Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Trots att jag inte tjänar fullt lika mycket får jag dåligt samvete när det inte är så mycket att göra. Ibland jobbar vi häcken av oss och vissa perioder kan det vara väldigt lugnt och i de lugna perioderna klättrar jag på väggarna och känner att jag inte gör skäl för min lön. Om jag fick 100000 i månaden för att gå och dra benen efter mig skulle jag må skitdåligt och undra över vilken idiot min arbetsgivare är som betalar mig för att sitta och surfa på arbetstid. Jag tycker att du ska byta jobb.
Nej, jag kände visst så också när jag började och hade ambitioner. Då försökte jag helat tiden hitta saker att göra. Utöver mycket annat viktigt arbete som jag faktiskt gjort, sparade jag senast in SEK 1m+ och en massa tid åt ming chef, genom ett initiativ som jag själv identifierade och tryckte på hela vägen för att det skulle genomföras. Därigenom har jag redan betalt för mig själv. Dock viftade min chef bort de flesta av mina bidrag, vilket frustrerade mig eftersom jag hoppades på att det skulle leda till något mer positivt för mig.
Jag får därför inte så värst dåligt samvete för att jag inte gör mycket. Han har visat att han inte vill belöna hårt arbete.