2021-09-29, 23:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Samtidigt kom smittan utifrån. Så varför stängde man inte gränserna? Om det ens finns några svenska gränser...

Stefan Löfven och Mp fick en psykos när de fick höra att man måste stänga gränserna.

Deras globalistdårskap ska genomföras till varje pris.

Värdegrund och jämställdhet som man säger.
Citera
2021-09-29, 23:11
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
För sent för vad då? De absolut flesta som dog med corona i Sverige skulle tyvärr ändå vara lika döda idag oavsett när och vad och vilka restriktioner som hade införts.
Det där är inte sant. Så fall skulle inte medellivslängden sjunkit så mycket.
I 27 av 29 länder har medellivslängden sjunkit till följd av coronapandemin, det visar en studie från Oxford university.

Sverige sticker ut i jämförelse med övriga nordiska länder, där Norge och Danmark är de enda länderna i studien där medellivslängden ökat.

För kvinnor har medellivslängden sjunkit med 0,6 år i jämförelse med 2019 och för män har den sjunkit med 0,8 år. Det är den största minskningen sedan andra världskriget.
Publicerat idag kl 15.52
https://sverigesradio.se/artikel/kraftig-minskning-i-medellivslangd-sverige-sticker-ut

Normalt sett har vi ju en ökning i medellivslängden istället.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-09-29 kl. 23:15.
Citera
2021-09-29, 23:12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Samtidigt kom smittan utifrån. Så varför stängde man inte gränserna? Om det ens finns några svenska gränser...
Som sagt, hemvändande svenskar kan inte förbjudas att återvända till Sverige.
Sedan spelar det ingen roll om vi får in ganska lite eller ganska mycket smitta. Smittan finns överallt och att försöka hålla den borta är inte alls rimligt.
Nu har alla som vill hunnit vaccinera sig så det får faktiskt vara färdiglekt. Jag är glad att mina barn slipper växa upp i ett nedstängt samhälle.
Citera
2021-09-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Stefan Löfven och Mp fick en psykos när de fick höra att man måste stänga gränserna.

Deras globalistdårskap ska genomföras till varje pris.

Värdegrund och jämställdhet som man säger.
Jo visst. Som jag sagt från början; Corona är en politisk fråga och inte en hälsofråga och det blir tydligare för varje dag!
Citera
2021-09-29, 23:16
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Siffrorna kommer från crush covid hämtade i dag på region Uppsalas hemsida.

Ibland är det bättre att använda det skydd man har än att inte vidta åtgärder.
De åtgärderna är nu passerade generellt och vi kommer att ytterligare se en "spännande" utveckling av pandemin.
Citera
2021-09-29, 23:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
För sent för vad då? De absolut flesta som dog med corona i Sverige skulle tyvärr ändå vara lika döda idag oavsett när och vad och vilka restriktioner som hade införts.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det där är inte sant. Så fall skulle inte medellivslängden sjunkit så mycket.
I 27 av 29 länder har medellivslängden sjunkit till följd av coronapandemin, det visar en studie från Oxford university.

Sverige sticker ut i jämförelse med övriga nordiska länder, där Norge och Danmark är de enda länderna i studien där medellivslängden ökat.

För kvinnor har medellivslängden sjunkit med 0,6 år i jämförelse med 2019 och för män har den sjunkit med 0,8 år. Det är den största minskningen sedan andra världskriget.
Publicerat idag kl 15.52
https://sverigesradio.se/artikel/kraftig-minskning-i-medellivslangd-sverige-sticker-ut

Normalt sett har vi ju en ökning i medellivslängden istället.
Som Virvelbaggen konstaterar är der "normalt" att medellivslängden ökat, men inte under corona då den minskat.

Sedan stämmer det inte heller, vad jag vet, att de flesta som dog i corona skulle varit döda idag.
Här behövs en källa som ev. styrker det påståendet.
Citera
2021-09-29, 23:21
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
99.95% har klarat sig helt utan problem. Dör man så dör man, sånt är livet. Folk dör av influensa också.
Tror du på det själv?

I så fall är det 0,05% som inte klara sig. Du kanske bor i Norge, Finland eller Danmark? I de länderna kan du ju komma undan med en sådan siffra. Men här i Sverige har det dött betydligt fler redan nu.

Jag vet 6 länder där det redan avlidit 0,3% av hela befolkningen. Men du kanske tänker att alla i de länderna har varit smittade redan 6 gånger?
Citera
2021-09-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det går att öppna upp och leva normalt utan excesser, att hitta det nya normala.
Dit hör ju inte en hel natts klubbande till 90-talsdängor. Eller fullsatta arenor.
Givet virusets förmåga att spridas behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut konsekvenserna av ett dansande folkhav.
Tycker man att ett normalt liv inte ska innehålla några excesser är man inte normal. Eller med i någon asketisk sekt.
Citera
2021-09-29, 23:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jo visst. Som jag sagt från början; Corona är en politisk fråga och inte en hälsofråga och det blir tydligare för varje dag!
Intressant att corona trots det drabbar alla länder oavsett politisk åskådning.
Hur kan det komma sig att det ör på det viset?
Det verkar ju helt orimligt!
Citera
2021-09-29, 23:25
Medlem
Vasterass avatar
Allmänt tråkigt för framförallt de som trodde att detta skulle gå över relativt snabbt. Jag har hållit käft ganska länge på den fortsatta utvecklingen av denna globala pandemikatastrof.

Anledningen till att jag öppnar käft nu är att jag ser ett nytt mönster där regering och befolkning börjar tro att det är över.

Det är inte över bara för att du vill det eller tror det, men tillräckligt många går på skitsnacket ifrån regering och media för att kasta sig blint in i en förvissad/ påhittad trygghet.

Rätta mig om några månader ifall jag haft fel.
Citera
2021-09-29, 23:32
Avslutad
Citat:

Kan du vänligen utveckla det?
Citera
2021-09-29, 23:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Som sagt, hemvändande svenskar kan inte förbjudas att återvända till Sverige.
Sedan spelar det ingen roll om vi får in ganska lite eller ganska mycket smitta. Smittan finns överallt och att försöka hålla den borta är inte alls rimligt.
Nu har alla som vill hunnit vaccinera sig så det får faktiskt vara färdiglekt. Jag är glad att mina barn slipper växa upp i ett nedstängt samhälle.
Nu har det ingen betydelse, men i mars 2020 kunde man gjort något och haft liknande dödstal som i övriga nordiska länder. Regeringen och FoHM gjorde ett stort missrag när sportlovsresenärerna bara tilläts komma hem som om inget hänt eller var på gång att hända.

Vi var i Danmark då och såg hur Mette Ferdriksens S-regering hanterade corona/covid och det var med skräck vi kom hem till Sverige och märkte att (S)tefan Löven inte gjorde något alls.
Då hade de det stor betydelse vad man gjorde, men inte nu längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in