2021-09-27, 23:14
Medlem
Har du flickvän så nej, lite olämpligt då.
Om du är singel så ja varför inte. Man blev ju ändå ihop med personen av en anledning. Sen att man inte funkade som par betyder ju inte att man måste blocka all kontakt. I regel brukar man ha liknande mindset och trivs rätt bra i deras umgänge. Om man bröt on good terms då
Citera
2021-09-27, 23:21
Medlem
Det beror ju självklart på relationen. Jag har ett ex som jag inte har någon kontakt med och inte kunde ha kvar som vän, ett annat ex var min bästa vän och fortsatte vara det -jag var brudtärna på hans bröllop och träffar honom och hans fru regelbundet. Inget av det är fel.
Citera
2021-09-28, 00:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Nä hur konstigt som helst. Skulle inte pissa på mina ex om dom brann men jag förstår att det kanske säger mer om mig.
Citera
2021-09-28, 00:32
Medlem
Beror troligen på hur man är som person och vilken typ av vänskapsrelation man har med sitt ex?

Nu är mina barn vuxna, men jag anser mig fortfarande vara god vän med mitt ex. Har varit det även då han haft en ny kvinna vid sin sida, och ser inte det som något konstigt.
Vi insåg ju att vi inte var tänkta som älskande, så vänner passar oss bättre, vi har ett gott utbyte av det tycker jag i alla fall. Och exet kan vända sig till mig om han har kvinnorelaterade problem då han känner förtroende för mig och jag känner honom utan och innan.
Citera
2021-09-28, 00:49
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugfiskaren77
Har du flickvän så nej, lite olämpligt då.
Om du är singel så ja varför inte. Man blev ju ändå ihop med personen av en anledning. Sen att man inte funkade som par betyder ju inte att man måste blocka all kontakt. I regel brukar man ha liknande mindset och trivs rätt bra i deras umgänge. Om man bröt on good terms då

Nä som singel okej men nu pratar vi om en person som har kontakt och ev träffar sina ex samtidigt som denna person träffar eller dejtar en annan.

Vilken ställning hade du själv tagit om denne person du dejtar hade tagit upp det? Hade du bara accepterat och lallat vidare som om det inte vore någonting? För det gjorde den personen jag träffade.

Som sagt jag kan inte gå in på mer detaljer men den personen skulle tycker jag själv tagit beslut att lägga sina relationer med ex på hyllan meden denne träffar någon annan seriöst.

I detta fallet var det inte seriöst från personen jag träffade ändå målade denne person upp det som att det var på ett seriöst plan samtidigt som man umgås med ex och sedan tog upp det medan vi träffades var det mest normala som finns och alla gör det idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är inte normalt men det är inte heller fel. Hon kanske trivdes bra med att umgås med dessa killar men av någon anledning fungerade det inte att vara i ett förhållande med dem.

Mitt första inlägg var för otydligt läs ovan.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-09-28 kl. 00:58.
Citera
2021-09-28, 01:19
Medlem
Saltkatts avatar
Är god vän med alla mina ex. En del har jag tätare kontakt med, andra mer sporadisk. Ingen skillnad på om jag har varit singel eller haft ett förhållande igång, och ingen (inklusive senare flickvänner) har tyckt att det har varit något konstigt med det. Det fanns ju en anledning till att vi ville vara tillsammans en gång i tiden (typ: att vi tyckte att den andra var en vettig människa som vi passade bra ihop med), så varför skulle man inte vilja det bara för att förhållandet har tagit slut?
Citera
2021-09-28, 01:36
Medlem
Vad är det för fel på er man kan väl för fan va kompis med ett ex? Haha

Ponera att man var goda vänner innan, blev tillsammans och det fungerade inte, gick tillbaka till att bara bli kompisar.

Om båda är över situationen så kvittar det väl om man har kontakt?
Citera
2021-09-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Är god vän med alla mina ex. En del har jag tätare kontakt med, andra mer sporadisk. Ingen skillnad på om jag har varit singel eller haft ett förhållande igång, och ingen (inklusive senare flickvänner) har tyckt att det har varit något konstigt med det. Det fanns ju en anledning till att vi ville vara tillsammans en gång i tiden (typ: att vi tyckte att den andra var en vettig människa som vi passade bra ihop med), så varför skulle man inte vilja det bara för att förhållandet har tagit slut?

De flesta här verkar bara ha haft ett förhållande för könsorganets skull. Då är det klart att det inte går
Citera
2021-09-28, 01:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
De flesta här verkar bara ha haft ett förhållande för könsorganets skull. Då är det klart att det inte går

Jo, jag har också fått det intrycket. Och visst, det kan man väl ha om man tycker det är ett lyckat upplägg. Men jag är bara lite förbluffad över att så många inte ens verkar ha tänkt tanken att man skulle kunna göra på något annat sätt.
Citera
2021-09-28, 10:14
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Nej inga barn inblandade här. Träffade en tjej som har kontakt med sina ex. Jag vill inte gå in på mer detaljer då det finns risk att jag outar mig. Men det var mer än kontakt med sina ex, typ att träffas.

Jag känner mig helt dum i huvudet att jag gick så jävla bet på denna tjej. Besviken på mig själv. Hon var nästan perfekt förrän hon tog upp dessa saker.
Dum i huvudet har jag vart många gånger på grund av känslor, men jag såg till att ändra mig själv och efter 3 st dåliga förjhållanden insåg jag att det var ju jag som måste förändra mig själv.
Först då fann jag rädd
Citera
2021-09-28, 10:54
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Så din partner tycker det är okej att du går och gör någonting med ditt ex tex ta en fika eller något hemma hos exet?

Låter nog mer som ni hade ett öppet förhållande.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-09-28 kl. 11:11.
Citera
2021-09-28, 13:07
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Kan tänka mig att en vilja att vara kompisar efter avslutad relation grundar sig i en förhoppning om att "försöka igen" tids nog. Dvs. man vet att relationen inte fungerar men man vill inte helt släppa taget, att ta en "paus" och vara vänner blir en medelväg. Det är iallafall den bilden jag har fått utifrån att ha bevittnat ett antal par som gör slut, håller kontakt och sedan blir tillsammans igen (detta har aldrig fungerat för mig, ett ex är ett avslutat kapitel). Undantaget är väl om man varit vänner en längre tid innan man blev tillsammans, och inser att man fungerade som vänner men inte som något mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in