Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-28, 22:01
  #35617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror vi är blyga och respektfulla. Själv har jag aldrig bett om autograf eller trängt mig på när jag mött en kändis. Olof Palme kunde gå omkring på stan som vem som helst, folk låtsades inte se honom. En del är förstås oförskämda värre men de flesta är blyga.
Jag tror att intresset för henne har minskat rejält här i Sverige
2021-09-28, 23:39
  #35618
Medlem
MrMarios avatar
Börjar hon bli skallig redan, hon är väl bara 19? Kanske är den där osunda oron hon verkar ha, eller kanske dålig kost under uppväxten?

https://www.dn.se/varlden/thunberg-t...r-allt-vi-hor/


Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tror att intresset för henne har minskat rejält här i Sverige

Tror många män på vänsterkanten tappade intresset då hon blev myndig.
2021-09-28, 23:42
  #35619
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tror många män på vänsterkanten tappade intresset då hon blev myndig.

Detta är hela anledningen. Greta var aldrig mer än en runkdröm för kaosvänsterpedofilerna. Nu får de hitta en ny tjej utan hår på snippan.
2021-09-29, 00:20
  #35620
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Svenskarna låtsas inte känna igen Greta men i Italien är man inte lika blyga.
Hennes tal i Milano ha redan setts av 150.000 personer:

https://twitter.com/i/status/1442860615941468161

Slår man ihop antal visningar av hennes tal på Twitter och Instagram (på hennes konton) så har redan en miljon visningar passerats.

Twitter: 227 000 visningar
Instagram: 801 000 visningar


Att det blir många visningar på Instagram är kanske inte så konstigt. Hon har över 12 miljoner följare där.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2021-09-29 kl. 00:51.
2021-09-29, 00:33
  #35621
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Hört talas om autouppspelning?
2021-09-29, 01:09
  #35622
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Anledningen till att ingen bryr sig om Greta i Sverige är dels att man tröttnat på henne men framförallt för att gemene svensk, genom skyhöga elräkningar, faktiskt vaknat upp nu ur den tusenåriga dvalan och insett vad MP:s och Gretas framtidsvision ställer till med. Det är Sverige som får dras med Greta-inspirerad dystopipolitik där MP är beredda att rasera hela landet i både el- och cementbrist, bara för att få igenom sin miljöfascistoida socalistpolitik.

Hon kan fortsätta predika i Tyskland eller Italien, där de inte sett än vilken skada Greta åsikters åsamkar ens land.
2021-09-29, 08:44
  #35623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Slår man ihop antal visningar av hennes tal på Twitter och Instagram (på hennes konton) så har redan en miljon visningar passerats.

Twitter: 227 000 visningar
Instagram: 801 000 visningar


Att det blir många visningar på Instagram är kanske inte så konstigt. Hon har över 12 miljoner följare där.

”Green jobs!” säger Greta och åskådarna jublar. Däremot kallar hon ”green economy” för BLA BLA BLA. Hur hon snabbt ska kunna få ner CO2-utsläppen till noll genom en ”smooth transition” är oklart.

Hon anklagar andra för ”tomma ord” och ”bara prata” men är en enda stor floskelmakare själv.

Och tro det eller ej, -Info-, men alla som lyssnar på henne gör det inte av beundran. En del av oss som är ”förblindade av avundsjuka” kanske rentav gör det för att leta fel ;P

Och i vilket fall som helst betyder det inte att hon har rätt. Om någon skrapade lite på hennes uttalande om utsläppsnivåer och rekord hit och dit så tror jag att flera fel kommer till ytan.

På pluskontot så ser hon i alla fall frisk ut, som en typisk, lite rundkindad 12-13-åring i förpuberteten (som snart ska fylla 19). Det är ju glädjande om hon har tagit sig igenom sin svåra anorexi. Men jag är inte så säker på att hennes konfrontativa och lite småfräcka stil är rätt väg framåt. Det lilla tunna barnet utan framtidstro som inte ens orkade äta var kanske mer effektiv ur cyniskt PR-hänseende?
2021-09-29, 14:36
  #35624
Avstängd
wwrs avatar
Greta uppvisar alltså helt olika uppträdande i Sverige och på kontinenten. I Sverige står eller sitter hon tyst med ryggen mot riksdagen och ser sur ut.

I Milano har hon nu hållit ett tal som ser ut att kunna bli "legendariskt", "Blah, blah, blah-talet". Den unga skådespelarskan släpper ut håret, ler, skämtar och härmar världsledarna, bl.a Biden, Kerry, Johnson. Hon skämtar om "bunny hugging" (Johnson).

Samtidigt publicerar svensk press artiklar om hur okänd hon är i Sverige.

Det är så här man blåser Sverige (och andra länder):

Man försöker oss att tro att vi inte är bra på miljöfrågor eftersom många inte känner till Greta. Därför måste vi lämna våra pengar till EU och kontinenten som är bättre på miljö!

Sverige har alltid varit bra på miljöfrågor. Men nu har tidningar, Greta, företag och politiker gått samman och vad gäller Greta får svenskar få och negativa nyheter, medan hennes tal på kontinenten är av god kvalitet.

Gretas aktivitet är inriktad mot Europa för att underlätta EU:s maktövertagande.

https://www.theblaze.com/news/thunbe...n-mocking-blah

Hennes team låter henne bedriva ett falskt dubbelspel. (Men hon är bara en ung skådespelerska som gör en roll. Vem vet vad hon förstår av detta? Hon läser tal med inlevelse. Hon skall inte lastas. Hon och andra politiska aktörer skall lämnas ifred i privatlivet.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-29 kl. 14:43.
2021-09-29, 15:17
  #35625
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tror att intresset för henne har minskat rejält här i Sverige
Men se det tror inte jag. Inte ens "rejält". Annars kunde du ha skrivit "mycket". Vi förstår ändå vad du menar. Ju fler klimatrapporter vi får om att det går åt fel håll, desto mer ökar intresset för Greta. Pågår bränderna i Kalifornien fortfarande? Du borde veta, som är här och gnäller.
2021-09-29, 16:05
  #35626
Medlem
[quote=afvongreve|77417251]Men se det tror inte jag. Inte ens "rejält". Annars kunde du ha skrivit "mycket". Vi förstår ändå vad du menar. Ju fler klimatrapporter vi får om att det går åt fel håll, desto mer ökar intresset för Greta. Pågår bränderna i Kalifornien fortfarande? Du borde veta, som är här och gnäller.[/QUOTE
Läs artikeln på Expressen.Intresset för henne är inte stort i Sverige
2021-09-29, 16:07
  #35627
Avstängd
wwrs avatar
Gretas team låter henne spela ett dubbelspel där hon uppträder med helt olika personlighet beroende på om hon agerar i Sverige eller i utlandet.

Det räcker att lyssna på några minuter av detta för att inse det.

Milano igår:
https://youtu.be/wpo33oLne-Y

Ställ upp den unga skådespelerskan på Sergels torg att härma Löfven och Kristersson så skulle hon vara känd här med.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-29 kl. 16:13.
2021-09-29, 16:14
  #35628
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Sverige har aldrig varit bra på miljöfrågor. Kolla bara på detta trams i Gretatråden. Däremot Tyskland verkar ha förstått allvaret eftersom De Gröna gick så bra i valet! Tredje största parti är ju toppen.
Jag talar om hur det var innan vi gick med i EU och fallet började. Men det är en detalj i mitt inlägg.

Hon spelar ett falskt dubbelspel med olika personligheter beroende på var hon uppträder.

Milano igår:
https://youtu.be/wpo33oLne-Y

Låt den unga skådespelerskan uppträda inför media på Sergels torg och härma Löfven och Kristersson så skulle hon vara känd här med.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-29 kl. 16:26.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback