.

Synonymer till terror.
förtrycka, kuva, tyrannisera, injaga skräck hos, behärska genom våld, förtrampa.

Så terrorism och terror är precis samma sak. Det behöver nödvändigtvis inte vara en terroristorganisation ute i någon sandöken som utför det.

Det enda som läggs till efter det är ett Ist.

Terror ISM.
Senast redigerad av Santoku 2021-09-30 kl. 09:47.
Citera
2021-09-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Frågan är ju om gängpolisen är bland dom allvarligt skadade och om han är advekat/bibehåller talförmågan, annars vann gängen denna drabbning också.

Det verkar inte så utifrån den angivna åldern på de skadade.
Citera
2021-09-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är en teori att den stod och tog plats i cykelförrådet ja...någon miljöpartist fick inte plats med sin elcykel, blev irriterad och tog saken i egna händer.

fniss, tror också på det!

Nä men tror ni att vänsterblivna bombar massor för att skylla på gängkriminella, menar de är rätt ilskna av sig ibland.
Citera
2021-09-30, 09:51
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Då åker ju invandrare dit i drivor och den politiska ideologin kommer falla som ett korthus.”Invandringen är en tillgång” agendan måste hålla till vilket pris som helst.

Har bott i Ghettot skjutningar mord etc utan att man fick tag på någon gärningsman/män.Kamera sattes upp och strax därefter begicks ett mord,som löstes direkt då gärningsmannen filmades.Så effektiviteten med kamera går inte att sopa under mattan.
De som är motståndare till kameror borde utredas skälva om dom har kriminella kopplingar till gäng/klaner vilket i stort sett alla invandrare idag har.

Alternativet till massövervakningen är fler poliser på gator och torg. Jag skulle föredra det.
Citera
2021-09-30, 09:55
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Alternativet till massövervakningen är fler poliser på gator och torg. Jag skulle föredra det.

Problemet då är ju att övervaka alla poliser med kopplingar till klaner/gäng.
Plus att kvalitén måste sänkas ännu mer på utbildningen,i början av 10-talet så var det skrämmande många som i te ens lyckades fylla i sina namn rätt på provet.
Citera
2021-09-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull

Man kan inte ha poliser i vartenda gathörn dygnet runt. Det blir alldeles för dyrt. Det är inte heller säkert att dessa poliser skulle reagera om någon kom åkande förbi på en elscooter.
Citera
2021-09-30, 09:57
Medlem
Lian.Vendls avatar
Är sutterängen i 2 våningsplan? Ligger garaget på baksidan i nedre eller övre våningsplan isf?
Citera
2021-09-30, 09:59
Medlem
Ett verkligt stort exempel på nyttan med kameror. Man kunde följa mordet på Sarah genom insamlade kameratömningar inklusive privata dash-cams.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10041217/Moment-killer-cop-stopped-Sarah-Everard-street.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in