Citat:
Du har fel i dina starka anklagelser och vägrar samtidigt att lyssna till vad Guds ord säger i sin helhet. Eller missade du övriga detaljer gällande Messias? Varför förstår du inte heller att tider eller stunder som Gud i sin makt har fastställt är något som vi bör notera här? Eller har du bättre ordning på det hela och större planer än vad Gud har??
"Mina tankar är inte era tankar,
och era vägar är inte mina vägar, säger Herren." Något som vi oftast glömmer bort..
Profetior om Guds frälsning och om Messias har inte getts ut av enbart "en" profet. Även psalmer har nämnt om Honom - vilket du är medveten om redan.
Det är många olika profeter som har vid olika tillfällen nämnt om Messias och Herrens frälsning i olika sammanhang. Observera detta och dess budskap.
För övrigt är det ju inte så konstigt varförJesus upprepade följande: "He who has ears to hear, let him hear!"
Varför vägrade man att höra och acceptera sanningen..? Kanske för att: "ty de är ett upproriskt folk"? Ezekiel 3:27
"Thus says the Lord God.’ He who hears, let him hear; and he who refuses, let him refuse; for they are a rebellious house."
Jesus hade så rätt när Han sa:
"Varför förstår ni inte vad jag säger? Därför att ni inte kan lyssna till mitt ord." Man vill inte acceptera sanningen men istället söker sig till allt annat än just sanningen. Ja, även falska sk.a översättningar, med vilseledande tillägg och grovt trixande med ordföljd från översättaren som ändrar hela budskapet, för att senare kunna skaffa sig svaga ursäkter bara för att i fortsättningen undvika att ha med sanningen att göra. Förresten..
Se för dig själv: https://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt1009.htm
"For a child is born unto us, a son is given unto us; and the government is upon his shoulder; and his name is called Pele-joez-el-gibbor-Abi-ad-sar-shalom;"
Alla dessa namn tillhör ju Sonen som det ser ut och då är det inte enbart "Prince of peace" som några vill hävda med ohederliga tillägg. Rätt har Jesus sagt om sådana:
"Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni stänger himmelriket för människor. Själva kommer ni inte in, och dem som försöker komma dit hindrar ni att komma in.
Matthew 23:13
Samtidigt för att hålla oss till ämnet kan jag väl inkludera också följande: Jesus Kristus var så mycket mer än vad rubriken lyder. Han vågade säga det som ingen annan skulle våga framför skriftlärda och fariseer speciellt på den tiden. Han talade inte bara med makt men utförde dessutom gärningar under Sabbaten framför fariseer och sade också att Gud var Hans Fader och på så sätt gjorde sig själv lik Gud - några av sakerna som var verkligen livsfarligt att göra eller säga på den tiden.
Jesus kallade dessa religiösa: "hycklare", blinda ledare, dårar, vitkalkade gravar, ormar m.m. Om man förstår vilken auktoritet den religiösa eliten hade under Jesus tid här på jorden, borde man också förstå allvaret i det hela. Jag tror därför inte att någon så kallad "Alfa" (vars far är varken militär, rik eller politiker) skulle våga öppet tala dessa ord mot religiösa makthavare (på Jesus tid).
För övrigt är sanningen inte alltid söt och behaglig. Frågan är i det här fallet: varför?
"Varför förstår ni inte vad jag säger? Därför att ni inte kan lyssna till mitt ord. Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader. Men mig tror ni inte, därför att jag säger er sanningen. Vem av er kan överbevisa mig om synd? Om jag talar sanning, varför tror ni mig inte? Den som är av Gud lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte är av Gud."
Judarna svarade: "Har vi inte rätt när vi säger att du är en samarit och har en ond ande?" Jesus svarade: "Jag har ingen ond ande. Jag ärar min Fader, och ni vanärar mig. Jag söker inte min egen ära, men det finns en som söker den och som dömer. Amen, amen säger jag er: Den som bevarar mitt ord skall aldrig någonsin se döden."
John 43-51