2021-09-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Mycket matnyttigt har i dagarna kommit fram tack vare nedan dokument. Några exempel

Om viruset:

Om Ivermectin

Om Vaccinen:

Detta var bara en liten del av helheten i nedan dokument, som alla med minsta intresse av att förstå Sars-Cov-2 viruset/vaccinet och allt runtomkring borde läsa.

https://www.theautomaticearth.com/2021/09/spartacus/

Hemsidan fick mig totalt att tappa förtroendet - men dont judge a book by its cover men vafan.

Allt ovan gäller covid-19 re infektion också. Alla problem kan hända lika väl som vid vaccination. Samma skit.

angående LINE-1 -
https://www.pnas.org/content/118/21/e2105968118

Samma skit fast värre med covid-19?

"“There is absolutely no reason to believe that any of the vaccine mRNA is doing the same thing. The viral spike protein mRNA is a tiny piece. Vaccines are not inducing LINE element RTs,” said Young. “Vaccines are protecting against the possibility of long-term seriously debilitating diseases or death"

https://www.genengnews.com/topics/translational-medicine/eminent-mit-scientists-defend-controversial-sars-cov-2-genome-integration-results/
Senast redigerad av rawjudge 2021-09-28 kl. 03:05.
Citera
2021-09-28, 05:44
Medlem
C0ws avatar
Kanske fel tråd att fråga i, men chansar:

Åkte på Covid för typ en vecka sen, tog pcr via 1177 för att bekräfta. Mådde dåligt i ett par dagar och är nästan helt frisk nu. Så till min fråga: finns det nån sorts dokument/covid-pass/bevis/whatever att få som styrker att man har haft covid och tillfrisknat?
Citera
2021-09-28, 06:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge

"Stockholms hälso- och sjukvårdsregionråd Anna Starbrink (L) vill kunna ge personal inom vård- och omsorg som inte vaccinerar sig mot covid-19 sparken"

Really? Är inte L för de fria valet?
Liberalerna tar avstånd från Starbrinks utspel
Omni.se

Sedan kan man alltid fundera på om det är vårdpersonalen som är till för att ta hand om patienterna på säkrast möjliga vis eller om det är patienterna som är till för att vårdpersonalen ska få jobb oavsett om de är vaccinerade mot covid-19 och allt möjligt annat.

Det finns ju flera alternativ innan jag tycker uppsägning ev. är aktuellt.
  1. Omplacering till arbetsuppgifter eller patienter där ev. smittspridning ger mindre skada,
  2. Arbeta i skyddsutrustning som skyddar patienten mot ev. smitta.
  3. Regelbunden provtagning, men det funkar nog inte på alla sjukdommar man vaccinerar mot.
Det finns säkert flera alternativ innan en ev. uppsägning behöver bli aktuell.
Citera
2021-09-28, 06:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Kanske fel tråd att fråga i, men chansar:

Åkte på Covid för typ en vecka sen, tog pcr via 1177 för att bekräfta. Mådde dåligt i ett par dagar och är nästan helt frisk nu. Så till min fråga: finns det nån sorts dokument/covid-pass/bevis/whatever att få som styrker att man har haft covid och tillfrisknat?
Ja, det finns det.
Kolla på ehälsomyndighetens webb.
Citera
2021-09-28, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/politik/regionrad-vill-kunna-sparka-ovaccinerad-personal/

"Stockholms hälso- och sjukvårdsregionråd Anna Starbrink (L) vill kunna ge personal inom vård- och omsorg som inte vaccinerar sig mot covid-19 sparken"

Really? Är inte L för de fria valet?

Jo L är för det fria valet, A S inte så mycket verkar det som. L går ju ut om meddelar att de inte står bakom henne i den här frågan.
Citera
2021-09-28, 06:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ett annat alternativ är att ge de vård istället för att droga ner dem.
Som de gjorde i Danmark där en 90-årig släkting varit på sjukan pga. covid några gånger och fått syrgas på äldreboendet. Hon är nu frisk och behöver inte syrgas längre.
Citera
2021-09-28, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Liberalerna tar avstånd från Starbrinks utspel
Omni.se

Sedan kan man alltid fundera på om det är vårdpersonalen som är till för att ta hand om patienterna på säkrast möjliga vis eller om det är patienterna som är till för att vårdpersonalen ska få jobb oavsett om de är vaccinerade mot covid-19 och allt möjligt annat.

Det finns ju flera alternativ innan jag tycker uppsägning ev. är aktuellt.
  1. Omplacering till arbetsuppgifter eller patienter där ev. smittspridning ger mindre skada,
  2. Arbeta i skyddsutrustning som skyddar patienten mot ev. smitta.
  3. Regelbunden provtagning, men det funkar nog inte på alla sjukdommar man vaccinerar mot.
Det finns säkert flera alternativ innan en ev. uppsägning behöver bli aktuell.

Det starkaste alternativet mot uppsägning kallas arbetsrätt.
Citera
2021-09-28, 06:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Undra hur många man hade kunnat rädda livet på ifall man skulle lagt in betydligt fler svårt sjuka på IVA.

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ingen, det finns en anledning till att en del inte kommer ifråga för iva.
Fast det finns ju annan vård än att låta en maskin ta över driften av en person som i praktiken försatts i koma.
För att det ska vara lyckosamt måste man vara rätt stark fysiskt.

Bara att ge syrgas hade räddat många som jag förstått det, men regeringen/FoHM valde bort den möjligheten på något vis. De äldre i Sverige skulle bli kvar hemma och hoppas på det bästa.
Riktigt vidrigt anser jag!
Citera
2021-09-28, 07:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det starkaste alternativet mot uppsägning kallas arbetsrätt.
I en vårdsituation tycker jag patienten har större rätt att slippa bli smittad av någon allvarlig sjukdom än för den anställde att ha kvar sitt jobb, men det finns ju som jag skrev flera alternativ innan en ev. uppsägning behöver bli aktuell.

En analogi kan vara en busschaufför som börjar se dåligt trots glasögon.
Är chaufförens rätt att fortsätta köra buss viktigare än passagerarnas och medtrafikanternas säkerhet?
Omplacering till andra arbetsuppgifter förefaller vara en lämplig åtgärd som jag ser det.
Citera
2021-09-28, 07:12
Medlem
Citat:
Det där kan du väl inte ens tro på själv.
Varför skulle jag inte göra det? Väldigt många tycks vara fixerade vid just iva. Bara man skickar folk dit klarar de sig.
En läkare uttryckte det ungefär så här: för att överleva IVA krävs en god reservkapacitet i samtliga organsystem innan för att klara det så länge som krävs vid Covid-19. En bra kondition och muskelreserv.
Och den konditionen och reserven har inte en multisjuk åldring.
Citera
2021-09-28, 07:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det är redan kört!

Skolorna har varit öppna i 6 veckor nu, och se bara hur smittan exploderar!

Ja, de är ju inte ens vaccinerade.
Skulle tro att Sverige nu flyttas upp på USAs risklista i likhet med Norge. Det kan bli problem att resa framöver då vi ses som smitthärd och risk.
Citera
2021-09-28, 07:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför skulle jag inte göra det? Väldigt många tycks vara fixerade vid just iva. Bara man skickar folk dit klarar de sig.
En läkare uttryckte det ungefär så här: för att överleva IVA krävs en god reservkapacitet i samtliga organsystem innan för att klara det så länge som krävs vid Covid-19. En bra kondition och muskelreserv.
Och den konditionen och reserven har inte en multisjuk åldring.

Håller med. IVA är ju sista utposten. Ibland låter det som att så länge det finns "lediga" platser på IVA så är det lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in