2021-09-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Som ej Ebba-klan så kan jag konstatera att det finns många med politiska motiv i tråden.

Ebba har inte gjort något fel.

Ni inom brunvänstern njuter av att få skada, förvrida, och ljuga. Det är inte sanningen som är det viktiga. Det viktiga är att vinna och att förtrycka.

Bill Clintons rådgivare sa just det. Allt är ett spel.

Som ej brunvänster anser jag fortfarande att Ebba har gjort ett antal fel i denna fastighetsaffär, därav denna långa tråd o även att hon lyckats bli dömd för grovt förtal.

Misstaget hon gjorde var att driva detta, istället för att snabbt konstatera att priset som hon får betala vida överstiger kostnaden i kronor.
2021-09-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är inte hans handlande. Det är hand släktingars som försöker sig på en fuling.

Så du menar att Esbjörn är oskyldig som en marionettdocka som styrs av hans "elaka släktingar"?
2021-09-28, 18:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-erbjuds-over-en-miljon-for-att-riva-kontraktet/

Hon kommer att förlora valet, men blir själv rik. Skit i partiet.

En miljon räcker inte långt, täcker inte Ebbas kostnader för den juridiska processen, kostnaderna i samband med köpet samt kostnaden för att köpa en motsvarande bostad.
2021-09-28, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
"dina källor" är bara ett rykte i media...
Nu har jag faktiskt en källa utöver media, men nu var frågan vad din källa är.
Jag noterar att du duckar för den.
2021-09-28, 18:57
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Som ej brunvänster anser jag fortfarande att Ebba har gjort ett antal fel i denna fastighetsaffär, därav denna långa tråd o även att hon lyckats bli dömd för grovt förtal.

Misstaget hon gjorde var att driva detta, istället för att snabbt konstatera att priset som hon får betala vida överstiger kostnaden i kronor.
Du menar att vi ska acceptera den sortens kultur som innebär att ett drev ska få en person att dra sig ur en fullt legitim husaffär? Dem sortens samhälle vill inte jag leva i. Vill du.

Du kanske inte har förstått att brunvänstern bara vill skada sina motståndare. Hatpolitik.

På trettiotalet så menade nazisterna att HBTQ-personer var psyksjuka. Samma strategi.
Skrämmande.

Brunvänster
2021-09-28, 18:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Det verkar finnas en koppling mellan Brännström och Pernroth-Lullmaa. Johan T Lundvall, som är gift med Elisabeth Lullmaa, berättar här lyriskt om när han träffade Leif Brännström:
"Första gången jag kom in på Expressens redaktion var helt fantastisk. Där var Per Wendel, Leif Brännström och andra journalister jag tidigare bara sett i tidningen. Plötsligt jobbade jag med dem, drack öl med dem, det var helt sjukt".

https://www.journalisten.se/nyheter/jag-star-det-jag-gor

Det stinker när Monika Pernroth Lullmaa använder sin dotters man till att sprida skit i media.

Lågt av Expressen till att nedlåta sig till att låta journalister använda tidningen för sina privata intressen.
2021-09-28, 19:01
Bannlyst
Citat:
Så du menar att Esbjörn är oskyldig som en marionettdocka som styrs av hans "elaka släktingar"?
Det lustiga är dubbelheten i narrativet.

Esbjörn är kristallklar i huvudet och kan absolut inte ha låtit sig pressas och luras av Ebba att sälja huset, trots att han sagt att det är precis vad som har hänt. "Han är faktiskt både myndig och rättsförmögen!!", skrevs i var och varannan mening under en tid.

Samtidigt har han låtit sig pressas och luras av närstående att ångra försäljningen, trots att han inte alls bekräftar det. Förnekandet tas nämligen som intäkt att Esbjörn inte vet sitt eget bästa, vilket ju ungefär är som att vara omyndig och rättsoförmögen.

Hur de som driver narrativet får ihop de två bitarna vete fåglarna.
2021-09-28, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det stinker när Monika Pernroth Lullmaa använder sin dotters man till att sprida skit i media.

Lågt av Expressen till att nedlåta sig till att låta journalister använda tidningen för sina privata intressen.
Haha, smutskastningen vet inga gränser. Nu är alltså Esbjörns närståendes dotters man som känner journalister med i konspirationen.

Du vet att varje steg bort från Esbjörn så ökar antalet människor exponentiellt? Några steg till och du kan inbegripa en stor del av Sveriges befolkning. Tänk vilka fantastiska kopplingar och konspirationer du kan skapa då!!
2021-09-28, 19:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Samtidigt, ju mer Ebba får, ju sämre kommer det att se ut för henne, när hon skinnar en funktionnedsatt åldring som hon försökte lura huset av. Ja, hon har verkligen satt sig i klistret.
Tar hon budet kommer det heta att hon skinnar stackars Esbjörn på en miljon kronor, det enda hon kan göra, är att ta detta till rättegång.
2021-09-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det lustiga är dubbelheten i narrativet.

Esbjörn är kristallklar i huvudet och kan absolut inte ha låtit sig pressas och luras av Ebba att sälja huset, trots att han sagt att det är precis vad som har hänt. "Han är faktiskt både myndig och rättsförmögen!!", skrevs i var och varannan mening under en tid.

Samtidigt har han låtit sig pressas och luras av närstående att ångra försäljningen, trots att han inte alls bekräftar det. Förnekandet tas nämligen som intäkt att Esbjörn inte vet sitt eget bästa, vilket ju ungefär är som att vara omyndig och rättsoförmögen.

Hur de som driver narrativet får ihop de två bitarna vete fåglarna.
Fast du hävdar ju samtidigt att Esbjörn är dement... varför har du bytt åsikt?
2021-09-28, 19:25
Medlem
Citat:
Nu råkar Esbjörn vara lite egen så att han skulle tänka precis som dig angående pengar är ganska långsökt.

Din tolkning av "pengarna rinner mellan fingrarna" är bara en tolkning, finns flera.

OBS! Jag tror inte Esbjörn är korkad däremot så tänker han på sitt eget lilla vis o speciellt då ifråga om just pengar. Samt att han inte gillar att bli lurad! Därav hans handlande!

Det såg varken Ebba eller hennes klan här framför sig.
Nu är vi där ingen att du inte vet vad ordet egen betyder. Det betyder inte att man är dement och korkad. Vi har avhandlat det i en kopiös massa inlägg redan...
Varför förutsätter du han är korkad?
2021-09-28, 19:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Återigen är det någon som glappar:

"Enligt vad Expressen erfar är Ebba Busch beredd att betala lite mer för fastigheten för att komma över huset. Men hennes erbjudande har fått kalla handen från Bolins sida.

Esbjörn Bolin har i några omgångar förklarat via sitt ombud, advokat Per-Hans Berg, att han är beredd att betala Ebba Busch pengar om hon river kontraktet och avstår från affären så att han får behålla huset"

Att det ska vara så svårt att hålla käften i en förlikning? De driver fortfarande fallet via utpressning i media.

Här ser man också hur bra ljus det är i huset och därmed faller idiotin om att det var så dåligt ljus att Esbjörn omöjligen kunde ha sett vad som stod i kontraktet han skrev på. Lampa ovanför bordet som ger fina skuggor så nog är det ordentligt ljus alltid. Stort fint fönster med bra ljusinsläpp. Men bordet är vridet 90 grader mot andra bilder, det är lite intressant. Varför?
Det är ju bra att det finns transparens i detta! Vad har ni egentligen å dölja ni som är så rädda för läckage? Ärliga människor är öppna och behöver ingen dold agenda. Så tydligt det nu är när ni skriker i högan sky för att vi får kunskap om vad som försiggår, att ni inget hellre önskar än att Ebba ska lyckas tillskansa sig huset mot Esbjörns tydliga vilja. När han säger så här klart och tydligt att han inte vill sälja så måste ni väl förstå att Ebba har lyckats manipulera Esbjörn till att skriva under köpekontraktet i strid mot hans egentliga vilja. Helt enkelt gick det alldeles för snabbt till och under ett fruktansvärt störningsmoment som Ebba med största sannolikhet illmarigt planerade - nämligen "motorsågsmassakern".

Se här nu hur rätt jag hela tiden har haft i detta, att Esbjörn ångrade sig beror helt och hållet på avtalet/testamentet han har med sin brorson Matz. Han är en man som inte sviker sitt avtal och sin nära släkting som han en gång i tiden ingått ett avtal med. Ett avtal som han i stressen som Ebba utövade på honom glömde bort. Hade det inte varit för detta avtal med Mats ja då hade säkerligen också Esbjörn svalt förtreten i att Ebba lyckades lura till sig kåken av honom. Ni skriker vidare om att Matz inte ska till rätten. Det finns en viss anledning varför så inte blir fallet men den tänker jag i dagsläget inte delge tråden, eller kanske nog aldrig, ty det är hans ensak. Ni i lägret Ebba snackar så mycket skit ni inte har en aning om. Rent bedrövligt å se jamen jamen tänk på oss spekulanter i fastighetssektorn - vi kommer å få det såååå svårt ja värre än så - egenintresse var det ja

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in