• 1
  • 2
2021-09-18, 13:36
Medlem
pieces avatar
Vad tycker vi om CTEC som ska bredda ägarbasen och noteras 24 september till 69kr. Tror det finns en uppsida där med alla elbilsladdare som ska tillverkas.
Citera
2021-09-19, 02:07
Medlem
Ctek - Ctek

Elektrifiering i samhället och världen sker i en rasande takt.

Kort fakta:

CTEK är den ledande globala leverantören av premiumbatteriladdare och Sveriges näst största leverantör av laddare och tillbehör för elfordonsladdning. Bolaget präglas av en stark innovationskultur och arbetar ständigt med att förbättra och utveckla nya produkter anpassade efter kundernas behov.

Bolaget grundades 1997 i Vikmanshyttan och har numera försäljning i över 70 länder. Med en historia av innovation och teknikledarskap möter CTEK proaktivt nya kundbehov genom att utveckla produkterbjudandet och verksamheten kontinuerligt.

CTEK har genom sitt teknikledarskap etablerat starka och långvariga kundrelationer med, bland annat, över 50 av världens mest prestigefyllda fordonstillverkare. Utöver fordonstillverkare erbjuds produkter till bland annat fordonsverkstäder, distributörer, återförsäljare, ägare av parkeringsplatser, laddoperatörer, fastighetsägare och privatpersoner.

Bolaget har en lång historik av lönsam tillväxt. Från 2018 till 30 juni 2021 uppvisades en genomsnittlig årlig nettoomsättningstillväxttakt om 18% kombinerat med en god lönsamhet. Per Q2 2021 LTM uppgick CTEKs nettoomsättning till 871 miljoner kronor och justerade EBITA till 187 miljoner kronor, motsvarandes en justerad EBITA-marginal om 21,5%. Under räkenskapsåret 2020 sålde CTEK över en miljon premiumbatteriladdare och hade per 30 juni 2021 över 50 000 installerade laddpunkter.

Villkor för teckning:

Pris per aktie: 69 SEK
Minsta investering: 100 aktier, 6 900 SEK, därefter i intervall om 50 aktier
Sista anmälningsdag: 23 september 2021 kl 15:00
Information om tilldelning: 24 september 2021
Första handelsdag: 24 september 2021
Handelsplats
Nasdaq Stockholm

Extremt het marknad, jag kommer teckna!
Hur tänker ni andra?
Citera
2021-09-28, 21:28
Medlem
Bucketshops avatar
Justerade rubriken då det tycks vara CTEK, tillverkaren av elbilsladdare, som tråden syftar på. Inte att förväxla med det Londonlistade företaget CTEC som gör medicinsk utrustning.

/mod
Citera
2021-09-28, 21:29
Medlem
GoUoDs avatar
Så det finns en brist på elbilsladdare, eller vad är deras pitch?
Citera
2021-09-28, 21:31
Medlem
Mullrets avatar
Blev väl den största värdeökningen på en ipo.
På 10 år.

Imponerande. Kul för ägarna. Och de som fick tilldelning.
Citera
2021-09-28, 22:18
Medlem
kakburks avatar
Ja, kul för den som fick tilldelning. Jag tecknade mig för 500 st men fick noll. Var inte ett dugg glad för de som dubblade sina pengar första börsdagen.
Kan ändå tänka mig att investera om det blir läge för det.
Citera
2021-09-28, 22:27
Medlem
Dan88s avatar
Jag tecknade tidigt för 70K.

Men beslutade mig för att avboka några dagar innan då det känndes som en gamble.

Citera
2021-09-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Men beslutade mig för att avboka några dagar innan då det känndes som en gamble.

LOL, den enda gamblingen med att teckna den IPO:n var ju tilldelningslotteriet. Boken var fulltecknad redan andra dagen så att den skulle bli kraftigt övertecknad och kursen sticka första handelsdagen var ju givet. Speciellt efter all hype i DI, AFV, finanstwitter osv.

Men man skulle som sagt ha tur i tilldelningslotteriet. Jag tecknade på 2 konton och fick ynka 50 st på ena... Vilket verkar vara det man fick om man fick något via Avanza. PB-kunder via Carnegie och Swedbank verkar ha kunnat få mer. Men 5000 spänn är ju pengar det också om man får dem utan ansträngning (jag sålde i öppningen för 170 kr).

Även om kursen gått ner sen den vansinnesöppningen (125 kr nu) så har jag inga planer på att köpa in mig igen till denna värderingen, men det kan säkert bli bra på lång sikt. Latour som storägare borgar ju för kvalitet.
Citera
2021-09-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Du hade troligtvis inte fått mycket/något alls ändå. Jag tecknade för 130k och fick inget.
Citera
2021-09-30, 14:42
Medlem
Scalpings avatar
Symbolen CTEK finns på nasdaq också "Cynergistek inc"
Citera
2021-09-30, 17:12
Medlem
backwardations avatar
Ah, denna roliga aktie. Jag tecknade och fick 50 aktier. Som alltid blir det inte mycket kvar till oss dödliga. Ett klassiskt drag med många IPOer är ju att skapa en bristsituation så att många som blir utan köper in sig. När kursen sen är uppumpad cashar storägarna ut.
Citera
2021-10-02, 00:31
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Ah, denna roliga aktie. Jag tecknade och fick 50 aktier. Som alltid blir det inte mycket kvar till oss dödliga. Ett klassiskt drag med många IPOer är ju att skapa en bristsituation så att många som blir utan köper in sig. När kursen sen är uppumpad cashar storägarna ut.

Dock betryggande att Latour gått in som storägare med 30 %. Gillar aktien som känns som ett bra sätt att få exponering mot den ökande trenden av elbilar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in