2021-09-29, 15:12
Medlem
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Ja och då finns risken också att han slår barnen. Har sett statistik på barnmisshandel där man sett den kopplingen. Det som också är otäckt är att gemensam vårdnad inte är är så bra om inte parterna är överens. Det kan ju i och för sig gå bra även om domstolen dömer till gemensam vårdnad. Men jag är lite skeptisk till detta förfarande. Men jag blir livrädd om praxis för kontaktförbud är att det måste ha begåtts ett brott innan ett sådant förbud beviljas. I så fall måste man hitta bättre utredningsmetoder vad gäller kontaktförbud så att man kan göra bättre bedömningar. Detta är skandal.
En fråga: Var det modern som påstod att offret tagit bilen, åkt utomlands och tömt den misstänkte förövarens konto. Var finns källa på detta? I och för sig så kan ju föräldrar vägra se problematiken hos sina egna barn. Försvarar kanske beroende av att hon själv befinner sig i chock. Men att anklaga en försvunnen kvinna som misstänkts ha kidnappats låter spontant väldigt kallsinnigt.

Äpplet faller inte långt ifrån trädet. I Facebook inlägget där man söker efter Beata skrev hennes svärmor massa elaka saker om Beata som upprepas här i trådet som sanning. Enligt Beatas vänner är det lögner.
Citera
2021-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om man bortser från tramset om syndabocksåklagaren så bör man öka kunskapen om varför kvinnor går igång på psykopatiska män.
Ubåts-Madsen har en hel skock efter sig:

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/peter-madsen-och-kvinnorna-som-star-i-ko-jag-fattar-inte-/
Kvinnor går inte igång på psykopatiska män ( bortsett möjligen Madsen) Man går generellt sett inte in i en relation med vetskapen om att mannen är en våldsam psykopat, dom visar inte upp sitt ”fula tryne” förrän kvinnan redan är fast.
Citera
2021-09-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Alla som är ifråga för att få ett kontaktförbud borde automatiskt få en fotboja som man självklart skall kontrollera hur den har rört sig. Om man överträder besöksförbudet så skall man alltid gripas och åtalas.

Sant!
Citera
2021-09-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Finns väl egentligen bara de tre med anslutning till de olika golfbanorna? Ligger ju tätt inpå varandra och alla har en liten damm i anslutning. Eller kan det vara sjön i andra änden av Oxie vid strövarområdet? Är väl en sjö och inte damm även om den är väldigt liten för att vara en sjö.

Sjön är ju klart det bästa alternativet om man vill dumpa någon/något. Som jag minns det var det väldigt avskärmat från insyn. Nu var det några år sedan jag bodde där så kan minnas fel.

Det finns ju några små dammar inne i käglinge rekreationsområde.
Citera
2021-09-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Det finns ju några små dammar inne i käglinge rekreationsområde.

Käglinge
https://goo.gl/maps/YNekRThdWw49Gji79
Citera
2021-09-29, 15:21
Medlem
ursalunds avatar
Äpplet faller inte långt ifrån trädet. I Facebook inlägget där man söker efter Beata skrev hennes svärmor massa elaka saker om Beata som upprepas här i trådet som sanning. Enligt Beatas vänner är det lögner.[/quote]

Svärmodern skrev inget konkret bara: "ni känner inte henne, ni vet inte vad hon kan" ....blabla..och att hon stack från sin förre detta. Hon nämnde även nån tömd konto men inte när, var, vems konto. Rätt så kaotiska inlägg. Admin tog bort hennes poster
Det var jävla kallsinnigt då var det under efterlysnings posten
Citera
2021-09-29, 15:22
Medlem

Äpplet faller inte långt ifrån trädet. I Facebook inlägget där man söker efter Beata skrev hennes svärmor massa elaka saker om Beata som upprepas här i trådet som sanning. Enligt Beatas vänner är det lögner.[/quote]
Den svärmodern verkar vara en riktig häxa om man läser hennes inlägg. Men så klart håller hon med sin son. Folk ber henne sluta skriva skit ett flertal gånger men hon ger sig inte. Hon drar t om upp B's förra skilsmässa. Hoppas hon är stolt även när detta klaras upp. Underbart att dom låste in honom så snabbt, vem vet vad han kunnat göra mer. Lämnat landet, gått på barnen osv.
Citera
2021-09-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det är ju antingen hon själv eller myndigheter som kan ta bort sånt här. Jag får en liten känsla att hon tagit bort de själv, gå under jorden helt enkelt

Se vad denna åklagare säger t tidningarna idag. Bör inte jobba med detta alls. Citerar tidningen som gått ut med hans namn.

"Begäran om kontaktförbud avslogs.

– Jag står fast vid den bedömningen, säger kammaråklagare Adrien Combier-Hogg, som var juristen som fattade beslutet"

https://www.expressen.se/kvallsposten/aklagaren-nekade-beatas-kontaktforbud-star-fast/
Citera
2021-09-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Kvinnor går inte igång på psykopatiska män ( bortsett möjligen Madsen) Man går generellt sett inte in i en relation med vetskapen om att mannen är en våldsam psykopat, dom visar inte upp sitt ”fula tryne” förrän kvinnan redan är fast.

Därför behövs samhällets hjälp att avslöja honom i början. Att folk tar kontakt med varandra anonymt och varnar kvinnor...
Citera
2021-09-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om man bortser från tramset om syndabocksåklagaren så bör man öka kunskapen om varför kvinnor går igång på psykopatiska män.
Ubåts-Madsen har en hel skock efter sig:

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/peter-madsen-och-kvinnorna-som-star-i-ko-jag-fattar-inte-/

Han borde avgå...vadå..ska han neka nästa kvinna. Det kan vara ngn i din släkt. Det kan vara din syster...mamma..vännina.

Ska han jobba kvar med detta anser du?
Citera
2021-09-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Finns väl egentligen bara de tre med anslutning till de olika golfbanorna? Ligger ju tätt inpå varandra och alla har en liten damm i anslutning. Eller kan det vara sjön i andra änden av Oxie vid strövarområdet? Är väl en sjö och inte damm även om den är väldigt liten för att vara en sjö.

Sjön är ju klart det bästa alternativet om man vill dumpa någon/något. Som jag minns det var det väldigt avskärmat från insyn. Nu var det några år sedan jag bodde där så kan minnas fel.

Det stämmer!
Men den större sjön vid Oxie du tänker på är Arriesjön och där är inga golfbanor i anslutning.
Citera
2021-09-29, 15:32
Medlem
SharpAndClears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Haha ja för kvinnor är ju verkligen framgångsrika när det kommer till att ta svåra beslut!

Ja precis. Många kvinnor är mycket kunniga i den svåra konsten att fatta kloka beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in