2011-09-19, 01:17
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag har definitivt inget emot finnländare, däremot anser jag att dem har en farligt fientlig inställning mot mångfalden. Den är skadlig för sverige därför är det bra om den hålls borta.
Jag vill verkligen poängtera att jag inte känner något förakt gentemot vita människor.

Är du rasist? Kan man verkligen dra alla finnar över en kam och påstå att de har en dålig åsikt? Är det kanske så att somalier har en farligt fientlig inställning till att arbeta. Eller är det ditt hyckleri och rasism mot vita människor som lyser igenom?
Citera
2011-09-19, 08:03
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Är du rasist? Kan man verkligen dra alla finnar över en kam och påstå att de har en dålig åsikt? Är det kanske så att somalier har en farligt fientlig inställning till att arbeta. Eller är det ditt hyckleri och rasism mot vita människor som lyser igenom?
Nej jag är inte rasist och nej jag drar inte alla finnländare över en kam. Det finns ett pari i finnland som har ett alldeles för stort inflyttande, partiet jag talar om heter sannfinländarna.
Citera
2011-09-19, 08:15
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Nej jag är inte rasist och nej jag drar inte alla finnländare över en kam. Det finns ett pari i finnland som har ett alldeles för stort inflyttande, partiet jag talar om heter sannfinländarna.

Jo du är en rasist mot svenskar ditt hycklande rövhål.
Citera
2011-09-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jo du är en rasist mot svenskar ditt hycklande rövhål.
Nu var du inget annat än otrevlig och sådant uppskattas inte.
Citera
2011-09-19, 14:51
Medlem
trivaws avatar
Helt rätt och visst är det sorgligt, vad kommer hända med detta land med dagens invandring, hemsk tanke
Citera
2011-09-19, 14:55
Medlem
.ANDERSs avatar
Känns verkligen som om att muslimer skulle ta över Sverige, dem är ju förfan en minoritet!

OT: Schysst engelska, sket i skolan efter 9an eller?
Citera
2011-09-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Medan muslimerna är så välkända för sin strävan efter mångfald? Icke-muslimer förföljs på ett otal platser i mellanöstern. De har du inga problem med. Vilket hyckleri. Finnarna är bra mycket mer väluppfostrade.

Du rationaliserar förstås ditt ogillande av finnarna på något vis, att anklaga folk för att vara rasister är vanligt bland vänsterfolk. Finnarna har väl insett att de inte har en moralisk skyldighet att förvandla deras land till en mångkulturellt fiasko. Du och de andra som är nedgångna i det politiskt korrekta träsket har kanske något att lära av dem.
Jo vissa poänger är det möjligt att dem har, det förnekar jag inte. Men du är bra löjlig som försöker måla upp mig som en rasist som ogillar vita människor.
Citat:
Ursprungligen postat av antipyskos
Det handlar inte om fientlighet. Det handlar om kärlek till sitt egna. En kärlek som fungerar som skydd och som endast är sunt. Alla länder som har ett bra samhälle i dagsläge resonerar i dessa realistiska banor, sådan är verkligheten. Att man inte vill ha t.ex. Somalier i sitt eget land betyder inte att man hatar somalierna även när dem är där dom hör hemma, nämligen Somalia. Skyddinstinkten för sin egen kultur och sitt eget folk är stommen i nationalstaten, det är denna instinkt som kommer bevara nationer som nationalstater. Varför jag tycker att invandring till Sverige är väldigt olämpligt är för att svenskar han en tendens att hyckla, de visar inte gärna sitt missnöje offentligt och knyter näven i fickan. Många invandrare ser detta, de ser den inre frustrationen men de kan inte konfrontera svenskarna då de inte skyltar med känslorna. Människor bygger bara upp inre frustrationer som vid något skede får utlopp, så funkar människan. Anders Breivik är ett praktexemplar av vad frustrationsuppbyggnad kan åstadkomma. Finnar är annorlunda. Invandrarna kan känna spänningen direkt när de passerar ett gäng finska ungdomar vilket är sunt för båda parterna. De vet var dom har finnarna och kan anpassa sig efter det, istället för som i Sverige där de läser av frustrationen hos svensken istället för att svensken går på skyddsinstinkt och fläktar med sina åsikter öppet. Många blir psykistsjuka den här vägen, då känslorna inte får komma upp till ytan. Det blir som en ballong där trycket bara öker tills den till slut sprängs.
Du är inte klok! Jag mår illa av att läsa ditt inlägg.
Citera
2011-09-19, 18:39
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Finns det nån i världs historien som har lyckats förut spå framtiden korrekt? Nej, Hitler räknas inte.... inte Nostradamus heller.
Citera
2021-09-29, 07:50
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Bye bye Sweden! Say hello to the new Sweden, Swedeniztan. Embrace Allah as your savior and mohammad as his messenger. The profet without a profecy, and the "prophet" whos only miracle was that he flew on a donkey from mekka to jerusalem. Only eyewitness: The donkey itself. sharia is the new konstitution of Swedish law. Enjoy your staying!

Är det sannolikt att man kommer tala i dem här termerna i framtiden, om inte på fullt allvar så på lite skojjig manöver? Hur kommer Anséendet påverkas utomlands, med tanke på Sveriges fjanteri politiska agenda?

Tio år har gått sedan detta inlägg skrevs. Bara fem år till, så får vi veta hur väl det slog in.
Citera
2025-12-10, 09:14
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Diskutera och säg vad ni tycker ang. denna analys.
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
Det kommer se likadant ut i runt om i Europa oroa dig inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Tio år har gått sedan detta inlägg skrevs. Bara fem år till, så får vi veta hur väl det slog in.

Det har ännu inte gått femton år sen tråden startades. Bara fjorton, och knappt tre månader därtill.

Men kanske nån vill "diskutera" ändå?
Senast redigerad av Ördög 2025-12-10 kl. 09:17.
Citera
2025-12-14, 07:58
Medlem
Sladdarens avatar
Det är klart att tillhör man inget kulturellt värde så kanske man tycker det är kul med den framtiden som skrevs 2011 Och vi kan konstatera så här långt i efterhand att den framtiden har slagits in föga förvånande. Så nu gäller det för er som är förlorade i ett sammanhang. Dvs att man har en kulturell rot man värnar om, att snabbt hitta ett kulturellt värde för er som varit sökande i 15 år å stå fast vid den var ni står å sluta vela som nån idiot- vänster- mupp att ena stunden tycka massinvandring är bra och andra inte och ibland kanske som en blöjunge. Och har ni inte vaknat än så måste ni va en riktig sömntuta

Skärpning
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in