2021-09-28, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
här är en länk:https://docplayer.se/540404-Lansmannen-gisslansituation-i-brandfarlig-miljo-tema-skotten-i-goteborg-insatsen-ger-tydliga- resultat-med-piketen-pa-ovning.html

Ok tack! Då är det bekräftat att en polis bor på adressen. Skulle kunna vara relevant.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Exakt adress är synnerligen intressant och borde kunna ingå i rubriken så här dags. Letar i tråden men hittar inte. Övre Husargatan? Vilket nummer?
18, 20 och 22 hänger ihop, men personen som fick hela lägenhetsdörren intryckt bör på plan 6 i nr 22. Nr 18 hade delvis rökfyllts, men Expressen-tv intervjuade en gammal dam i nr 18 som inte hade evakuerats, så det pekar på att attentatet var riktat mot nr 22, tycker jag.
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Varför skulle en terrorist välja just det här huset, då det finns andra måltavlor där de kan göra mycket större skada? Även tiden på dygnet stämmer inte med terroranttentat iom de skulle vilja spränga där så mycket människor som möljigt befinner sig. Det här är inte ett terristattentat, utan med alla sannolikhet gängrelaterat. Antingen konflikt mellan gäng, eller nån som inte betalar verkliga eller påhittade skulder till gäng, eller riktat mot polis eller annan person som motarbetar gäng.
Tiden på dygnet är perfekt dom kan ju röra sig lättare bort från brottsplatsen när människor rör sig till arbetet.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det är rent trams!
Dom försöker nu mörka det hela!
Ha ha du måste vara foliehatt!

Hur och varför skulle man mörka en sån här explosion?

Hur tror du det skulle gå till?

Varför har man inte mörkat alla andra sprängningarna?

Givetvis kommer, det att utredas rejält, det,fattar Jomala med IQ större än kragnummer..
Citera
2021-09-28, 11:55
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jo*chim Z*g*i är den polis som vittnar på länken längst ner i mitt inlägg, i rättegången om mordet i Gamlestan.

En trasslig och omfattande rättgång med massor med åtalade, uppgörelse mellan gängen i Biskop, kopplingar till gäng i Tynnered, Encro, utpressningar, så mycket gängmord det bara kan bli. Tråden om det (FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Gamlestaden Göteborg, 2020-05-03

Värt att nämnas är att hovrättsförhandlingarna i det fallet startade igår, idag är det dags för dag 2 av 23.

JZs vittnesmål. Ljudupptagning från Tingsrätten. Redan under de inledande minuterna får man en uppfattning om att han nog är en viktig resurs för polisen i Göteborg vad gäller gängbrottsligheten.
https://youtu.be/5Tzslwb6Nx0
Precis min tanke. Gänget är uppe i Hovrätten nu och det är nu det gäller. Jag tror inte att det är mer avancerat än så.
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha du måste vara foliehatt!

Hur och varför skulle man mörka en sån här explosion?

Hur tror du det skulle gå till?

Varför har man inte mörkat alla andra sprängningarna?

Givetvis kommer, det att utredas rejält, det,fattar Jomala med IQ större än kragnummer..
Snart val man vill ju inte visa på att det faktiskt är den röstande boskapen som ännu en gång sprängt en bomb.....
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
I mina ögon är det Linné. Egg and milk cafeét ligger tvärsöver gatan. Media kanske säger Annedal för att inte bostadspriserna ska rasa i Linné nästa gång det blir flytt för mig är det bäst att kolla att inga poliser eller åklagare osv bor i samma kåk.
Annedal är en del av Linné. Det är allmänkunskap. Det fanns inget officiellt Linnéstaden innan 90-talet utan alla stadsdelar kallades vid sina egna namn.
Citera
2021-09-28, 11:56
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jo*chim Z*g*i är den polis som vittnar på länken längst ner i mitt inlägg, i rättegången om mordet i Gamlestan.

En trasslig och omfattande rättgång med massor med åtalade, uppgörelse mellan gängen i Biskop, kopplingar till gäng i Tynnered, Encro, utpressningar, så mycket gängmord det bara kan bli. Tråden om det (FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Gamlestaden Göteborg, 2020-05-03

Värt att nämnas är att hovrättsförhandlingarna i det fallet startade igår, idag är det dags för dag 2 av 23.

JZs vittnesmål. Ljudupptagning från Tingsrätten. Redan under de inledande minuterna får man en uppfattning om att han nog är en viktig resurs för polisen i Göteborg vad gäller gängbrottsligheten.
https://youtu.be/5Tzslwb6Nx0

Helt klart intressant och ser det mer som ett motiv än ett sammanträffande att det sprängs runt hans bostad nu på morgonen
Citera
Avslutad
Täcker ens hemförsäkringen sånt här? Det måste ju vara force majeure. Det finns inga försäkringsbolag som klarar att hela hus sprängs i luften titt som tätt.
Annars kan man räkna med mångdubblade premier inom snar framtid. Typ en tusing i månaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73
Tror att det är en av åklagarna i Gamlestads-rättegången som är måltavla. Men jag har ingen källa eller något det är bara min teori. Vi får se om jag har rätt eller är helt ute och cyklar.

Jaha.. Såg nu att adressen låg centralt i Göteborg. Och om nu attacken var riktad mot en svensk åklagare, då blev det genast mycket mer intressant. Det tillhör inte till vanligheterna. Undrar hur mycket upmärksamhet detta kommer få i media och hur PK-politikerna från det vänsterliberala blocket ska hantera denna bajsssoppa. De lär vrida och skruva på sig som maskar i ren ångest.
Citera
2021-09-28, 11:59
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
J är en hjälte och förtjänar hela samhällets beskydd!

Verkligen. Hoppas att han inte är en av de allvarligt skadade eller måltavlan. Det sänder inte bra signaler till poliser och åklagare som vågar jobba med de grövsta brotten.
Citera
2021-09-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Annedal är en del av Linné. Det är allmänkunskap. Det fanns inget officiellt Linnéstaden innan 90-talet utan alla stadsdelar kallades vid sina egna namn.

Om Annedal är en del Linné borde det stå Linné i medierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in