2021-09-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Jo visst. Som jag sagt från början; Corona är en politisk fråga och inte en hälsofråga och det blir tydligare för varje dag!
Absolut. Covid-19 är till för att förvirra. Det är inte ja eller nej till vaccin som är valet även om det verkar så, det är fascism eller demokrati som mänskligheten beslutar om.

Schweiz ska rösta om hälsopass. Den enda demokratin jag känner till. Mänsklighetens hopp kanske, men tyvärr är propagandan för fascism lika stark där. Man kan inte ta demokrati och frihet för givet. Ibland måste man stå upp för friheten. I vissa tider har folk offrat livet för den. Nuförtiden kan de inte ens ta en förkylning.
Det blir ingen andra chans.
Citera
2021-09-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Kan du vänligen utveckla det?
Det är väldigt uppenbart att de flesta som dött med corona tyvärr skulle ha döttt inom kort ändå. Många av dessa led ju redan av ett flertal dödliga sjukdomar.
Citera
2021-09-29, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är väldigt uppenbart att de flesta som dött med corona tyvärr skulle ha döttt inom kort ändå. Många av dessa led ju redan av ett flertal dödliga sjukdomar.

Jag frågade om du kunde utveckla, inte upprepa. Men vi glömmer det, för det klarar du inte av.
Citera
2021-09-29, 23:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Allmänt tråkigt för framförallt de som trodde att detta skulle gå över relativt snabbt. Jag har hållit käft ganska länge på den fortsatta utvecklingen av denna globala pandemikatastrof.

Anledningen till att jag öppnar käft nu är att jag ser ett nytt mönster där regering och befolkning börjar tro att det är över.

Det är inte över bara för att du vill det eller tror det, men tillräckligt många går på skitsnacket ifrån regering och media för att kasta sig blint in i en förvissad/ påhittad trygghet.

Rätta mig om några månader ifall jag haft fel.
Jag tror du är nära sanningen, men det kommer inte att bli så illa eftersom många är vaccinerade och de klarar sig därför rätt bra och de yngre som kanske inte vaccinerat sig klarar sig också rätt bra.

Om alla tror att allt är över så kan det gå käpprätt åt helvete, snart får vi facit.
Citera
2021-09-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu har det ingen betydelse, men i mars 2020 kunde man gjort något och haft liknande dödstal som i övriga nordiska länder.
Vi hade ungefärligen lika många döda som övriga länder i norden per capita. Skillnaden mellan lönderna var mer vad dessa döda påstås ha dött av eller med.
Citera
2021-09-29, 23:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Nu har det ingen betydelse, men i mars 2020 kunde man gjort något och haft liknande dödstal som i övriga nordiska länder. Regeringen och FoHM gjorde ett stort missrag när sportlovsresenärerna bara tilläts komma hem som om inget hänt eller var på gång att hända.

Vi var i Danmark då och såg hur Mette Ferdriksens S-regering hanterade corona/covid och det var med skräck vi kom hem till Sverige och märkte att (S)tefan Löven inte gjorde något alls.
Då hade de det stor betydelse vad man gjorde, men inte nu längre.
Jag kan hålla med dig om att det var saktfärdigt och fel i början, men nu är vi där vi är.
Citera
2021-09-29, 23:41
Medlem
Citat:
Jag frågade om du kunde utveckla, inte upprepa.
Jag upprepade inte, men vi glömmer det.
Citera
2021-09-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Allmänt tråkigt för framförallt de som trodde att detta skulle gå över relativt snabbt. Jag har hållit käft ganska länge på den fortsatta utvecklingen av denna globala pandemikatastrof.

Anledningen till att jag öppnar käft nu är att jag ser ett nytt mönster där regering och befolkning börjar tro att det är över.

Det är inte över bara för att du vill det eller tror det, men tillräckligt många går på skitsnacket ifrån regering och media för att kasta sig blint in i en förvissad/ påhittad trygghet.

Rätta mig om några månader ifall jag haft fel.

Tror att det är över eller har insett att detta kommer vi få leva med i lång tur framöver och att restriktioner vare sig är hållbara eller stoppar pandemin.
Vi får se till att injecera riskgrupperna 2-3 ggr om året bara.
Citera
2021-09-29, 23:43
Avslutad
Citat:
Jag upprepade inte, men vi glömmer det.

Ja det blir nog enklast så
Citera
2021-09-29, 23:44
Medlem
Citat:
Intressant att corona trots det drabbar alla länder oavsett politisk åskådning.
Hur kan det komma sig att det ör på det viset?!
Är knappast något konstigt för folk blir ju sjuka i alla länder i t..e.x. Influensa vilket nu corona jämförs med, men förr var det sehr verboten att göra den jämförelsen!
Citera
2021-09-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ja det blir nog enklast så
För dig ja.
Citera
2021-09-29, 23:48
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Är knappast något konstigt för folk blir ju sjuka i alla länder i t..e.x. Influensa vilket nu corona jämförs med, men förr var det sehr verboten att göra den jämförelsen!

Är väl inte särskilt många som jämför Covid med influensa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in