2021-09-28, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Nu har ju Esbjörn skrivit på en generalfullmakt, så processen kan drivas av personerna runt Esbjörn utan hans medverkan...

Sen är det irrelevant i detta läget, han ville sälja huset när han gjorde det, det finns ingen ångerrätt på fastighetsaffärer.

Sedan är en miljon ett skambud, advokatkostnaderna lär vara uppe i mellan 3-500 000 och värdeökningen sedan köpet ca 1,2 miljoner + besiktningen och säkert lite andra småkostnader, Så för att Ebba ska bli skadefri är det rimligt att han hostar upp 2 miljoner.
Samtidigt, ju mer Ebba får, ju sämre kommer det att se ut för henne, när hon skinnar en funktionnedsatt åldring som hon försökte lura huset av. Ja, hon har verkligen satt sig i klistret.
2021-09-28, 18:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jag tror inte Esbjörn är inblandad i processen längre - det är ett självspelande piano orkestrerat av MPL, Majkgår och Binninge. Esbjörn visar de bar upp då och då för att det ska legitimt ut.

Så kan det kanske vara, men oavsett så faller hela historien som ett korthus om de säljer det till någon utanför släkten.

Ebba behöver dock rättegången för att allmänheten ska få lite mer nyanserad bild av vad som hänt, vem som har sagt/gjort vad osv. För att få upprättelse.

Att gå med på en förlikning där hennes version av sanning inte når ut, tror jag inte är sannolik. Det handlar inte om pengarna för henne nu. (om det någonsin gjort det).
2021-09-28, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ryktet är att det förekommit ett bud på "miljontals" kronor....
Frågan du inte vågar ställa dig är var pengar kommer ifrån.
Men du kan ju berätta var han lyckats skaka fram dessa i elfte timmen. varför har inte detta budet kommit för länge sedan. Vid den muntliga förberedelsen exempelvis. Eller vid mötet där man skulle tala om en förlikning? Många frågor blir det som vissa har att besvara....
Gissningsvis har Majkgård nu fixat lånelöfte -därav dröjsmålet - och tänker lösa ut Esbjörn.
I och för sig omöjligt då han inte äger fastigheten... Men Esbjörns sida har inte riktigt tagit in det.
Kan du ange din källa till "miljontals kronor". Mina källor uppger "bara" över en miljon och miljonbelopp. De verkar inte veta vad de snackar om...

Om du tror att den enda som kan hosta fram en mille är Majkgård, bör du tänka ett varv till, innan du bestämmer dig för att det är så. Annars fyller du bara på din konspirationsteori med ytterligare en konspiration, med dina egna tankar som källa.
2021-09-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så kan det kanske vara, men oavsett så faller hela historien som ett korthus om de säljer det till någon utanför släkten.

Ebba behöver dock rättegången för att allmänheten ska få lite mer nyanserad bild av vad som hänt, vem som har sagt/gjort vad osv. För att få upprättelse.

Att gå med på en förlikning där hennes version av sanning inte når ut, tror jag inte är sannolik. Det handlar inte om pengarna för henne nu. (om det någonsin gjort det).
Hålla helt med - för Ebbas del handlar det om att bli rentvådd. Hon har aldrig haft några andra ambitioner än en lagom stor bostad nära resten av familjen. Inget att yvas över.
2021-09-28, 18:23
Medlem
Citat:
Man undrar vem som ska skaka fram de där miljonerna....
Troligtvis så har Majkgård erbjudit sig att köpa huset för en struntsumma - motsvarade "förlikningsbeloppet" så att Esbjörn kan betala...
Så förutom att förlora huset förlorar han även alla pengarna. Stackas sate.

Precis som i början av denna tråd utgår Ebba-klanen från att Esbjörn inte har några pengar o nu gör de det igen.

Har du/ni några fakta att så är fallet?

Kom nu inte med att han haft med fogden att göra för det kan såväl fattiga som rika "drabbas" av om man glömmer att betala några räkningar.
2021-09-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Precis som i början av denna tråd utgår Ebba-klanen från att Esbjörn inte har några pengar o nu gör de det igen.

Har du/ni några fakta att så är fallet?

Kom nu inte med att han haft med fogden att göra för det kan såväl fattiga som rika "drabbas" av om man glömmer att betala några räkningar.
Esbjörn säger ju själv att "pengarna rinner mellan fingrarna"....
Det finns bara ett sätt att tolka det uttalandet på. Men ni som hävdar att Esbjörn är dement kan ju alltid hävda att just detta sa han i ett svagt ögonblick av dimma -men att han ångar sig sa han då han var klar i knoppen.

Ingen har sagt att han har ont om pengar - men folk har sällan stora summor reda pengar. Esbjörn har tillgångar - men dessa är till synes uppbundna i fastigheter. Det är en jälva skillnad. Jag inser att du inte förstår det - men att ha en miljon på baken är knappast vettigt då avkastningen är negativ med tanke på ränt kontra inflation. Och nej, jag tror inte Esbjörn är så korkad som du tror.
Så han måste troligtvis sälja något för att få loss pengar av den storleken.
2021-09-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan du ange din källa till "miljontals kronor". Mina källor uppger "bara" över en miljon och miljonbelopp. De verkar inte veta vad de snackar om...

Om du tror att den enda som kan hosta fram en mille är Majkgård, bör du tänka ett varv till, innan du bestämmer dig för att det är så. Annars fyller du bara på din konspirationsteori med ytterligare en konspiration, med dina egna tankar som källa.
"dina källor" är bara ett rykte i media...
2021-09-28, 18:34
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Nu tar du väl ändå i!

Att Ebba-klanen inte gillar något som helst som kan gå emot Ebba o vara i Esbjörns favör är ingen nyhet.

Hade varit ärligare om du skrivit att majoriteten av Ebba-klanen tycker så, då Ebba-klanen inte tillhör majoriteten här.
Dock har de majoritet i inlägg. Typ ett inlägg för Esbjörn genererar minst fyra inlägg av Ebba-klanen.
Som ej Ebba-klan så kan jag konstatera att det finns många med politiska motiv i tråden.

Ebba har inte gjort något fel.

Ni inom brunvänstern njuter av att få skada, förvrida, och ljuga. Det är inte sanningen som är det viktiga. Det viktiga är att vinna och att förtrycka.

Bill Clintons rådgivare sa just det. Allt är ett spel.
2021-09-28, 18:35
Medlem
Citat:
Esbjörn säger ju själv att "pengarna rinner mellan fingrarna"....
Det finns bara ett sätt att tolka det uttalandet på. Men ni som hävdar att Esbjörn är dement kan ju alltid hävda att just detta sa han i ett svagt ögonblick av dimma -men att han ångar sig sa han då han var klar i knoppen.

Ingen har sagt att han har ont om pengar - men folk har sällan stora summor reda pengar. Esbjörn har tillgångar - men dessa är till synes uppbundna i fastigheter. Det är en jälva skillnad. Jag inser att du inte förstår det - men att ha en miljon på baken är knappast vettigt då avkastningen är negativ med tanke på ränt kontra inflation. Och nej, jag tror inte Esbjörn är så korkad som du tror.

Nu råkar Esbjörn vara lite egen så att han skulle tänka precis som dig angående pengar är ganska långsökt.

Din tolkning av "pengarna rinner mellan fingrarna" är bara en tolkning, finns flera.

OBS! Jag tror inte Esbjörn är korkad däremot så tänker han på sitt eget lilla vis o speciellt då ifråga om just pengar. Samt att han inte gillar att bli lurad! Därav hans handlande!

Det såg varken Ebba eller hennes klan här framför sig.
2021-09-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Samtidigt, ju mer Ebba får, ju sämre kommer det att se ut för henne, när hon skinnar en funktionnedsatt åldring som hon försökte lura huset av. Ja, hon har verkligen satt sig i klistret.

Det håller jag med om, oavsett hur hon gör så kommer det inte se bra ut i media. Det bästa för henne är nog att vinna i rätten. Redan expressenrubriken om att hon erbjuds en miljon sätter en dålig ton. I en konsekvensneutral objektiv artikel, så hade reportern förklarat att en miljon är en ren förlust för Ebba…

Sen oavsett så när man har äldre som valfråga/profilfråga så ser det helt klart inte bra ut i media, även om hon k mitt tycke gjort allting rätt..
2021-09-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och så var det dags igen för att driva processen i media allt för att sätta press på Ebba Busch.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-erbjuds-over-en-miljon-for-att-riva-kontraktet/

Den lilla förhoppning jag hade om att de nya advokaterna skulle sköta det snyggt och professionellt kom på skam igen.

Förmodligen är det Johann Binninge som läcker till Leif Brännström på Expressen men fan vet, de nya verkar också driva fallet via media.

Det verkar finnas en koppling mellan Brännström och Pernroth-Lullmaa. Johan T Lundvall, som är gift med Elisabeth Lullmaa, berättar här lyriskt om när han träffade Leif Brännström:
"Första gången jag kom in på Expressens redaktion var helt fantastisk. Där var Per Wendel, Leif Brännström och andra journalister jag tidigare bara sett i tidningen. Plötsligt jobbade jag med dem, drack öl med dem, det var helt sjukt".

https://www.journalisten.se/nyheter/jag-star-det-jag-gor
2021-09-28, 18:42
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Nu råkar Esbjörn vara lite egen så att han skulle tänka precis som dig angående pengar är ganska långsökt.

Din tolkning av "pengarna rinner mellan fingrarna" är bara en tolkning, finns flera.

OBS! Jag tror inte Esbjörn är korkad däremot så tänker han på sitt eget lilla vis o speciellt då ifråga om just pengar. Samt att han inte gillar att bli lurad! Därav hans handlande!

Det såg varken Ebba eller hennes klan här framför sig.
Det är inte hans handlande. Det är hans släktingar som försöker sig på en fuling, och de understödjs av den korrupta kommunikativa apparat som brunvänstern representerar. Kom tillbaka till oss vanliga röda.
Senast redigerad av BIB3l 2021-09-28 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in