2021-09-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Kommer hem från jobbet och vill få ut lite information om brottet på Flashback men som vanligt är varenda jävla sida fyllda av bebisar som gråter om ministrar och invandring. Tröttnar man aldrig på att skriva samma jävla skit i varenda jävla tråd? Tillför diskussionen angående brottet och sen är det helt okej att här på Flashback diskutera politik och säga precis vad man vill i andra forum. Fan vad tröttsamma ni är. "Vad tillför ditt inlägg tråden?" kommer väl nu eftersom ni är så jävla efterblivna.

ONT: Mot vilket gäng har det påstådda vittnet som bott i huset vittnat mot?

Södra Biskop, A-falangen.
Citera
2021-09-28, 16:02
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
En polis som var målet alltså, som vittnat mot gängkriminella..

2021 - att bo i samma trapp som en polis är en såpass påtaglig risk att hela fastigheten kan bli sprängd.

Förr ansågs det "tryggt" att ha en polis boende som granne, idag - risk för livet.

Kanske tog jag i lite, men det är garanterat inte sista gången en sådan händelse som är kopplad till detta fenomen, vem vet "plösligt händer det" - så fråga eran polisgranne; "du råkar väl inte syssla med gängkriminallitet...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Finns inga gasledningar i fastigheten enligt Göteborg energi.
Var på ett jobb där för drygt 2 år sedan och enligt mitt minne stämmer det
Citera
Medlem
Har vi någon rikspolischef tillsatt eller är den på semester?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Nej 2 st men media är långsamma

< 2000: jag har en polis som granne, känns jättetryggt

2010: jag har en polis som granne, lite creepy, kanske det är en Kapten klänning typ

2020 <: har du en polis som granne? sacramento, jag ber en bön för dig

samhällsutveckling i ett nötskal
Citera
2021-09-28, 16:06
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
ONT: Mot vilket gäng har det påstådda vittnet som bott i huset vittnat mot?

Lite info finns här:
https://nyadagbladet.se/inrikes/uppgifter-polisman-som-vittnat-om-gangkriminalitet-bor-i-byggnaden/
Citera
2021-09-28, 16:06
Medlem
Soterns avatar
Var kan man se presskonferensen? Jag hittade inte den på play.
Citera
2021-09-28, 16:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Har vi någon rikspolischef tillsatt eller är den på semester?
Upptagen med PRIDE-aktiviteter.
Citera
2021-09-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Vad baserar du detta på?
Vad har du för information om att detta är en terrorhandling och inte ett gängrelaterat dåd?
Informera oss gärna om det är något du vet som vi andra inte vet.

Menar du att polisen är med i ett kriminellt gäng?

Detta är terrorism och riktat mot samhället.
Citera
2021-09-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Tekniker kan ju enkelt avgöra om det är nåt konventionellt sprängämne snabbt.

Frågan är ju om det är nått sprängämne eller nåt annat explosivt.

Normalt sätt då man dragit av en hyfsad dynamitlddning i ett trapphus brukar ju de flesta fönster blåsas ut.

Här ser men inga urblåsta fönster…..

Är du på plats?

Beror på hur tryckvågen fortplantat sig, men nog borde det finnas en del urblåsta fönster mot innergården till.
Citera
2021-09-28, 16:09
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Vet inte om nån har nämnt detta rykte innan (orkar inte läsa igenom alla 121 sidor som består av 95% ointressant dravel och bara några få procent ren info/teorier/observationer enligt de ca 20 sidor som jag ändå orkat läsa).

Men eventuellt ny info: Det bor någon i huset som är vittne i nån rättegång mot gängkriminella.

Nej det var helt ny info. Tack för att du delade med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av KurtOlson
Liten rapport från området. Entrepartiet till Övre Husargatan 18-20-22 är bortsprängt. Laddningen måste ha varit väl beräknad och rätt apterad eftersom inga fönster bredvid entrén eller på andra sidan gatan är skadade. Vad som sedan troligtvis hänt är att det tagit eld i taket över entrén och att denna tagit sig in via tak eller ventilation till den intilliggande sportaffären som verkar helt utbrunnen.
Rökgaser har sedan tagit sig upp i troligtvis samtliga tre trapphus via obefintliga, öppna eller uppsprängda branddörrar. Då boende har evakuerat har sedan några dörrar mot trapphusen sannolikt lämnats öppna, inte så konstigt kanske klockan halv 6 på morgonen, och i dessa lägenheter har rökgaser samlats och så småningom antänts.
Då jag lämnade vid 13:30 verkade det fortfarande brinna eller glöda i takkonstruktionen. Från baksidan huset verkar uppgång 22 vara värst drabbad.

Tror du har för höga tankar om personen som tillverkat bomben och placerat den där. Ren gissning är att det är två olika personer. Jag tror att de bara har tryckt in en stor mängd sprängmedel för att vara på den säkra sidan. Hellre för mycket än för lite brukar dessa typer resonera.
Någon hade en teori om att bomben har placerats innanför porten och det ser så ut utifrån bilderna i Expressen där entrén har tryckts ut på gatan. väggarna ser ut att vara ca en meter tjocka tegelväggar och de man ser av tegelväggarna på bilden så är de med intakta.
Det kan nog förklara varför fönsterrutorna är intakta på fastigheten mittemot. Entrén har absorberat tryckvågen i brist på bättre ord att förklara det med.
De har med andra ord haft en hel del tur att inte fönsterrutorna small på halva gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Fåtal? Det finns betydligt fler grovt kriminella än det finns poliser och med den logiken har vi bara ett fåtal poliser. Det är tillräckligt många för att vifta bort som ett marginellt problem från ett fåtal. Och ja, Löfven och resten av regeringen har tyckt det var viktigare att inte samarbeta med "fel partier" än att lösa problemet. Han har i snart 8 år låtit denna skiten eskalera.

Finns väl drygt 20 000 poliser i Sverige. Tvivlar på att det finns 20 000 grovt kriminella i Sverige.
Citera
2021-09-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Nej 2 st men media är långsamma
Tre. 1) polisman 2) HA-hangaround och 3) restaurang i bottenplan ägd av "knepig" familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in