2021-09-28, 09:32
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fast jag hörde en intervju på TV4 nyheterna och där sa den personen från räddningstjänsten tydligt att detta absolut inte var en naturlig explosion för det kunde man se på skadebilden.

Så vafan nu då.

https://www.expressen.se/gt/just-nu-explosion-stor-insats-pa-platsen/

Klockan 9.26 lades det upp.
Citera
2021-09-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Det vet jag inte om jag håller med om. Pile säger på inspelningen när reportern frågar angående hur Pile vet att det inte en en naturlig orsak att" det ser man på skadorna"

Precis det jag hörde också. Han lät bergsäker
Citera
2021-09-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Intressant. Hur kom du fram till det här?

Jag tror inte Lars Jönsson är någon polischef, utan kommunikatör på Västtrafik.
Men det är bara en gissning.
Citera
Avslutad
Verkar finnas en
Gruppchef på Sektionen för utredning av Grova brott Storgöteborg som har liknande namn som uppgetts nu i tråden men dubbelnamn L-J.
Ingen aning var han bor förmodligen hemlig address.
Senast redigerad av lone star 2021-09-28 kl. 09:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja explosionen verkar definitivt ha skett i en lägenhet. Om det var en restaurang som sprängts, så borde vi redan hört om det. Det bolmar ju rök ur flera fönster några våningar upp i huset.

Behöver inte betyda att det exploderat där.

Är det en bomb av nån form av dignitet så kommer säkerligen en del av dörrarna till vissa lägenheter ligga inne i lägenheten pga trycker och på så sätt kan rökspridningen ta sig in i lägenheterna också.

För av nått vittne så sa han att lgh-dörren hade tryckts in. Det pekar mer på att bomben vart i trapphuset.

Instängda utrymmen är livsfarliga när det kommer till sprängmedel. Tryckvågen blir helt vansinning.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
"Insatsledare Jon Pile dementerar att man från räddningstjänsten fastställt att explosionen inte skulle kunna ha skett av naturliga orsaker. Han säger:
– TV4 har felciterat mig. Det jag sa är att en explosion inte brukar vara naturligt i ett bostadsområde. "
Ovanligt korkat uttryckt självklarhet av räddningsledaren, kan förstå om det missuppfattades.
Citera
Medlem
De två gissningarna om att det handlar om en attack 1. mot polis som bor i fastigheten och 2. mot det Samuelsonklanska Le Pain Francais-caféet ligger hittills bra till på min lista.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag gissar på att nån skulle skrämmas men inte har en jäkla aning om hur mycket sprängmedel som behövs, så blir ett hus mosat. Det är som ungarna som sprejar med automatvapen, de är obildade och otränade, därav mycket collateral damage.

Exakt. Nybörjarbabbe gör sin första sprängning och är nervös att använda för lite spränmedel.
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
FLASHBACK!
Jag jobbar just nu, så kan inte själv leta.

Men enligt VICTOR så blåstes hans och grannens dörr in (expressen).
Han bor på 4e våningen.
Kan ni som har tid kolla vad det är för granne som bor på samma plan som han?
Det verkar som det smällt utanför deras dörr ialllafall.
Den lägenheten som bara spyr ut rök (fortfarande!) ligger ju helt omöjligt på 4.e våningen!
Vafan, kan ni inte se att det gäller högsta eller next högsta våningen?!
Konstigt att det inte finns en röklucka på taket så att röken kan komma ut ur trapphuset?!
Snacka om en rejäl stämning till BRF eller fastighetsägare.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-09-28 kl. 09:49.
Citera
2021-09-28, 09:34
Medlem
Det är ytterst få områden i Göteborg där det är gasspis så rent statistiskt så är det dumt för det första att komma med den teorin.

Är hantverkare och har själv hantverkat i huset och kan därför bekräfta, det är inga gasspisar i huset om nu inte ägaren själv installerat gas.

Detta är Bostadsrätter där nog ingen lägenhet kostar mindre än mist tre-fyra Mille...Det är småföretagare och tjänstemän och folk med bättre lön som bor i området. Lite hipster sådär...men känns mer något åt överklass. Här bor få vanliga arbetare.

Min vida spekulation är att det är en av släkterna som bor i huset då dom där jävlarna vill bo centralt och har råd. Det paramilitära kriget kriget pågår ju... Om inte så är det nån vanlig jäkel som lånat pengar eller råkar göra något.

men någon kan säga mig att om det är dom "Kända" släkterna så är det ju rejält efterblivet för affärerna att få ögonen på sig ännu mer. ja det är ju knappast dom smartase innaför pannbenet det där.

Det slog mitt i hjärtat på dom som vill ha det så som vi har det och har röstat så att det blev så med uppsåt.

Jag skrattar och säger där fick ni och ni förtjänar detta ni som bor där, hahaha.

Detta är perfekt inför valet jag hoppas bara det blir lite mer av detta. Nä det är inget krig som pågår med paramilitära metoder Eller hur
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Finns väl ingen polischef i Göteborg som heter Lars Jönsson? Verkar finnas en i Huskvarna, men det är ju knappast samma Lars som bor på Övre husar i Gbg. Skärpning nu!

Reagerar också på detta. Kan inte ens hitta någon vanlig polisman i Göteborg med det namnet.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Hur pass skadad är själva byggnaden? Är det rivning som gäller? Totalskada alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in