2021-09-28, 22:35
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Erbjuda 1.5 mille för att avstå, då måste man vara rätt säker på att man förlorar i tingsrätten.
Bra för Ebba, stå på dig.
Tjuriga gubbar som inte kan hantera att de gjort en dålig affär ska inte ha undantag från lagen.

Absolut är det så. Det är också att erkänna att man inte har något case. Han var inte vid ” lätt sinne”.

Dessutom - har ens Esbjörn dessa pengar? Han jagades väl av Kronofogden i våras för struntsummor!? Eller tänker han recycla Ebbas handpenning på något sätt, kompletterad med batikvänsterns fundraising?
2021-09-28, 22:35
Medlem
badbollen3s avatar
surt att vara beredd att pynta 1.5 mille (om det stämmer) för att behålla något som man redan hade. Helt rätt av Ebba att nobba budet, det hade jag också gjort. Den här affären har blivit så ful alldeles i onödan. Hade jag varit Ebba så hade jag nobbat allt nu och satsat på att rätten ger henne egendomen m.m. sen om hon får det så hade jag lagt ut på FB när allt kapas ner osv. för att det ska svida lite mer.

Jag tror att Ebba har väldigt goda chanser att vinna i rätten. OM hon tappar väljare i valet så tror jag inte att det beror på den här affären, utan att det är hennes reformering av KD som skrämt bort några.

Esbjörn får stå sitt kast. Kanske inte blir så bra stämning på släktträffarna, men och andra sidan behöver man inte träffa släkten
2021-09-28, 22:42
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ebba förkastade idag ett förlikningsbud på 1 500 000 kr för att avstå från att fullfölja och gå till tings för att försöka tillskansa sig Esbjörns arvegods, sitt kära barndoms sommarhem. Så mycket var hennes utlovade "Esbjörn ska ju självfallet inte behöva sälja om han verkligen inte vill göra det". Nu vet vi alla vad hennes ord är värda. Ja främst ni som tänkt er rösta på fanskapet
Bra! Jag börjar gilla dig Ebba
2021-09-28, 22:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Du snackar skit. Kubun har korrekt information hur gärna du än vill att det inte ska vara så.
Han måste inte alls behövt varit med, han kan ha fått direkt information från källan.
Ni blir ju alla överbevisade gång efter gång efter gång efter….

Har inte bestridit korrektheten i informationen. Den kan mycket väl vara 100% sann.

Har han fått informationen från någon, är han inte källan. Är han källan, var han med när beloppet presenterades för Ebba.
2021-09-28, 23:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Kubun säger att hen ÄR källan.
Då måste hen faktiskt ha varit på plats vid förlikningsförhandlingen.
Om hen "fått info" från "källan" så är hen bara en andrahandskälla.

Trist förresten att hen inte svarar själv om hen var personligen närvarande vid förlikningsmötet.
Finns inget mer att nu tillägga - ni har fått korrekt info om det väsentliga - återkommer tidigast i tråden när nytt tar plats.
2021-09-28, 23:09
Medlem
Grontarskonts avatar
Kan inte EB bara vara lite kristen och sluta bete sig som en bitchig häxa! Jag undrar om EB någonsin ansett att hon har fel! Förstår att fotbollsspelaren sprang åt andra hållet!
2021-09-28, 23:31
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu råkar Esbjörn vara lite egen så att han skulle tänka precis som dig angående pengar är ganska långsökt.

Din tolkning av "pengarna rinner mellan fingrarna" är bara en tolkning, finns flera.

OBS! Jag tror inte Esbjörn är korkad däremot så tänker han på sitt eget lilla vis o speciellt då ifråga om just pengar. Samt att han inte gillar att bli lurad! Därav hans handlande!

Det såg varken Ebba eller hennes klan här framför sig.
Hur blev Esbjörn lurad?

Varför säger du att du inte är brunvänster, när du upprepade gånger kletar falskt skit på Ebba? Brunvänsterns modus operandi.

Ebba har inte gjort något fel här, och hon har köpt en tomt där hon vill bo. Hon kan strunta i vad alla tycker. Om fem år gör hon något annat. Livet är långt för den som är ung.
2021-09-28, 23:35
Medlem
trngws avatar
Ebba har inte fått något bud från Esbjörn som ens täcker hennes omkostnader.

Varför i jösse namn skulle Esbjörn erbjuda Ebba 1.5 miljoner för att få behålla det hus han menar är hans, alltid har varit hans och som han har all rätt till. Han har ju inte ens förstått att han sålt det, och även om han gjort det så har han blivit lurad att sälja, och dessutom så har Ebba ingått avtal om att låta honom få tillbaka det, och som grädde på moset har han dessutom redan hävt köpet.

Så, varför i jösse namn skulle han då betala 1,5 miljoner för att få behålla sitt eget hus, alldeles särskilt när det bara är en månad kvar innan en domstol kommer att återge honom hans hus.

Han har dessutom inte råd att betala Ebba några sådana belopp, han har helt enkelt inte pengarna.

Kubun har sedan länge gjort sig känd som en som sprider diverse lögner och vilda ogrundade påståenden, gärna med kommentarer som "jag är källan", eller "det har Binninge berättat för mig". Mycket av det har visat sig vara ren och skär lögn.

Esbjörn ville sälja sitt hus, och har aldrig velat något annat än att sälja sitt hus. Han vill fortfarande sälja sitt hus. Han vill att huset skall gå till någon annan än sina "nära och kära", och han har aldrig velat något annat. Men när Maggan är i närheten, då gör och säger han som hon säger att han ska. Han vågar inte säga emot henne. Det var därför han sålde huset utan hennes vetskap.
2021-09-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Finns inget mer att nu tillägga - ni har fått korrekt info om det väsentliga - återkommer tidigast i tråden när nytt tar plats.

Står över en miljon i artikeln, så i brist på annat tror jag på kubun i detta fallet. Visar ju enbart hur desperata Esbjörnsidan börjar bli.
2021-09-29, 00:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Står över en miljon i artikeln, så i brist på annat tror jag på kubun i detta fallet. Visar ju enbart hur desperata Esbjörnsidan börjar bli.

Kubun tog i så mycket som han kunde och kom upp i 1,5 miljoner. Uppenbarligen fattar han inte att det inte hade spelat någon roll om han hade lagt på en eller två miljoner.
Esbjörn har helt enkelt inte de pengarna som behövs för att köpa ut Ebba. För henne så handlar det om mer än pengar.
2021-09-29, 01:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Men enligt dig var han ju borta?
Allt han rör vid förvandlas till bajs, är 100.000:- isch bajs? 😂😂😂
Hans nuvarande kvinnliga advokat är kompis med Binninge på FB, vet inte hur det är med den manliga.

Edit: de nuvarande advokaterna har ju också fått ärva en mål som misskötts av Binninge det första halvåret.
Ett vettigt ombud hade rådigt Esbjörn att gå till förlikning, redan från första början, inte dragit upp detta i tidningarna.
Inte heller att försöka få Ebba att backa utan ersättning via ett mediadrev.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-09-29 kl. 01:40.
2021-09-29, 01:35
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kubun tog i så mycket som han kunde och kom upp i 1,5 miljoner. Uppenbarligen fattar han inte att det inte hade spelat någon roll om han hade lagt på en eller två miljoner.
Esbjörn har helt enkelt inte de pengarna som behövs för att köpa ut Ebba. För henne så handlar det om mer än pengar.

Hade inte lagt mig för 10 miljoner om jag var Ebba.
Om Esbjörn vill komma billigt undan så får han krypa till korset och berätta sanningen om hur han blev utnyttjad av Binninge och be om ursäkt till Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in