2021-09-28, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Visst men så länge åtalade har full i syn i sina egna fall så kommer nog inte detta ske.

Då är det dags att ändra på det då. Dom kan få en lapp, där det står vad dom är anklagade för. Namn och information där dom kan dra en egen slutsats om vem, vad eller när, får bli lämnat helt ut blankat.

Det är nya tider just nu. Det går inte att fortsätta ha det såhär.

Det kanske gick bättre på tidigt 80 tal.
Citera
2021-09-28, 15:32
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Du är patetisk!
Påstår du att kriminella inom dessa klaner aldrig utfört sprägningar eller?

Du vet inte ett skit antingen vet du nåt och har levt eller umgåtts med klanerna eller så bör du vara tyst!

ja var skedde en sån här sprängning av en "klan" senast frågade jag. håll käften om du inte kan svara
Citera
2021-09-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men om du tittar på de senaste årens sprängningar så är det nästan alltid muslimer/icke etniska svenskar som legat bakom, så sannolikheten att det är det även nu är EXTREM hög.

Må så vara, men jag hotar inte folk på ett forum för att dom har en annan åsikt.
Citera
2021-09-28, 15:34
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Vet inte om nån har nämnt detta rykte innan (orkar inte läsa igenom alla 121 sidor som består av 95% ointressant dravel och bara några få procent ren info/teorier/observationer enligt de ca 20 sidor som jag ändå orkat läsa).

Men eventuellt ny info: Det bor någon i huset som är vittne i nån rättegång mot gängkriminella.
Citera
2021-09-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Det expoloderar och skjuts lite överallt i sverige men när skall det svenska folket explodera av ilska?!

Har jag gjort för länge sen. Vad fick jag? Folk som inte hälsar på en längre, 100 färre vänner på Facebook.

Sverige är kört, sen länge.

Vi har nu 700k invandrare i arbetsför ålder utan jobb, på bidrag.

Även om de är från låt säga Danmark, hur ska vi kunna ha en välfärd med så många på bidrag?
Matematiskt omöjligt. Och inte ens SD i Riksdagen pratar om Återvandring, vilket är det enda som på rimlig tid gjort skillnad.

Allt annat är bara att rispa på ytan till problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Må så vara, men jag hotar inte folk på ett forum för att dom har en annan åsikt.
Nä, hota har jag aldrig försvarat, men du verkar rätt naiv/okunnig om läget i dagens Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-B-MAN
Du gillar inte AFS och så försöker du få någon att tro att det är vita MC gäng som ligger bakom bomben?
Förstod jag dig rätt? Hehe
Jag känner inte ens till något vitt mc gäng. På sista tiden har väl iaf en av klubbarna visat att de gillar att spränga saker? Jag kanske kommer ihåg fel.
Citera
2021-09-28, 15:36
Avslutad
Hmmmmm tänker ? Vem levererade post (morgontidningen) i kvarteret som nu är drabbat? Har någon i fastigheten prenumeration på morgontidningen ?
Citera
2021-09-28, 15:36
Medlem
Liten rapport från området. Entrepartiet till Övre Husargatan 18-20-22 är bortsprängt. Laddningen måste ha varit väl beräknad och rätt apterad eftersom inga fönster bredvid entrén eller på andra sidan gatan är skadade. Vad som sedan troligtvis hänt är att det tagit eld i taket över entrén och att denna tagit sig in via tak eller ventilation till den intilliggande sportaffären som verkar helt utbrunnen.
Rökgaser har sedan tagit sig upp i troligtvis samtliga tre trapphus via obefintliga, öppna eller uppsprängda branddörrar. Då boende har evakuerat har sedan några dörrar mot trapphusen sannolikt lämnats öppna, inte så konstigt kanske klockan halv 6 på morgonen, och i dessa lägenheter har rökgaser samlats och så småningom antänts.
Då jag lämnade vid 13:30 verkade det fortfarande brinna eller glöda i takkonstruktionen. Från baksidan huset verkar uppgång 22 vara värst drabbad.
Citera
2021-09-28, 15:37
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Verkar som att många här är rädda för värdeminskning på sina lägenheter

Kul analys, faktiskt.

Men nej, bor inte där. Blev mest förbannad på idioten som har så dålig koll och skriver så mycket skit. Men visst, detta lär inte locka folk på visning i området den här veckan. Men sen är det nog glömt för den här gången.

Huset ifråga är hyresrätter, som vi redan läst hundra gånger i tråden. Andra uppgifter och aningslösa spekulationer är förstås fel. Enkelt att kolla upp.
Citera
2021-09-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtOlson
Liten rapport från området. Entrepartiet till Övre Husargatan 18-20-22 är bortsprängt. Laddningen måste ha varit väl beräknad och rätt apterad eftersom inga fönster bredvid entrén eller på andra sidan gatan är skadade. Vad som sedan troligtvis hänt är att det tagit eld i taket över entrén och att denna tagit sig in via tak eller ventilation till den intilliggande sportaffären som verkar helt utbrunnen.
Rökgaser har sedan tagit sig upp i troligtvis samtliga tre trapphus via obefintliga, öppna eller uppsprängda branddörrar. Då boende har evakuerat har sedan några dörrar mot trapphusen sannolikt lämnats öppna, inte så konstigt kanske klockan halv 6 på morgonen, och i dessa lägenheter har rökgaser samlats och så småningom antänts.
Då jag lämnade vid 13:30 verkade det fortfarande brinna eller glöda i takkonstruktionen. Från baksidan huset verkar uppgång 22 vara värst drabbad.

Tack för infon! Har du något att säga om hur snacket går på plats?
Citera
2021-09-28, 15:38
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han syftar säkert på kampanjen sluta skjuta som har minskat skjutningarna i Malmö med 69 %.

OT: Hade varit skönt om de hade minskat antalet araber, afghaner och afrikaner med 69% istället. Det är helt galet hur mycket araber och afghanmongoler det är i området och områdena runt där jag bor.
Tycker ändå man kan se och höra på vissa att de inte bott i Sverige jättelänge eller är födda här och det har ökat extremt mycket sen jag flyttade in i mitt område för tio år sedan.

OnT: Nu hoppas jag att politikerna och polischeferna lättar rejält på tyglarna för polisen och låter de för en gång skull utföra sitt jobb utan att få panik över att media och vänstern ska skrika att det är rasism osv.
Tror nämligen att polisens tafatthet och mesiga approach till stor del beror på order från polischefer och politiker under lång tid men även att de medvetet gallrat bort män ur utbildningen som hade varit idealet för polisen för nåt decennium sedan. Nu ska det vara mjuka värden och intellektualitet istället för aggressivitet och muskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in