2021-09-28, 20:45
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Hej. Jag vet att jag är en idiot, snälla döm mig inte. Men har panik just nu och behöver hjälp. Jag började skriva med en tjej på Badoo, vi la till varandra på instagram och Skype. Vi hade camsex, hon tog printscreens och hotade att skicka till mina kontakter, lägga upp online etc om jag inte betalade. Jag blockade henne överallt och avaktiverade min instagram.
Vad skulle ni göra i min situation? Är livrädd att dessa bilder kommer ut då de hade förstört mitt liv. Jag tog bort personen från instagram innan vi började skypesamtalet, då jag fick lite dåliga vibbar, men tyvärr inte tillräckligt. Har någon varit med om något sånt här liknande, hur vanligt är det att dessa människor faktiskt fullföljer sina hot?

Du måste polisanmäla nu.
Så är chansen större att personen åker dit!
Citera
2021-09-28, 20:46
Medlem
Xanyos avatar
Har du något att skämmas att skämmas för med din kropp då egentligen? Annars är det bara säga till henne som jag gjorde med en tjej i en liknande sits som ville ha pengar annars hotade hon lägga ut mig naken med kuken rakt i vädret, jag bara sa så här " Varsegod med all ära lägg du ut dina nakenbilder på min jag har ingenting att skämmas för, det kanske till & med blir bra reklam för mig med alla brudarna som får åskåda min enorma dolme" 😁

Omvänd psykologi bitch. Och nej hon la inre ut dom och fick inga pengar, så det slutade i hennes förlust. Ska jag vara ärlig hon hade kunnat posta bilderna & jag hade inte brytt mig ett skit har inget att skämmas för alls.
Citera
2021-09-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prepare
Jag garanterar dig att de skiter fullständigt i dig. De lurar massa personer varje dag och håller knappt reda på vem som är vem.

Tänk inte mer på det. Vad tjänar det till att hålla på att nojja? Det förändrar ingenting. Det som händer sen kommer att hända oavsett (ingenting kommer att hända) så vad är meningen med att oroa dig i onödan?

Ta några ångestdämpande och fokusera på något annat istället. Kanske sömntabletter om du har det och försök sova.

Du har rätt, jag kan inte förändra vad som hänt, nu funderar jag bara rent statistiskt vilka chanser jag har, och om jag kan göra nåt för att minimera skadan.
Hoppas jag bara är en i mängden. Du har rätt att oro inte löser nåt och förändrar inget, men har som sagt problem med oro och ångest över triviala saker i vanliga fall, så detta slog hårt. Men ska försöka att lugna ner mig, och intala mig att sannolikt kommer det ej hända nåt
Citera
2021-09-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Hur ska utpressaren från Asien hitta dina nära kontakter, eller familj? Om nu utpressaren endast har ditt nickname på Badoo/Skype/Insta att utgå ifrån? Om du nu har blockerat personen helt från Instagram så kan dem iallafall inte se dina följare eller ditt konto överhuvudtaget.
Han följde mig på instagram, accepterade honom, så där fick han ju tillgång till mina personliga kontakter (släkt, kollegor, gamla och nya vänner..)
Min farhåga är att när jag accepterade honom så sparade han ner mina kontakter
Citera
2021-09-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Du måste polisanmäla nu.
Kanske när paniken lagt sig lite, men tror personen finns i Kina och chansen att personen ska möta några konsekvenser känns mikroskopiska
Citera
2021-09-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Du måste polisanmäla nu.
Det är scammers som befinner sig i Asien. Inte svenskar.
Citera
2021-09-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Har du något att skämmas att skämmas för med din kropp då egentligen? Annars är det bara säga till henne som jag gjorde med en tjej i en liknande sits som ville ha pengar annars hotade hon lägga ut mig naken med kuken rakt i vädret, jag bara sa så här " Varsegod med all ära lägg du ut dina nakenbilder på min jag har ingenting att skämmas för, det kanske till & med blir bra reklam för mig med alla brudarna som får åskåda min enorma dolme" 😁

Omvänd psykologi bitch. Och nej hon la inre ut dom och fick inga pengar, så det slutade i hennes förlust. Ska jag vara ärlig hon hade kunnat posta bilderna & jag hade inte brytt mig ett skit har inget att skämmas för alls.
Jag har inget att skämmas för, men det är mera konceptet. Önskar jag kunde tänka som dig, men antar att jag är lagd åt det mera oroliga/nervösa hållet.
Kan inte nå personen längre då jag direkt blockade överallt
Citera
2021-09-28, 20:53
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Kanske när paniken lagt sig lite, men tror personen finns i Kina och chansen att personen ska möta några konsekvenser känns mikroskopiska

Citat:
Det är scammers som befinner sig i Asien. Inte svenskar.

Puh. Det är väl en lättnad men TS är bra jävla klantig. Hoppas han lärt sig nånting nytt!!
Citera
Medlem
Citat:
Hej. Jag vet att jag är en idiot, snälla döm mig inte. Men har panik just nu och behöver hjälp. Jag började skriva med en tjej på Badoo, vi la till varandra på instagram och Skype. Vi hade camsex, hon tog printscreens och hotade att skicka till mina kontakter, lägga upp online etc om jag inte betalade. Jag blockade henne överallt och avaktiverade min instagram.
Vad skulle ni göra i min situation? Är livrädd att dessa bilder kommer ut då de hade förstört mitt liv. Jag tog bort personen från instagram innan vi började skypesamtalet, då jag fick lite dåliga vibbar, men tyvärr inte tillräckligt. Har någon varit med om något sånt här liknande, hur vanligt är det att dessa människor faktiskt fullföljer sina hot?

Vänd situationen. Visst, det är lite pinsamt det som skedde men det är helt mänskligt med ''camsex''.

Jag tror många har gjort något liknande någon gång. Hennes enda vapen mot dig är att läcka bilderna, även om du skulle betala henne så kommer hon säkert begära mer pengar. Det sista du vill göra är att ge efter.

Du ska inte blockera henne överhuvudtaget, du ska ta printscreens på alla hennes hot för det är bevismaterial.

Samla på dig så mycket bevis som möjligt och ta reda på allt om henne. Ifall hon skämmer ut dig kan du (om du vågar) läcka vad hon har gjort till alla hennes kontakter (inklusive hennes föräldrar) och berätta att hon har kört med utpressning. Hon kommer inte heller se särskilt bra ut heller då...

Det kan dock bli repressalier. Jag hade inte ens skämts, jag hade vänd situationen. Det må vara pinsamt om någon sprider detta om dig, men vet du vad som är ännu mer patetiskt? Att hota att sprida detta och göra det om hon inte får betalt.

Ta reda på allt om den här tjejen, slå tillbaka med full kraft.

Det andra du kan göra är givetvis att driva detta rättsligt (hennes hot och ifall hon sprider dina bilder). Vänd situationen, få henne till att bli den som skäms.

Vet du vem hon är och det går att styrka att hon har lagt upp känsliga bilder på dig utan ditt tillstånd så kan du säkerligen stämma/anmäla henne.

Du kan kontakta sidorna som lägger upp dina bilder också...

Dokumentera precis allt, koppla sedan in juridiska åtgärder och skäm ut henne för hennes anhöriga (detta kan vara kriminellt dock, förtal) men upp till dig hur du vill gå tillväga.

Låt inte henne få övertaget, det är det hon vill.

Sist men inte minst, så hoppas jag att du har lärt dig någon tills nästa gång.
Senast redigerad av Lukas17 2021-09-28 kl. 20:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo

Du fattar väl att det var en snubbe som försökte utpressa dig?
Citera
2021-09-28, 20:56
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Du fattar väl att det var en snubbe som försökte utpressa dig?

Han är ett roligt elakt geni men jag tror inte han sprider bilderna om han inte får monetas, då går han bara vidare till nästa offer. Han har säkert hovat in pengar tidigare.

Jag vill se bilderna TS inte vill ska komma ut. Detta är trots allt lite skadeglädje.

P.S. Bilderna finns redan ute och de har sparats…
Citera
2021-09-28, 20:56
Medlem
Jobbig läsning. Önskar att jag hade kunnat säga "sluta tänk på det bara och gå vidare" men det är nog lättare sagt än gjort. Jag hade inte klarat det.

Vi har nog alla hamnat i mer eller mindre knepiga situationer för vi låtit kuken styra. Det är som det är. Det är inget fel på din kvinnosyn TS. Låt inte feministäcklet här i tråden intala dig något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in