2021-09-28, 15:54
Medlem
Johnblends avatar
Säljer av, hela skiten. Nasarna och bettlarnas luftslott börjar falna och deras "The Great Reset" tar vid.
Citera
2021-09-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Börsen har ju inte direkt varit rolig senast månaden! Just nu känns det som man förlorar mer på att vara där, får se hur det fortsätter. Förstår inte helt vad som drar ner heller? Inga stigande räntor i sikte förrän nästa år tidigast. Företag som har rejäl tillväxt efter pandemin? Hur gör ni andra nu? Köper in er? Det gjorde jag också för en vecka sedan, och det gick ner mer)))
Då ger man fan i att exponera sig mot risk

Det vill säga man äger inga aktier lika med noll risk.

Jag trejdade i januari å gick plus 6% efter det så har jag inte haft tid å på grund av ohälsa så jag satte allt på kontot.

Har aldrig aktier på kontot om jag inte har energi att hålla koll. Nu så börjar jag må bättre och har börjat kolla av vad som händer och kanske drar i gång det igen men ja vill må stabilt bra innan jag köper på mig. Jag kör bara om det känns rätt och misstänker att nästa år blir bättre än en fjuttig vinst på 6 %.

Hur världsläget är är totalt ointressant, Volatilitet är porr !!! Då gnuggar jag ögat och tar en kopp kaffe och spanar in läget.

Relative strength index
Citera
2021-09-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sålde av på topp för en månad sedan. Väntar på bottenläge, då går jag all in igen!
Slantarna ruttnar på ett sparkonto just nu.

Du gjorde det jag borde gjort..

Trend runt den 18-21 varje månad dyker fonden jag har..?
Citera
2021-09-28, 16:05
Medlem
datalogs avatar
Sålde i princip allt för en månad sen. Sitter mest inne på räntefonder och statsobligationer just nu.
Citera
2021-09-28, 16:15
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Det är ju nu som börsen är som roligast!

äntligen gått över stockholmsbörsen för i år All-in, all the time, är min väg att gå på börsen!
Citera
2021-09-28, 16:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Den var ju närmare 30 för en månad sedan?
Så det är väl klart att man kan klaga på börsen.

Jag förstår att du kanske inte har några direkta stora som du svarade på börsen Men vi andra som har det tycker jag inte det känns speciellt spännande att bara se röda siffror. (På alla våra bolag Vi har i portföljerna).

Speciellt inte när de lämnas ut delårsrapporter som faktiskt är bra.

Därför håller jag med TS Jag undrar också Vad fan är det som händer med den svenska börsen just nu.
Det finns ju ingen rimlighet att börsen stiger 30% på så kort tid förväntat bör ligga runt 3-5% + inflationen så en justering till en rimlig nivå behövs. Skulle inte bli förvånad om vi slutar året med runt +9% vilket är bra det med.
Citera
2021-09-28, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Svaret till dig blir:

- Dom som hoppade in sent klagar.

- Dom som var med hela året firar med radhusbiff i kväll

Blodpudding? Gick det så dåligt?
Citera
2021-09-28, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realmadrid24-05-14
mångmiljonär säger inte så mycket om man inte vet vad du stoppat/stoppar in :P

Nej det är helt sant, men om vi säger såhär.

Inskotten kommer mångdubblas och är övertygad om en samlad ökning på minst 500-1000% inom 5 år.

Jag kan ha fel, men det kan vi ju ta då isåfall.
Citera
2021-09-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det är helt sant, men om vi säger såhär.

Inskotten kommer mångdubblas och är övertygad om en samlad ökning på minst 500-1000% inom 5 år.

Jag kan ha fel, men det kan vi ju ta då isåfall.
Låter inte som en dålig avkastning.
har velat hoppa på tesla 100000 ggr då jag älskar elon musk men känslan säger att den är hypad
Citera
2021-09-28, 17:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Sålde i princip allt för en månad sen. Sitter mest inne på räntefonder och statsobligationer just nu.

Läste liknande inlägg i april-maj 2020.
Citera
2021-09-28, 17:14
Medlem
Jag har insett mina begränsningar och sparar långsiktigt. Samma summa dras varje månad till en billig globalfond och jag gör ingenting.
Citera
2021-09-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Jag har insett mina begränsningar och sparar långsiktigt. Samma summa dras varje månad till en billig globalfond och jag gör ingenting.

Bra och enkelt för de flesta! SPP Global går automatiskt för mih också. Eftersom den har tillväxtmarknader också👌🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in