Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag har gjort en karta över området som stämmer hyggligt exakt med verkligheten. Absolut att någon markering skulle kunna flyttas någon millimeter hit eller dit, men det är ingen mening att klyva hårstrån. Bilden är tänkt att ge alla intresserade en bra överblick, helt enkelt.
Kan moderator klistra in den här kartan på trådens startsida tillsammans med namnlistan och häktningsframställan?
https://delafil.se/387aa4c2eaaea754/Helena_Mariestad_Juni_1992_3.jpg
Det var jättebra gjort. Nu vill jag vara lite jobbig dock, och ställa några kontrollfrågor. Stigens sträckning, var har du den ifrån? Och hur säker är du på att det är just den stigen. Det finns en annan stig som också leder till lekplatsen, den nedre delen av den, som jag tror är den stig som användes på den tiden, eftersom det var den genaste vägen.
Jag har sett andra kartor som andra ritat med en annan placering av skorna. Var har du dina uppgifter ifrån och hur säker är du på att skorna hittades ungefär så när cykelvägen? Finns det någon uppgift på hur många meter in till höger och vänster de olika skorna hittades?
Det kan synas vara oväsentligt, men för min teori om att brottsplatsen inte är här, utan att saker planterats, kan det vara väldigt viktigt att ha de olika faktiska detaljerna fullständigt klart.