2021-09-28, 10:23
Medlem
Börsen har ju inte direkt varit rolig senast månaden! Just nu känns det som man förlorar mer på att vara där, får se hur det fortsätter. Förstår inte helt vad som drar ner heller? Inga stigande räntor i sikte förrän nästa år tidigast. Företag som har rejäl tillväxt efter pandemin? Hur gör ni andra nu? Köper in er? Det gjorde jag också för en vecka sedan, och det gick ner mer)))
Citera
2021-09-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Börsen har ju inte direkt varit rolig senast månaden! Just nu känns det som man förlorar mer på att vara där, får se hur det fortsätter. Förstår inte helt vad som drar ner heller? Inga stigande räntor i sikte förrän nästa år tidigast. Företag som har rejäl tillväxt efter pandemin? Hur gör ni andra nu? Köper in er? Det gjorde jag också för en vecka sedan, och det gick ner mer)))

Börsen går upp&ner. Bäst attvara långsiktig. Om det inte är ”roligt” kanske en globalfond och titta en gång i månaden vore något för dig? Annars är det ju bra köpläge när börsen går ner😀
Citera
2021-09-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingare
Börsen går upp&ner. Bäst attvara långsiktig. Om det inte är ”roligt” kanske en globalfond och titta en gång i månaden vore något för dig? Annars är det ju bra köpläge när börsen går ner😀
Fonderna går ju inte heller så roligt senaste tiden. Är en halvkrasch och bara avvakta/köpa mer
Citera
2021-09-28, 10:41
Bannlyst
Den är mycket rolig just nu. Det är i såna tillfällen man kan syna allas bluff. Ni snackar skit hela bunten anyway.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-09-28 kl. 10:44.
Citera
2021-09-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Den är mycket rolig just nu. Det är i såna tillfällen man kan syna allas bluff. Ni snackar skit hela bunten anyway.

Och fylla på när de med taskiga nerver säljer av👌🏻
Citera
2021-09-28, 10:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Börsen är ju upp över 20% i år hur kan man klaga på det?
Citera
2021-09-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
I år ja men han sa senaste tiden och är ner 3,65% senaste månaden.
Citera
2021-09-28, 10:55
Medlem
Flus avatar
Jag glädjer mig åt att det är billigare att köpa.
Kollade på Ekonomibyrån på SVT igår. Enligt en gubbe har vi en så kallad multipelkontraktion nu, dvs bolagens vinster har ökat mer än aktiekursen, vilket är bra och tyder på att vi inte har en bubbla. Sitter still.
Citera
2021-09-28, 10:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plingare
Och fylla på när de med taskiga nerver säljer av👌🏻

Sålde av på topp för en månad sedan. Väntar på bottenläge, då går jag all in igen!
Slantarna ruttnar på ett sparkonto just nu.
Citera
2021-09-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Svaret till dig blir:

- Dom som hoppade in sent klagar.

- Dom som var med hela året firar med radhusbiff i kväll
Citera
2021-09-28, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sålde av på topp för en månad sedan. Väntar på bottenläge, då går jag all in igen!
Slantarna ruttnar på ett sparkonto just nu.

Väldigt informativt information av någon som är anonym. Struntar väl jag i.

Ingen lögndetektor behövs här inte. Du kan behålla toppen där den hör hemma.
Citera
2021-09-28, 11:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Väldigt informativt information av någon som är anonym. Struntar väl jag i.

Ingen lögndetektor behövs här inte. Du kan behålla toppen där den hör hemma.

Har lyckats pricka in kursutvecklingen i 40 år snart nu. Går efter inköpschefsindex till stor del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in