2021-09-28, 19:12
Medlem
B. Mystics avatar
Jag har ändrat åsikt i denna fråga.

Jag har ett personkonto enbart för att kunna få ha en KF i Nordea.

Nu måste även jag betala 39 kronor i månadsavgift på ett konto som alltid står tomt. Som det dessutom tas en rönta på över 13% om det övertrasseras.

Allt detta för att jag ville komma åt Sveriges lägsta (?) courtage och smabbaste återbetalning av källskatt.

Sen tröttnade jag direkt på Nordeas hopplöst föråldrade gränssnitt och krångel med att föra över pengar och fan och hans moster.
Så nu sitter jag förmodligen med pengar på en KF som jag inte kan ta ut förrän "bindningstiden" gått ut om jag förstått det rätt.

Nordea är Sveriges sämsta bank, såvida du inte är mångmiljonär och storhandlare i aktier.
Citera
2021-09-28, 19:30
Medlem
LenaPauls avatar
Bara att byta bank det är ganska enkelt den andra banken kan hjälpa dig bara du ger dem full makt. Nordea ska man undvika dem pissar på sina kunder verkar det.
Citera
2021-09-28, 19:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic

Nu måste även jag betala 39 kronor i månadsavgift på ett konto som alltid står tomt. Som det dessutom tas en rönta på över 13% om det övertrasseras.

Allt detta för att jag ville komma åt Sveriges lägsta (?) courtage och smabbaste återbetalning av källskatt.

Sen tröttnade jag direkt på Nordeas hopplöst föråldrade gränssnitt och krångel med att föra över pengar och fan och hans moster.
Så nu sitter jag förmodligen med pengar på en KF som jag inte kan ta ut förrän "bindningstiden" gått ut om jag förstått det rätt.

Nordea är Sveriges sämsta bank, såvida du inte är mångmiljonär och storhandlare i aktier.

Har du kollat att en KF kräver detta paket som kostar pengar?
Citera
2021-09-28, 19:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:

"Nordea är Sveriges sämsta bank"

Det är omöjligt, Sveriges sämsta bank är Swedbank!

Swedbank är en demokratisk bank, alla kunder behandlas lika dåligt
Citera
2021-09-28, 19:58
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Har du kollat att en KF kräver detta paket som kostar pengar?

Inte själva KF-kontot, men personkontot man tvingas ha för att kunna ha både ISK och KF på Nordea
Citera
2021-09-28, 20:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Inte själva KF-kontot, men personkontot man tvingas ha för att kunna ha både ISK och KF på Nordea

Jag har själv en KF där som jag inte använder, vet dock inte om jag har tvingats att ha ett personkonto som de nu börjar ta betalt för. Måste alltså kolla upp detta...
Citera
2021-09-28, 20:02
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Jag har själv en KF där som jag inte använder, vet dock inte om jag har tvingats att ha ett personkonto som de nu börjar ta betalt för. Måste alltså kolla upp detta...

Det råder jag dig att göra. Över 13 % i straffränta blir rätt många kronor till slut.
Citera
2021-09-28, 20:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det råder jag dig att göra. Över 13 % i straffränta blir rätt många kronor till slut.

Ja de jävlarna har dragit 39 kr så att jag nu har -39 kr
Citera
2021-09-28, 20:07
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ja de jävlarna har dragit 39 kr så att jag nu har -39 kr

Riktigt dåligt! Det vet vad de håller på med. Förstår inte hur kursen har gått upp sedan denna kundrelationsförstörande avgift införts för alla, oavsett tjänst.
Citera
2021-09-28, 20:11
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Riktigt dåligt! Det vet vad de håller på med. Förstår inte hur kursen har gått upp sedan denna kundrelationsförstörande avgift införts för alla, oavsett tjänst.

När jag öppnade ISK och KF fick jag besked att allt som jag beställde var gratis och nu har de dragit pengar utan att ge mig besked om att de börjar ta betalt. Givetvis avslutar jag allt direkt men jag kommer också kräva att de tar bort avgiften. Får se hur det går, annars bör de anmälas.
Citera
2021-09-28, 20:13
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
När jag öppnade ISK och KF fick jag besked att allt som jag beställde var gratis och nu har de dragit pengar utan att ge mig besked om att de börjar ta betalt. Givetvis avslutar jag allt direkt men jag kommer också kräva att de tar bort avgiften. Får se hur det går, annars bör de anmälas.
Hur funkar det med likvida medel på KF dock? Är inte insättningarna låsta i ett år eller nåt sånt?
Citera
2021-09-28, 20:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hur funkar det med likvida medel på KF dock? Är inte insättningarna låsta i ett år eller nåt sånt?

Hos nordnet får man inte avsluta den direkt om man inte har haft den i minst ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in