Citat:
Visst är det så men ska man helt ignorera det som professorer säger, håna för det ena och det andra, i stället för att fundera och titta på vad som faktiskt sägs och kommentera det?Argumentum ab auctoritate! Man är inte mer än människa bara för att man är professor, man kan ha fel. Det enda intressanta för min del är att få se bilder av fördäck och skrovet på styrbordssidan. Jag förväntar mig tecken på skador där från visiret när det dansat runt över fördäck och landat mot skrovet förut. Finns inga skador där, så har jag fel, vi får väl se om det kommer sådana uppgifter, då vet vi vad som hände!
Om "bevis" framförs av fel personer, typ Ångström m fl, då drar man bara foliehattkortet och vips, man städar undan sakfrågorna och teorierna. Enkelt!

Nu när dessa nya undersökningar ändå antyder att JAIC kanske inte riktigt prickat allt så kan man väl vara lite ödmjuk och invänta mer fakta innan man skriker konspirationsteoretiker och kör på i samma gamla hjulsår.
Det kanske är något nytt, kanske inte men att rabbla samma gamla mantra som under sista åren känns såååå tjatigt. Nu är det nog mer ett generellt inlägg här och inte specifikt riktat till dig som lite fick ta det men jag är lite trött på en del debattörer som cherrypickar "fakta" som passar, lägger in det i ett för sin sak passande sammanhang och sedan förlöjligar de som har alternativa teorier och funderingar.
Jag vet att jag har tjatat om det förut men avdelningen heter Konspirationer och alternativa teorier så ge hattarna lite utrymme.

Som sagt, förlåt om allt detta hamnade som ett svar till dig men det blev bara så.