2021-09-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tror du på det själv?

I så fall är det 0,05% som inte klara sig. Du kanske bor i Norge, Finland eller Danmark? I de länderna kan du ju komma undan med en sådan siffra. Men här i Sverige har det dött betydligt fler redan nu.

Jag vet 6 länder där det redan avlidit 0,3% av hela befolkningen. Men du kanske tänker att alla i de länderna har varit smittade redan 6 gånger?

På ett år avlider totalt runt 1 % i Sverige. Efter 100 år har 100 % avlidit. Om du anger 0,3 % så bör du ange en tidsperiod. Bara en notering.
Citera
2021-09-30, 00:06
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag vill inte sträcka mig så långt som till att säga att coovid är en bluff, men djävligt överreklamerat är det i alla fall!
Gôtt att restriktionerna lyfts, nu kör vi!

Beror nog på vem man frågar och vad man kikar på. Tittar man på Bergamo anno 2020 så tror jag du får det svårt att övertyga folk att det bara var en vanlig förkylning som gick runt.
Citera
2021-09-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Beror nog på vem man frågar och vad man kikar på. Tittar man på Bergamo anno 2020 så tror jag du får det svårt att övertyga folk att det bara var en vanlig förkylning som gick runt.
Bergamo 2020 var ett skolexempel på hur man felbehandlar folk till döds! Såg inslaget på tv och undrade mest vad fn sjukvårdspersoonalen höll på med!
Citera
2021-09-30, 00:14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Men nog har reaktionerna varit oproportionerliga? Det får du väl ändå hålla med om?
Citera
2021-09-30, 00:38
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bergamo 2020 var ett skolexempel på hur man felbehandlar folk till döds! Såg inslaget på tv och undrade mest vad fn sjukvårdspersoonalen höll på med!

Ja så ser det ut när Covid härjar fritt.
Citera
2021-09-30, 00:39
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det har jag inte sagt. Men nog har reaktionerna varit oproportionerliga? Det får du väl ändå hålla med om?

Beror på när och var. Dagens Kanada och Australien har spårat ur, men många länder har inte gjort det.
Citera
2021-09-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ja så ser det ut när Covid härjar fritt.
Nej så ser det ut när personalen inte vet vad de håller på med.
Citera
2021-09-30, 00:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det är väl inte obekant för dig att medelåldern i Sverige för de som har dött med Corona var högre än den normala medellivslängden? Det måste väl ändå säga dig någonting? Liksom att de flesta som dött med corona redan hade andra livshotande sjukdomar?
Har du några källor som styrker det du påstår.
Jag är medveten om att många på SÄBO bara lever i ett par tre år, men det är väl inte bara personer på SÄBO som dött i covid?

Vanligtvis har en persom i gruppen åttioårsåldern nio, tio år kvar att leva i smitt.
Citera
2021-09-30, 00:42
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Nej så ser det ut när personalen inte vet vad de håller på med.

I början av pandemin visste ingen vad det handlade om eller hur den skulle tacklas.
Citera
2021-09-30, 00:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vad var det sjukvprdspersonalen i Bergamo gjorde för fel?
Citera
2021-09-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad var det sjukvprdspersonalen i Bergamo gjorde för fel?
Väldigt mycket.
Citera
2021-09-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har du några källor som styrker det du påstår.
Jag är medveten om att många på SÄBO bara lever i ett par tre år, men det är väl inte bara personer på SÄBO som dött i covid?

Vanligtvis har en persom i gruppen åttioårsåldern nio, tio år kvar att leva i smitt.
Nu är ju inte alla i den åldern kärnfriska direkt. De som redan hade dödliga sjukdomar förstår du kanske inte hade lång tid kvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in