2021-09-28, 09:36
Medlem
Haha Insatsledaren säger att han blev felciterad men glömmer bort att man hört honom med egna öron säga precis det han säger att han inte sade

Han blev nog tillsagd att tona ner sitt uttalande
Citera
2021-09-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niceandnasty
Smälker mycket i landet nu. Löfvens raketforskare som försöker tillverka raketmotorer?

Politikerna listar snart ut att de måste sätta in fler stödåtgärder i Göteborg. 😂
Citera
2021-09-28, 09:37
Medlem
SpecialOrder937s avatar
En av mina bättre polare med familj bor i samma kvarter, kör själv förbi där nästan varannan dag, Linnéplatsen varje dag - ligger änna (göteborgska) nära. och som vissa på forumet menar, ett "lugnt" och semicentralt område i Muteborg, för er som icke är GPS-stadda, där: mestadels öfvre medelklass (fri tolkning)...

Får höra med ved. angående perfekt particip. Extremt ovanligt att en dylik händelse där inträffat, såvitt jag vet... Alors, comme ci, comme ca.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
t Samuelsonklanska Le Pain Francais-caféet ligger hittills bra till på min lista.

Känns som aningen för långt bort, men vist det brukar ju inte vara dom smartaste pannbenen som håller på inom dom där paramilitära verksamheterna.
Citera
Medlem
HellsIncelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det tycker jag snarare talar för att det kan röra sig om ett terrorattentat.
Eko kan uppfattas som flera smällar
Citera
Medlem
EggBoxJuans avatar
Aftonbladet
Citat:
Det är ännu oklart vad som orsakat explosionen. Enligt räddningstjänsten har det skett utomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Den lägenheten som bara spyr ut rök (förfarande!) ligger ju helt omöjligt på 4.e våningen!
Vafan, kan ni inte se att det gäller högsta eller next högsta våningen?!
Konstigt att det inte finns en röklucka på taket så att röken kan komma ut ur trapphuset?!
Snacka om en rejäl stämning till BRF eller fastighetsägare.
Saknades ju fungerande röklucka i Rinkeby, känt innan, nedslag på besiktningen. Vad jag vet blev det ingen reprimand för de ansvariga.
Citera
2021-09-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Polisen som bor på addressen är ett hett spår onekligen.

Någon kan även ha tagit fel på Husargatan 22 och Övre Husargatan 22 (närliggande gator med lika namn). På Husargatan 22 bor en tungt kriminellt belastad person något äldre.

Återigen bara en spekulation.

Lite min tanke också inte första gången GM tar fel på person eller plats..
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Dags att citera Morgan Johansson igen när han säger att inga oskyldiga drabbas i gängkrigen?
Citera
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det tycker jag snarare talar för att det kan röra sig om ett terrorattentat.

Min reflektion till detta vittnesmål är att det inte är omöjligt att det smäller en del efteråt när tunga föremål faller ned och så vidare. Men med det sagt, så var jag inte på plats och det är inte omöjligt att vittnet faktiskt hörde mer än 1 explosions-smäll.
Citera
Medlem
När jag läste rubriken ”explosion i Göteborg” och såg Annedal var min första tanke godisbutiken där.
Den som tidigare hette 4 Gott men nu heter Sega Gubben.
Det fanns väl nån Ali Khan-koppling där va?
Det är ju dock i andra änden av huset jämfört med sportaffären så kanske inte där då.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
De två gissningarna om att det handlar om en attack 1. mot polis som bor i fastigheten och 2. mot det Samuelsonklanska Le Pain Francais-caféet ligger hittills bra till på min lista.

Om det hade varit riktat mot caféet så...jag tror det hade så att säga märkts. Väsentligt mer skador på caféet, och inte så mycket bland lägenheterna.

Min kvalificerade gissning är att det smällt i trapphuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in