Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
En obduktion kan t.ex visa om det finns narkotiska preparat och dylikt i blodet.
Jag vet inte om HIV/aids test görs.
En mängd kondomer på fyndplatsen kanske skulle kunna ge vissa ledtrådar.
Det finns mycket som man skulle kunna hitta på en fyndplats och genom en obduktion som kanske inte andra ska ta del av. Jag tror du underskattar polisens arbete och vad det innebär.
Att anhöriga skulle ta del av en utredning och komma med sina egna åsikter och teorier tror jag är väldigt riskabelt. Vad händer om sörjande anhöriga har helt andra åsikter?
En utredning bör bedrivas professionellt och det tror jag inte att anhöriga kan göra.
En obduktion kan ge svar på mycket i de flesta fallen även dödstidsdatum.
Jag kan inte förstå varför polisen inte lömnar ut det datumet till de anhöriga?
Förstår du anledningen till varför de anhöriga inte kan få den uppgiften fr obduktionsprotokoll???
Lustig kommentar fr dig om ev fyndplatsfynd.. Kondomer
Jag tänkte i första hand mer på skoavtryck, bildäcksspår, kanske något vid vattnet som kan påvisa någon form av spår m. m
Men för att undersöka sådant i en svår teräng så tar det löngre tid än den tiden som polisen var där.
Det handlar inte om att anhöriga ska göra en utredning ich det har de inte heller begärt men att lyssna på anhöriga och delge de sina teorier hur och vad de gjort i utredningen som kan inge ett förtoende vore ju inte helt fel