Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Är inte så säker på att smittspridningen vänt nedåt nu. Det hela beror mycket på hur och var man mäter. Svårt att jämföra också, då vi har många vaccinerade nu. Många yngre som blir sjuka springer inte och testar sig hela tiden utan de är hemma om de känner sig dåliga. Så särskilt säsongsbundet med hänsyn till klimat tror jag inte att det är. Snarare på grund av livsmönster. Det ser man om inte annat i andra länder, där man kan konstatera att viruset trivs i alla miljöer. Från arktisk kyla till ökenklimat. Med hög och låg luftfuktighet osv.
Jo, jag tror det vore bra att vaccinera även barn. Både för barnens skull och för omgivningens skull.
Det fetade uttalandet baserar du på egen gissning och inte på faktum att testningen mångdubblats på senare tid antar jag.
Jag har två egna knattar som båda testats negativt den senaste tiden och all deras klasskamrater och lagkamrater är väldigt duktiga på att testa sig. Nu för tiden när det står lådor utplacerade så är det inget större problem.
Att influensor, förkylningar och Covid mm är säsongsberoende är det inget snack om. Självklart finns virusen på sommaren också men det är på vinterhalvåret som dom får ordentligt fäste här uppe när vi kryper in.
Att smittan störtdyker i April och ökar i oktober talar sitt tydliga språk och det kommer säkert ske i år också så då kan du skylla på skolan igen