2021-09-29, 17:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, bilden ligger i en bildserie som har tagits av en fotograf på platsen. Kan inte tänka mig att de har fått tillgång till övervakningskamera. En misstanke från min sida - men nu blir jag väl anklagad för att vara foliehatt - är att fotografen gått ner i garaget och tagit bilden på den utblåsta dörren, och sedan lagt till den lilla eldsflamman för dramatikens skull. Så gör ju mäklare på alla bilder med flammande eldstäder på husobjekten i alla fall. Har själv sålt ett hus med en mysig brasa i den öppna eldstaden på mäklarbilden - men det var ingen brasa när bilden togs. Det kanske är en halv-terjad bild.

nja, låter långsökt i det här fallet. det fanns tillräckligt med dramatik utan att behöva redigera bilder. kan kontrollera den på jobbet imorgon för definitivt svar men som sagt väldigt osannolikt
Citera
2021-09-29, 17:05
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Inte alls konstigt. Man har ju börjat den tekniska undersökningen idag och det är nog inte så lätt att hitta en eventuell bomb. Det mesta förintas. Så det kan ta tid.
Det som däremot är märkligt är de uttalanden som kom från brandkåren och polisen redan igår där det talades om en explosion utanför byggnaden och gärningsman, innan man i princip hade en aning om vad som hade hänt.
Ja, än vet man inget säkert. Den tekniska undersökningen är inte ens påbörjad. AB:s supernytt kl. 16.28:
Citat:
Skadorna på fastigheten är mycket omfattande och på grund av det har polisens tekniker ännu inte kunnat påbörja den tekniska undersökningen som ska genomföras vid platsen.

Orsaken till explosionen är därför ännu inte fastställd.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/omfattande-skador-foerdroejer-teknisk-undersoekning-efter-explosion.XWl9MPMc9
Citera
2021-09-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nämnda M:L. skulle då dela lgh med J.Z. som är blå, nja nåt stämmer inte här endera är jag i fel port??

Om du inte menar L.*. ??

Nope, första gissning är rätt. Han bor dock själv och jag har aldrig sett någon partner eller liknande tillsammans med mannen
Citera
2021-09-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, bilden ligger i en bildserie som har tagits av en fotograf på platsen. Kan inte tänka mig att de har fått tillgång till övervakningskamera. En misstanke från min sida - men nu blir jag väl anklagad för att vara foliehatt - är att fotografen gått ner i garaget och tagit bilden på den utblåsta dörren, och sedan lagt till den lilla eldsflamman för dramatikens skull. Så gör ju mäklare på alla bilder med flammande eldstäder på husobjekten i alla fall. Har själv sålt ett hus med en mysig brasa i den öppna eldstaden på mäklarbilden - men det var ingen brasa när bilden togs. Det kanske är en halv-terjad bild.
Jag kallar dig inte foliehatts, men varför skulle man göra detta? Bilden visar ju en bortsprängd ståldörr. Att det brinner på andra sidan är inget konstigt alls och vad skulle GP vinna på att lägga till en eldslåga på bilden. Det är bara väldigt långsökt.
Citera
2021-09-29, 17:08
Medlem
docentdisciplins avatar
Bomteknikerna fortsätter jobba på platsen så polisens vanliga tekniker (om man nu kan säga så) har inte ens börjat.

AB/ GT
Nationella bombskyddet jobbar fortsatt vid fastigheten i Göteborg som under tisdagen där en explosion skedde.
Arbetet har pågått under dagen och kommer fortsätta under kvällen, skriver polisen på sin hemsida.
Skadorna på fastigheten är mycket omfattande och på grund av det har polisens tekniker ännu inte kunnat påbörja den tekniska undersökningen som ska genomföras vid platsen.

polisen 15.37: Polisens Nationella Bombskydd arbetar på platsen för att säkra platsen, det arbetet har pågått under dagen och kommer fortsätta under kvällen. Arbetet är omfattande, anledning är de skador som finns på fastigheten. Detta har medfört att polisens tekniker inte har kunnat påbörja den tekniska undersökningen som ska genomföras. Den tekniska undersökning är mycket angelägen för Polisen att genomföra, varför den kommer att påbörjas fortast möjligt.

från SVT:
Fuxborg:
"Explosionen har varit väldigt , väldigt kraftig så fler människor hade kunnat komma till skada. Det kunde gått betydligt värre, säger Fuxborg."

Verkar som många har haft änglavakt
Senast redigerad av docentdisciplin 2021-09-29 kl. 17:10.
Citera
2021-09-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Det låter lite mer excentriskt, får jag hålla med om.

Men det känns ju hårt att hänga ut en förmodat psykisk sjuk människa mer än vad som har gjorts hittills, på ganska vaga grunder. Skulle han nu ligga bakom det här lär ordningsmakten klara upp det här rätt snabbt.

Finns det kameror i garaget?

Finns kameror, dock hört att de är attrapper och faktiskt inte fungerar. En sak som togs upp på informationsmötet idag, polisen sa dock att de har övervakningsfilmer men ingen mer kommentar om det
Citera
2021-09-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nja, låter långsökt i det här fallet. det fanns tillräckligt med dramatik utan att behöva redigera bilder. kan kontrollera den på jobbet imorgon för definitivt svar men som sagt väldigt osannolikt
Kan ju varit en nattjobbare som precis kommit hem..tagit bilden och dragit därifrån.
Citera
2021-09-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Ja självklart är dom (de styrande) emot logik, dom förstår ju inte ens de enklaste orsak och verkanssambanden.

Jag förstår inte riktigt vad det är du inte förstår?

Folk tänker att nu ska dom väl förstå vad dom ställt till med och göra något åt det. Och svaret på den frågan är att, nej man kommer varken förstå eller göra något åt det. Pga att hela grejen med att vara med i en sekt är att förneka allt som sekten inte är inlärd. Dvs Pk-sekten i detta fallet. 50 år av indoktrinering kan man inte bara vifta bort.

Innan hörde man väl lite snack om fritidsgårdar men man verkar ha lagt ner detta .... Nu sluter man leden och när Far super så är det rätt så det så ...
Citera
2021-09-29, 17:10
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Ja, än vet man inget säkert. Den tekniska undersökningen är inte ens påbörjad. AB:s supernytt kl. 16.28:

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/omfattande-skador-foerdroejer-teknisk-undersoekning-efter-explosion.XWl9MPMc9
Ja då lär vi inte få veta vad som exploderat i dag....
Citera
2021-09-29, 17:11
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Sannolikt en bomb säger polisen idag med unik spridning genom källaren upp i trappuppgångarna. Bomb i källaren troligtvis

Flera skribenter hävdar att polisen redan före lunch visste att det var en bomb och även hade identifierat detonationsplatsen. Dock var dom lite vaga på källan till påståendena
Citera
2021-09-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Eller så kan det ju vara att det skall grunnas på vad som skall meddelas allmänheten, dvs skadeeliminiering/skademinimering från högre ort?

Märkligt att det kommer info från 2 personer i tråden, om en kufisk typ! Märkligt kan jag tycka, men men.....

Som båda bor i området och sett Persson, ja börjar undra om det trollas och jag nappade på betet??🤔
Citera
2021-09-29, 17:13
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
5 4 3 2 1 vänsteridiot ett:
- Kan det vara gas. Eeee sa jag gas eller.

Idiot nummer två:
- Kan det vara Lipo-batterier eller en motorcykel. Kanske vallningsgrejer.

Nej era jävla dårar det är inte gas, Lipo-batterier eller eran mormors gamla potatis som exploderat.
Kan du säga vad det var då?

Det låter ju som du har uppgifter som allmänheten inte har nåtts av ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in