2021-09-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Episk-ur-ost
Eftersom många är tvärsäkra på gärningspersonernas etnicitet (inte svensk) Och och på att det aldrig åker dit. Så kan det vara bra att påminna om att sist det sprängdes bomber på gatan var 2016. (på andra sidan ca 100 meter upp mot Slottsskogen).
Då åkte förövarna fast rätt fort. Men så var de väl heller inga kriminella genier.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/h%C3%A4r-%C3%A4r-de-d%C3%B6mda-nazisterna-1.4144949
Första inlägg
Vad talar för nazister här då menar du?
Citera
2021-09-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Så du tror att det är MC-gäng som ligger bakom detta. Bra så

Nej, jag tror ingenting. Men erfarenhet säger att den här sortens sprängningar oftast utförs av MC-gäng. Inte direkt förortsgängens modus operandi, även om inget kan uteslutas förstås.
Citera
2021-09-28, 13:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Hela tiden kablas bilder från den ut på bla TV4 och entrépartiet ligger utåt mot gatan vilket verkar knas om det sprängts utifrån

Håller med, jag skulle tro att det sprängts inifrån precis, kanske nån trappa upp men inte säkert.

Söker fortfarande info hur trappuppgångarna ser ut, hur de delar upp sig i tre..
Citera
2021-09-28, 13:19
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Eftersom många är tvärsäkra på gärningspersonernas etnicitet (inte svensk) Och och på att det aldrig åker dit. Så kan det vara bra att påminna om att sist det sprängdes bomber på gatan var 2016. (på andra sidan ca 100 meter upp mot Slottsskogen).
Då åkte förövarna fast rätt fort. Men så var de väl heller inga kriminella genier.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/h%C3%A4r-%C3%A4r-de-d%C3%B6mda-nazisterna-1.4144949
Det var flyktingboenden de försökte spränga vad jag vet.

Finns inga flyktingboenden på en så fin adress som denna, så inte så mycket som talar för det.
Citera
Avslutad
Citat:

Kryp tillbaka upp i Magdalena Anderssons springa. Att några nassar smällde av en klenare laddning mot syndikalisternas lokal har absolut ingenting med detta att göra, och inga blev skadade den gången, och i princip ingen materiell skada utöver nån krossad ruta hos syndikalisterna. Det här är nånting helt annat, och det kan bara vara babberelaterat. Det fattar alla som inte lever i en fantasivärld.
Citera
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Din källa bevisade absolut ingenting.

Övre Husargatan 19. Slutpris: 7 550 000 kr; Avgift: 3 530 kr; Antal rum: 3,5; Boarea: 111 kvm; Typ: Bostadsrättslägenhet; Våningsplan: 2 av 6; Hiss: Ja ...

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/linne/ovre-husargatan-19/

Idiot! Andra sidan gatan! Fan va mycket skit du skriver!
Citera
2021-09-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Ja vi får se om Morgan snart ännu en gång spottar och fräser i tv att de fega kräken ska jagas till världens ände. (Och att det sedan garanterat inte händer något.)

Men då måste dom börja utvisa dem först.. och det händer inte för man utvisar inte till länder där dom kan bli dödade.. Moment 22

Ja än en gång har dom visat sitt våldskapital mot både ordningmakten och civila..
Citera
2021-09-28, 13:22
Medlem
Jag tror att man kan glömma det där med bomb. Det är alldeles för omfattande brandspridning..
Jämför Linköping, där det sprängdes med högexplosivt ämne i en packcykel… Rutorna blåstes in i ett helt kvarter, praktiskt taget, och ingen brand uppstod.
Det här måste vara en gasläcka någonstans och som har antänts. Det har ju brunnit i tre (!) trapphus och flera lägenheter. Ett parkeringsgarage har blivit rökfyllt.
Nä, säger jag. Det här är en olycka med gas!
Citera
Medlem
Inrikesministern har uttalat sig...

Citat:
TT: Om det visar sig vara en kriminell sprängning, vilka konsekvenser kommer det att få?

– Jag spekulerar inte kring det. Jag har stort förtroende för Polismyndigheten och att den sätter in resurserna som krävs för att reda ut vad som inträffat. Om det skett någon typ av brottslig verksamhet så är det en stor prioritet för Polismyndigheten, säger Damberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Kan bekräfta det. Jag känner åklagaren sedan många år tillbaka och han bor inte där.

Frågan är möjligen om de begåvade personer som kan ligga bakom sprängningen har insett att det är fel Stefan L.
Citera
2021-09-28, 13:23
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Var JZ ett viktigt vittne? Dvs så pass viktigt att hans vittnesmål gör att gm blir dömd? Annars är det ju helt idiotiskt att dra igång detta?
Av min erfarenhet värderas en polis' vittnesmål mycket högt.
Citera
2021-09-28, 13:23
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Om Annedal är en del Linné borde det stå Linné i medierna.
Nej. Man bor i Annedal, Kommendantsängen, Masthugget, Haga, Olivedal, Nordosten osv. Hittepånamn från SDN och inflyttade bönder är irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in