Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Medan muslimerna är så välkända för sin strävan efter mångfald? Icke-muslimer förföljs på ett otal platser i mellanöstern. De har du inga problem med. Vilket hyckleri. Finnarna är bra mycket mer väluppfostrade.
Du rationaliserar förstås ditt ogillande av finnarna på något vis, att anklaga folk för att vara rasister är vanligt bland vänsterfolk. Finnarna har väl insett att de inte har en moralisk skyldighet att förvandla deras land till en mångkulturellt fiasko. Du och de andra som är nedgångna i det politiskt korrekta träsket har kanske något att lära av dem.
Jo vissa poänger är det möjligt att dem har, det förnekar jag inte. Men du är bra löjlig som försöker måla upp mig som en rasist som ogillar vita människor.
Citat:
Ursprungligen postat av antipyskos
Det handlar inte om fientlighet. Det handlar om kärlek till sitt egna. En kärlek som fungerar som skydd och som endast är sunt. Alla länder som har ett bra samhälle i dagsläge resonerar i dessa realistiska banor, sådan är verkligheten. Att man inte vill ha t.ex. Somalier i sitt eget land betyder inte att man hatar somalierna även när dem är där dom hör hemma, nämligen Somalia. Skyddinstinkten för sin egen kultur och sitt eget folk är stommen i nationalstaten, det är denna instinkt som kommer bevara nationer som nationalstater. Varför jag tycker att invandring till Sverige är väldigt olämpligt är för att svenskar han en tendens att hyckla, de visar inte gärna sitt missnöje offentligt och knyter näven i fickan. Många invandrare ser detta, de ser den inre frustrationen men de kan inte konfrontera svenskarna då de inte skyltar med känslorna. Människor bygger bara upp inre frustrationer som vid något skede får utlopp, så funkar människan. Anders Breivik är ett praktexemplar av vad frustrationsuppbyggnad kan åstadkomma. Finnar är annorlunda. Invandrarna kan känna spänningen direkt när de passerar ett gäng finska ungdomar vilket är sunt för båda parterna. De vet var dom har finnarna och kan anpassa sig efter det, istället för som i Sverige där de läser av frustrationen hos svensken istället för att svensken går på skyddsinstinkt och fläktar med sina åsikter öppet. Många blir psykistsjuka den här vägen, då känslorna inte får komma upp till ytan. Det blir som en ballong där trycket bara öker tills den till slut sprängs.
Du är inte klok! Jag mår illa av att läsa ditt inlägg.