2021-09-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Inget bråte i trapphuset men detonationen var så kraftig att dörrarna mellan trapphuset gick upp. 18-20-22 sitter alltså ihop med enbart tunna dörrar som avskärmar trapphusen på insidan (syns inte från gatan)
En dörr ...även ståldörr sitter oftast med bara 8 skruv ca 7mm tjocka.
Citera
2021-09-29, 16:18
Medlem
Citat:
Enligt informationen vi fick så verkar det ha detonerat i trapphuset runt källarområdet. Uden sport fick en kraftig brandutveckling pga detta. Som ligger vägg i vägg. Men ingen övrig info om hurvida källarutrymmen är påverkade. Delar av hisschakt/trappor/väggar ska vara totalt bortblåsta runt området. Alltså inte entren eller utanför. Troligtvis en bomb placerad i hissen. Om inte uden sport huserar en jävla massa gas

Den kraftiga branden Udens finns nåt utrymme med mycket bränbart i övrigt?
Udens med skidor pjäxor lär ju brinna hyggligt och avge massa rök men torde inte vara så svårsläckt men kan ju spridigt sig i ventilation (damm och fett men tycker fastighetsägaren verkar seriös så håller nog efter såna saker)?

Nämnda skulle alltså bo i samma port som felaktigt utpekade S.L. ??
Citera
2021-09-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hur kraftig var egentligen explosionen? En del har påstått att de inte hörde att det small, andra att det hördes över hela stan.

Jag var klarvaken när det small och hörde ingenting bor dock några kilometer ifrån området men över hela stan hördes det iallafall inte.
Citera
2021-09-29, 16:20
Medlem
I Studio Ett nu säger polisen att det kan vara en deflagration och inte en explosion.

Men också att polisen fortfarande arbetar utifrån att någon placerat en sprängladdning.

Och uppgifterna tidigare i tråden om en konstig granne gör det hela ännu mer intressant.
Citera
Medlem
Redas avatar
En polischef i Göteborg sa just nu i SR Studio Ett att man tror att någon placerat ut något explosivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Vet du var han bor? Du verkar känna till han sedan tidigare?

Jag vet vad han bor. Har själv bott där i 10 år och kan väl säga att det är en man som syns ofta. Ibland på mycket underliga tider, sena kvällar/nätter. Min sambo träffade på mannen väldigt sent i tvättstugan en kväll och då hade han tvättat 1 skjorta och ett par skor. Inget mer.
Citera
2021-09-29, 16:21
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Enligt informationen vi fick så verkar det ha detonerat i trapphuset runt källarområdet. Uden sport fick en kraftig brandutveckling pga detta. Som ligger vägg i vägg. Men ingen övrig info om hurvida källarutrymmen är påverkade. Delar av hisschakt/trappor/väggar ska vara totalt bortblåsta runt området. Alltså inte entren eller utanför. Troligtvis en bomb placerad i hissen. Om inte uden sport huserar en jävla massa gas
Hissen, ja det låter sannolikt. Hisstrumman ger ju en relativt fri våg långa sträckor för tryckvågen att expandera i med bara dörrar som hindrar. Det kan förklara att dörrar högt upp i fastigheten blåstes in. Men undrar hur det såg ut på första och andra våningen. Att ingen port på gårdssidan var påverkad torde väl kunna förklaras med åt vilket håll hissdörrarna är vända åt (gissar jag)
Citera
2021-09-29, 16:23
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hur menar du? Trapphusen kan väl inte ligga vägg i vägg? Går det en korridor på baksidan som förbinder dem? Eller menar du att röken spritts via källaren?
Entréplan mot Övre husar är också källarplan då huset ligger i suterräng. 18-20-22 delar alltså denna entrédörr, sedan är det en korridor mellan hissarna, trapphusen & även garage i detta plan.
Citera
2021-09-29, 16:24
Medlem
Citat:
Jag vet vad han bor. Har själv bott där i 10 år och kan väl säga att det är en man som syns ofta. Ibland på mycket underliga tider, sena kvällar/nätter. Min sambo träffade på mannen väldigt sent i tvättstugan en kväll och då hade han tvättat 1 skjorta och ett par skor. Inget mer.
Ok bra att du meddelat polisen, dom kanske redan kände till denna man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Tack men uttalandet jag länkade var inte från igår som sagt eftersom att man lägger till "lokaliserat platsen" idag. Dessutom var detta i Expressen.

Nej. Det vet jag.
Men det man uttalade redan igår, talar för att man redan då kunde utesluta något annat än brott, om man faktiskt lyssnar på det han säger.
Det som kommit fram idag ger ingen tydligare bild av brott än vad man sa redan igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Den kraftiga branden Udens finns nåt utrymme med mycket bränbart i övrigt?
Udens med skidor pjäxor lär ju brinna hyggligt och avge massa rök men torde inte vara så svårsläckt men kan ju spridigt sig i ventilation (damm och fett men tycker fastighetsägaren verkar seriös så håller nog efter såna saker)?

Nämnda skulle alltså bo i samma port som felaktigt utpekade S.L. ??

Finns mycket plast i uden sport, röken som först kom var kolsvart. Mannen bor i porten bredvid 22. Vet ej vem den utpekade SL är?
Citera
2021-09-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahab99
I Studio Ett nu säger polisen att det kan vara en deflagration och inte en explosion.

Men också att polisen fortfarande arbetar utifrån att någon placerat en sprängladdning.

Och uppgifterna tidigare i tråden om en konstig granne gör det hela ännu mer intressant.
Vad är deflagration ?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in