2021-09-28, 15:39
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Och nu stort räddningspådrag efter rökutveckling på polisstation i Stockholm.

CItat Expressen så sluta lägg in ovidkommande skit utan fakta

-"Vid 14-tiden på tisdagen gick ett automatlarm på polisstationen på centralstationen i Stockholm.

– Nu är vi där och tar reda på vad som har hänt, säger Stockholmspolisens talesperson Per Fahlström.

Polisstationen är utrymdes.

Ludvig Sääf, ledningsoperatör på Räddningscentral Mitt, säger att det var ett extern batteripaket som exploderade och fattade eld. Branden spred sig inte och är nu släckt.

– Det var ventilering som behövdes, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/polisstation-utrymd-efter-larm/
Citera
Medlem
Framgår husnummer avseende förmodat epicentrum för detonationen?

Metamfetaminlabb för hemmabruk?
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det är inget fel på S eller Löfven dom vet till skillnaden från många apor i tråden att det är ett fåtal cancer ämnen som förstör för den stora massan och dom vet även att vi en enorm reform utav lagar osv kommer oskyldiga att drabbas!

Sluta spela viktig petter du är mer korkad än du tror.

Fåtal? Det finns betydligt fler grovt kriminella än det finns poliser och med den logiken har vi bara ett fåtal poliser. Det är tillräckligt många för att vifta bort som ett marginellt problem från ett fåtal. Och ja, Löfven och resten av regeringen har tyckt det var viktigare att inte samarbeta med "fel partier" än att lösa problemet. Han har i snart 8 år låtit denna skiten eskalera.
Citera
2021-09-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag bor i närheten - och har fri sikt till området - klockan 7 på morgonen såg jag öppna lågor på 6: eller 7:e våningen - öppna fönster där det bolmade ut kraftig vit rök - och en "glöd" i bakgrund - hur börjar det brinna på de övre etagerna - om en bomb går av i entre? Via fett smuts och ventilation?

Kan ju bara spekulera men via någon form av trumma.

i moderna hus eller vid renoveringar klär man ju allt i Gipsskivor , plåtreglar, Gullfiber och detta i sig är ju som en brandbarriär.

Förmodligen så är det något annat äldre material som gör att det sprider sig i mellanvägar eller någon typ av trumma. Lite förvånade i bland för många hus har ju som en grundstomme i betong i stort sätt. jo förresten kan det ligga kvar en del totalt idiotiska byggmaterial från förr, Ett tag satte man lister (och annat) av plast som brinner mer än väldigt bra om man säger så..

man kollar ju alltid och planerar utefter branndsynpunkt sådan här hus när det förnyas men planeringen i vårat historiskt sett fridfulla land så har man man givetvis aldrig räknat med att det spriger runt stambetonade apor till babbar med boomber och babbar sig och för stamkrigs- kaoz...
Citera
2021-09-28, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ja var skedde en sån här sprängning av en "klan" senast frågade jag. håll käften om du inte kan svara

Du måste ju leva under en sten om du inte är medveten om att det sker hela tiden. Men det vet du förstås din lilla tönt. Du är bara vänsterbliven.
Citera
2021-09-28, 15:41
Medlem
- En hel busslast med skadade till Mölndal
- 4 ligger allvarligt skadade på IVA
- Ytterligare 20 skadade till Sahlgrenska
- Minst 160 personer står utan bostad

"Inga oskyldiga drabbas"
- Morgan Johansson, Augusti 2021
Citera
2021-09-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Sannolikt syftar han på S.L. vilket stod i tråden redan för 2-3 timmar sedan, MEN det är i så fall inte den personen. Det är mycket vanliga svenska förnamn och efternamn och finns rätt gott om herrar som heter så (jag känner personligen en i en helt annan del av landet) och den S.L. som bor i huset har konstaterats inte vara en åklagare utan en affärsman.

Ja S.L. =Stefan Löven
Citera
2021-09-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De tar redan upp vår gängkriminalitet.

The Nordic country has contended with surging gang crime in recent years, with rival groups employing explosives and fire arms to settle scores.

Kommentarerna är roliga också

Sweden was a great country to visit, until all the migrants and crime started. Hard to believe how this country has gone backwards
Citera
2021-09-28, 15:43
Medlem
Inrikesministern säger att det den senaste tiden det rådit en lugn situation i Göteborg...

Min sambo blev mitt på dagen förra söndagen utsatt för ett rånförsök ett stenkast från Annedal ..

Fast han kanske syftade på sprängningar och skjutningar och inte vad som drabbar vanligt folk...
Senast redigerad av Liggist 2021-09-28 kl. 15:45. Anledning: Felstavat
Citera
2021-09-28, 15:46
Medlem
Hade vi haft kameror på stan hade detta varit löst på nolltid
Citera
2021-09-28, 15:47
Medlem
Soterns avatar
Någons om vet skadeläget för de allvarligt drabbade?
Citera
2021-09-28, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag vet inte om de blivit infiltrerade, åtminstone är inte det ett krav, de behöver bara vara ynkryggar nog att inte våga stå emot PK-fitteriet, och det har de vikit sig för nu. Infiltrerade eller ej.

Du kan ha rätt, jag kallar det bara infiltrerat när jag ser en sån mängd människor som är där och försöker göra sina egna tolkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in