2021-09-28, 13:23
Medlem
Citat:
Polisen bekräftar att de misstänker att en sprängning kan ligga bakom.
En polis som vittnat i uppmärksammade rättegångar bor på adressen har hörts som målsägande.
– Vi tror att någonting exploderat som inte har naturliga orsaker, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.
– Folk stod och skrek och alla ville ju ut, säger Kristoffer som tog sig ut från huset tillsammans med sin sambo

Polisen bekräftad
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Men då måste dom börja utvisa dem först.. och det händer inte för man utvisar inte till länder där dom kan bli dödade.. Moment 22

Ja än en gång har dom visat sitt våldskapital mot både ordningmakten och civila..
Förr eller senare kommer man lösa den frågan....
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Är inte detta terrorism, så vad är då det?
Citera
2021-09-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Morgontidningen kommer väl ungefär vid 4 tiden var det inte då smällen ska ha inträffat? Någon som smet in när tidningsbud kom?

Min tanke tidigt i tråden..
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Var JZ ett viktigt vittne? Dvs så pass viktigt att hans vittnesmål gör att gm blir dömd? Annars är det ju helt idiotiskt att dra igång detta?

JZ är lite av pain in the ass för buset. Finns en länk längre tillbaka i tråden med en länk till hans vittnesmål
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
Tänk så här, skulle en kriminell sitta inne för ett mord eller 20? De tar inte risken och döda flera än det som är nödvändigt. OM det så att det är någon kriminell så är de ovanligt dumma och har verkligen missförstått ordet kriminell. Speciellt i Gbg där de stora aktörerna i kriminella världen skulle aldrig rikta rättsväsendet åt sitt håll inte på den här nivån. Kan säga såhär om det är en kriminell grupp som gjort detta så kan de räkna med att staten och polisen kommer knulla den gruppen eller klanen ska ni se
Har du reviderat din åsikt efter att mer och mer nu pekar på att det är en riktad attack?
Du kan låtsas att Sverige är nedlusat med någon form av gentlemannatjuvar, det gör det inte mer sant. Vi ser på veckobasis helt planlöst skjutande och sprängande där civila antingen har hamnat i vägen eller riskerat att göra det.
Citera
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfvomit
Jag tror att man kan glömma det där med bomb. Det är alldeles för omfattande brandspridning..
Jämför Linköping, där det sprängdes med högexplosivt ämne i en packcykel… Rutorna blåstes in i ett helt kvarter, praktiskt taget, och ingen brand uppstod.
Det här måste vara en gasläcka någonstans och som har antänts. Det har ju brunnit i tre (!) trapphus och flera lägenheter. Ett parkeringsgarage har blivit rökfyllt.
Nä, säger jag. Det här är en olycka med gas!
Jag bor väldigt nära och är också inne på ditt spår. För många dörrar som har blåsts blåde in- & ut i fastigheten, men inga spår på utsidan av andra närliggande fastigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Inte direkt förortsgängens modus operandi,

Har du bott under en sten senaste åren?
Göteborg har drabbats av otaliga sprängningar senaste tiden där blattar varit GM.
Citera
Medlem
Även media drar nu kopplingar till polisen det har skrivits om här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barfvomit
Jag tror att man kan glömma det där med bomb. Det är alldeles för omfattande brandspridning..
Jämför Linköping, där det sprängdes med högexplosivt ämne i en packcykel… Rutorna blåstes in i ett helt kvarter, praktiskt taget, och ingen brand uppstod.
Det här måste vara en gasläcka någonstans och som har antänts. Det har ju brunnit i tre (!) trapphus och flera lägenheter. Ett parkeringsgarage har blivit rökfyllt.
Nä, säger jag. Det här är en olycka med gas!

Men de sade väl på presskonferensen att det var explosionsgaser som antänt i alla utrymmen?
Citera
2021-09-28, 13:25
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Polisen bekräftad
Precis som jag skrev. Det är ett hot mot hela Demokratin att gå på en polisman såhär.
Man har markerat mot polisen, en sak dom kriminella parasiterna dock inte har förstått är att polisen kommer arbeta mycket hårdare nu mot endel grupper.....
Citera
2021-09-28, 13:26
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Jag bor väldigt nära och är också inne på ditt spår. För många dörrar som har blåsts blåde in- & ut i fastigheten, men inga spår på utsidan av andra närliggande fastigheter.
Sätter du en bomb med tillräckligt mycket sprängkraft kommer det skapas en våg som tränger in i varje fördolt utrymme.

Man brukar kalla det i kriminella kretsar för att jaga råttor.

Polismannen som vittnat sitter bland högt uppsatta förmodligen öven internationellt upphängd på en vägg med bild osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in