2021-09-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag kommer ihåg mitt första sommarjobb, det var slött men bra betalt ca 200k/veckan. Blev erbjuden ett längre vikariat som cirkusdvärgtränare med ca 400k/veckan plus bonus. Det var inte lätt att slita sig från det men det nya jobbet som fluortant var mkt utvecklande och från ett mkt prestigefyllt landsting.
Var helt klart värt det hårda jobbet att balansera brickan med fluorkoppar mellan stadens skolor men lönen var ju inte mycket att skryta med, bara 750k/veckan.

Bekräftar lite vad jag trodde - att det rent av låter för bra för att vara sant i vissas öron.
Citera
2021-09-28, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Jag tycker det låter galet. Om du bara sitter på röven för de pengarna så hade jag inte gått vidare. Bara att cascha in ju! Har du en kostsam livsstil?

Edit:
Om du har det så ja, pengar kan man inte få för mycket av.
Citera
2021-09-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker det låter galet. Om du bara sitter på röven för de pengarna så hade jag inte gått vidare. Bara att cascha in ju! Har du en kostsam livsstil?

Edit:
Om du har det så ja, pengar kan man inte få för mycket av.

Inte särskilt kostsam, men jag vill gärna kunna skaffa mig det.
Citera
2021-09-28, 23:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Jag har inget problem med att få dagarna att gå. Jag jobbar hemifrån och kan därför göra mycket annat.
Tänk på att om du byter jobb så kanske du sätter din chef i klistret. För då måste ju chefen hitta en kompetent och värdig ersättare istället för dig
Citera
2021-09-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tänk på att om du byter jobb så kanske du sätter din chef i klistret. För då måste ju chefen hitta en kompetent och värdig ersättare istället för dig

Jag vet. Han erbjöd mig 15% mer från nästa år när jag berättade om de andra erbjudandena. Jag hade dock hoppats på 30-40%.
Citera
2021-09-28, 23:41
Medlem
Citat:
Jag har inget problem med att få dagarna att gå. Jag jobbar hemifrån och kan därför göra mycket annat.

Jo men det nya jobbet dubblar du din lön, att få ut ca 16k i månaden är ju inte så mycket.
Citera
2021-09-28, 23:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Inte särskilt kostsam, men jag vill gärna kunna skaffa mig det.

Du gör givetvis som du vill men det känns som du börjar i fel ände här. Man ska inte dra på sig mer kostnader än nödvändigt. Vad är det du saknar i ditt liv?
Citera
2021-09-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Jo men det nya jobbet dubblar du din lön, att få ut ca 16k i månaden är ju inte så mycket.

Nej, 16k är inte så mycket.
Citera
2021-09-28, 23:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Du får väl ta en funderare om du vill jobba fyra gånger så mycket för ungefär samma lön. Spontant så låter det som en dålig deal.
Citera
2021-09-28, 23:44
Medlem
Citat:
Jag vet. Han erbjöd mig 15% mer från nästa år när jag berättade om de andra erbjudandena. Jag hade dock hoppats på 30-40%.

Vad är det för typ av jobb? Jag hade kunnat mörda (nåja) för en liknande situation.
Citera
2021-09-28, 23:44
Medlem
Citat:
Har du lust att berätta mer? Jag är nyfiken.
Vad skall jag säga. Jobbade på ett stort börsnoterat företag. Det mesta handlade om att minska kostnader vilket i praktiken handlade om att säga upp anställda och klura ut hur man kunde göra det billigast.

Till slut tröttnade jag och sköt ut mig.

Nu jobbar jag inom ett område jag kan vara stolt över. Narur- och miljöfrågor. Rimligt, men inte bra, betalt. Men jag klarar mig mer än bra ändå ekonomiskt.
Citera
2021-09-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du gör givetvis som du vill men det känns som du börjar i fel ände här. Man ska inte dra på sig mer kostnader än nödvändigt. Vad är det du saknar i ditt liv?

Nej, jag vill öka mina inkomster för att spendera mer. Vill helt enkelt kunna köpa vad jag vill...antar jag. Fast det kanske jag redan kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in