2021-09-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan

■ Den här Jokermannen verkar helt besatt av sina egna slutsatser och egna analyser.

■ Lite sjukligt beteende om du frågar mig.

■ För mig är fallet kanske inte korrekt löst eftersom det fortfarande finns ouppklarade frågor angående HD och SOA.

■ 1: ) Jag är säker på att vi aldrig kommer att få veta den egentliga sanningen. Hur mycket vi än skriver här och hur mycket än vi försöker bilda oss egna uppfattningar genom att ta del av FUP/förhör/videor osv så kommer alla vi som undrar vad som hände ALDRIG få reda på vad som egentligen hände.

■ 2: ) Den som vet är SD.
Han är död.

■ 1: ) Abundant gallimatias ifrån din sida, du vet över huvud taget ingenting om vad framtiden kommer att kunna utvisa beträffande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m 2018, det finns ingen säkerhet, att redan i nuvarande läge kunna uttala sig med en absolut❗bestämd säkerhet, om att ingen❗kommer någonsin att få veta den egentliga sanningen, den säkerheten existerar endast i din imaginära värld.

2: ) H*nna Davidss*n, hon vet väldigt mycket om det tidigare begångna mordet på sin hatade rival L*na Wesstr*m, det gör även St*fan Davidss*n:s kamrat JG, därtill sagt, även den store och mäktige Páter SOA.

■ Folk pratar bredvid mun utan att tänka sig för, sådant snappas upp av andra och arkiveras i deras minne, det vill säga, det händer saker och ting utanför själva förundersökningsprotokollet som en gång skrevs, ett mord glöms inte bort, det analyseras av tänkande människor och någon gång, samt någonstans trillar plötsligt en pusselbit ned på sin rätta plats och i väntan på nästa bit, som också den, förr eller senare kommer att falla ner där den hör hemma.

■ Bara framtiden kommer att kunna utvisa, och det är med den som vi följer med, ovetandes om vad som kommer att ske från den ena dagen till den andra, framtiden är inget som på förhand kan säkerställas, det som sker och händer vilar i framtiden, inte genom vår känsla och tro på säkerheten, det vill säga, att säga sig vara säker på att så aldrig kommer att ske.

■ Det finns ingen❗som med säkerhet kan säga att människor aldrig kommer att få vete den egentliga sanningen, det är endast framtiden som kan utvisa.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Del 48. Kommer troligen med del 49 till dig eftersom du har så extremt kass motargumentation.

...eller kan det vara så att även du kan se att resan får en annan status direkt efter mordet?

Jag vill inte, jag vill inte jag vill inte.
Mord.
Det ska bli så bra nu, min drömkvinna.
Äntligen ska vi iväg på drömresan tillsammans! ❤️
Summa summarum menar du att han vill ta bort LW för att få tillbaka HD och det är ont om tid pga betänketiden.
Om jag har förstått dig rätt?
Tja, det är svårt sålt tycker jag.
Han kan ju göra slut med LW på en gång och visa sin kärlek för HD.
LW har redan sagt det som hon skulle inte sagt till HD.
Det existerar ingen hotbild längre.
Om han är mästare på manipulation då skulle han lyckas den gången oxå. Han behöver inte begå mord för att uppnå målet.
Citera
2021-09-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

■ Två punkter
* Jag påstår att det inte går att bevisa på ett rättssäkert sätt att SD är skyldig, inget annat.
* 23:34 finns det en hel del aktiviteter med Google docs och därefter drive som inte går att simulera på samma sätt. Det tyder på att aktiviteterna inte skett automatiskt och slumpmässigt utan det behövdes en aktiv handling som sätter igång aktiviteterna.

■ @Lars48, gällande St*fan Davidss*n:s datoraktivitet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vilken då ägde rum klockan 23:34:16 till 23:34:17 💻

■ Inte ens St*fan Davidss*n, har tidigare kunnat bevisa, att det faktiskt var❗han som i egen hög person satt framför sin egen hemmadator samt vid den aktuella tiden.

■ Det kan ju lika väl ha varit St*fan Davidss*n:s kamrat JG, som satt framför St*fan Davidss*n:s hemmadator, det kan ju också ha varit Yodinnan HD, eller, det kan även ha varit den store och mäktige Páter SOA så som någon av St*fan Davidss*n:s andra vänner.

■ Så länge som det tidigare inte har kunnat bevisats, att det verkligen var❗St*fan Davidss*n som satt framför sin egen hemmadator samt i sitt eget hem vid den aktuella tiden, sålunda hade St*fan Davidss*n inget alibi 💻

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-29 kl. 20:39.
Citera
2021-09-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur många av dessa mördar sin älskarinna? SD dömdes för mordet av enig HR. SD är ingen "normal" man.

Vi vet att SD mördade LW. Och att han inte var helt normal.

Men vet vi om han hade sex med LW bara för att HD var sjuk och han inte ”fick nåt” hemma som du var inne på(?) eller om han hade haft otrohetsaffären med LW även om HD var frisk som en nötkärna?
Citera
2021-09-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vi vet att SD mördade LW. Och att han inte var helt normal.

Men vet vi om han hade sex med LW bara för att HD var sjuk och han inte ”fick nåt” hemma som du var inne på(?) eller om han hade haft otrohetsaffären med LW även om HD var frisk som en nötkärna?

SD uppger det i FUP och även att han avsåg gifta sig med LW, när HD kunde klara sig själv. Inte var så sjuk längre.
Citera
2021-09-29, 20:57
Medlem
Citat:
Del 48. Kommer troligen med del 49 till dig eftersom du har så extremt kass motargumentation.

...eller kan det vara så att även du kan se att resan får en annan status direkt efter mordet?

Jag vill inte, jag vill inte jag vill inte.
Mord.
Det ska bli så bra nu, min drömkvinna.
Äntligen ska vi iväg på drömresan tillsammans! ❤️

Nu förstår du hur jag har det i våra diskussioner.

Men du håller med om att när han håller på med ESTAn några dar innan mordet är det väl och skojar om typ ”ha så kul i USA” är ett skämt för att hans inte hått igenom eller fått svar eller vad det är. Finns det nåt efter det som tyder på att han inte vill åka?

Och allt ska bli så bra nu när han har mördat LW för att dölja ”otroheten”, den fortsatta ”otrohet” han sen ändå berättar för henne om på flyget?

Så då är frågan varför planerar han mörda LW pga att hon ska avslöja otroheten om han s a s gör det själv på flyget?

Beror det på att han shit kom på efter mordet att nån skulle bli misstänkt för det?

Och var det så välplanerat mordet att han öppnar första förhöret med att ”mörka” den pågående intima relationen med LW?
Känns som en väldigt dålig planering.

Eller mördade han LW för att hon var jobbig och därför var det så himla bråttom innan USA?

Denna deadline som jag fortfarande inte förstår av vilket skäl den är så viktig?
Vad skulle LW göra efter USA-flyget gått?
Avslöja relationen?

Det gör han ju så bra själv efter denna deadline på själva flygplanet eller i transit de minns inte riktigt.

Eller mördade han LW för att han ville avslöja relationen själv på sitt bra inlindade sätt?

Alltså att börja drömresan med att avslöja relationen med LW. Ja det och att mörda henne då.

Och sen blev det ju så bra som han förutspått tack vare hans ”planering”. Eller blev det?
Med tanke på att han ligger på Sotterns botten så kan han inte själv betygsätta hur väl hans planering föll ut.
Citera
2021-09-29, 21:03
Medlem
Citat:

■ Två punkter
* Jag påstår att det inte går att bevisa på ett rättssäkert sätt att SD är skyldig, inget annat.
* 23:34 finns det en hel del aktiviteter med Google docs och därefter drive som inte går att simulera på samma sätt. Det tyder på att aktiviteterna inte skett automatiskt och slumpmässigt utan det behövdes en aktiv handling som sätter igång aktiviteterna.

■ Jag har en nya fråga till @Lars48 gällande ett av St*fan Davidss*n:s tidigare och mycket märkliga beteende.

■ Det var under Tisdagen den 15 Maj 2018 som St*fan Davidss*n plötsligt plockade fram sin mobila enhet och vid det aktuella tillfället tog med hjälp av mobilens kamera hela 936 bilder samt därtill och slutligen, ett så kallat videoklipp.

■ Bilderna togs med start klockan 17:41:13 och avslutades klockan 17:47:00 😎 📷

■ Själva det avslutande videoklippet, togs klockan 17:49:04.

■ Kan du @Lars48 ge en förklaring till varför St*fan Davidss*n plötsligt betedde sig på ett sådant märkligt sätt ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-29 kl. 21:05.
Citera
2021-09-29, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Summa summarum menar du att han vill ta bort LW för att få tillbaka HD och det är ont om tid pga betänketiden.
Om han är mästare på manipulation då skulle han lyckas den gången oxå. Han behöver inte begå mord för att uppnå målet.
Japp.
Framgår väldigt väl i FUP som du borde läsa.

Det är ont om tid inför resan.

Nej, "Han kunde inte göra slut på en gång".

▪️Dels ville han både äta kakan och ha den kvar.
▪️Det framgår med all tydlighet att det saknas en skruv och hans sätt att se på tillvaron och fatta beslut är inte inom mer normala referensramar.
▪️Syvende och sist så råkar du missa helt vad han är oroad och stressad över. Att det existerar en hotbild i SD fyrkantiga box.
LW har absolut inte sagt att de fortsätter pippa i smyg efter att HD tagit ut skilsmässa.

Att den fortsatta otroheten ska avslöjas. Att den bristande tilliten ska tillta ang HD så att hon även stänger nödutgången. Han är liksom redan i onåd sen 2017.
SD kunde garanterat jiddra och manipulera HD som psykiskt sjuk och suicidal

Den som är slugast relaterat till otrohetsfrågan är nog HD.
Hon visste om otroheten innan 2017, otroheten är orsak till skilsmässan och hon vet om att de fortsatt träffas därefter.
Det fattar dock inte SD och är helstressad.
.
Han gör ett ödesdigert val och mördar LW.
Citera
2021-09-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD uppger det i FUP och även att han avsåg gifta sig med LW, när HD kunde klara sig själv. Inte var så sjuk längre.

Ja för risken fanns att hon skulle ta livet av sig.
Men frågan är om han hade inlett relationen med LW även om HD var frisk?

Nu blev det SD istället som tog livet av sig när HD kunde klara sig själv s a s.
Citera
2021-09-29, 21:37
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja för risken fanns att hon skulle ta livet av sig.
Men frågan är om han hade inlett relationen med LW även om HD var frisk?

Nu blev det SD istället som tog livet av sig när HD kunde klara sig själv s a s.
Nej Stefan var plockad ur en fiskedamm som en friskfläkt till en sjuk Hanna.
Helt utan förkunskaper vad han hade framför sig.
Vad hade Stefan att förlora egentligen ?
Citera
2021-09-29, 21:39
Medlem
Citat:
Japp.
Framgår väldigt väl i FUP som du borde läsa.

Det är ont om tid inför resan.

Nej, "Han kunde inte göra slut på en gång".

▪️Dels ville han både äta kakan och ha den kvar.
▪️Det framgår med all tydlighet att det saknas en skruv och hans sätt att se på tillvaron och fatta beslut är inte inom mer normala referensramar.
▪️Syvende och sist så råkar du missa helt vad han är oroad och stressad över. Att det existerar en hotbild i SD fyrkantiga box.
LW har absolut inte sagt att de fortsätter pippa i smyg efter att HD tagit ut skilsmässa.

Att den fortsatta otroheten ska avslöjas. Att den bristande tilliten ska tillta ang HD så att hon även stänger nödutgången. Han är liksom redan i onåd sen 2017.
SD kunde garanterat jiddra och manipulera HD som psykiskt sjuk och suicidal

Den som är slugast relaterat till otrohetsfrågan är nog HD.
Hon visste om otroheten innan 2017, otroheten är orsak till skilsmässan och hon vet om att de fortsatt träffas därefter.
Det fattar dock inte SD och är helstressad.
.
Han gör ett ödesdigert val och mördar LW.

Så du menar att motivet till mordet är att SD tror att LW ska avslöja otroheten för HD (som redan vet om den)?

Och i och med mordet så påskyndar han det förloppet att detta avslöjas med tanke på prat på flyg och i förhör.
Var inte tanken från SD att det helst skulle mörkas och inte avslöjas?
Alltså inte bli riksnyhet.

Det är pga ocanstående jag inte får ihop logiken bakom motivet ”inte avslöja relationen med LW”.
Citera
2021-09-29, 21:50
Medlem
Citat:

Där glömde du minst en av hotbilderna: nämligen att LW var på väg att resa och övernatta med en rival. Rena kränkningen för SD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in