Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
"Så därför faller ett av hovrättens bitar vad gäller ”viss planering” på att det är en plats de brukar ses på."
Ber om ursäkt men jag förstod inte det ovanstående du skrev.
Vad menade du med det?
På vilket sätt faller HR bit angående det menar du?
Jag tänker att planen var redan klar.
Bara detaljerna som ändrades av "yttre omständigheter", tidigare dagar vill säga.
Och BP är ju i sig inte helt dum eftersom det skulle ha gått att förklara bort ev spår från honom
eftersom han redan varit där tidigare.
Vet ej om jag missförstod dig.
Nej jag tycker HR gör rätt bedömning.
De hade säkert kunnat ta med mer dock och bredare, men de nöjde sig.
Och jag tror det var bra/smart.
Känd plats faller iaf inte utanför ramen för planering.
Hastar det inför resan har han väl inte mycket att välja på om hon har barn hemma.
Sedvanlig tid runt midnatt, gångavstånd. Nåt hon skulle kunna luras med till - avsides och insynskyddat.
Såsom han protesterar ang BP kopplat till sin hybris så var det nog inte förstahandsval.
Personligen tror jag att helt upphaussad i tiden innan, stressad av omständigheter i triangeldrama och att resan närmar dig.
Vilket även återspeglas 8 maj.
Han vill inte åka.
12:e jagar han påhittade potentiella kvinnomisshandlare,
och det ses samma sak igen direkt efter hans äventyr:
Han skickar till HD på natten och önskar henne trevlig resa, skyller på ESTA.
Han sköter inte ett utlovat jobb den helgen och han ser stressad ut på söndag enligt vittnen.
Jag tror han planerat mord men jag tror även han vacklar. Mot min vilja kan vara ett uttryck för detta och i en optimal värld hade han nog haft båda kvar, gärna mindre krävande..
Att inte vilja åka kan också vara ett sådant tecken.
Han har döden som problemlösning när det ställs på sin spets och han kom till vägs ände.
I den prekära sitsen han befann sig från februari till maj hade kontrollfreaket tappat kontrollen.
Att prata i dubbeltydiga termer till SD som var emotionellt låghalt och hade noll social kompetens (oförmåga att läsa av, processa och tolka information) var nog vanskligt.
Han tolkar HDs ordval bokstavligen 2016, det bästa vore om hon inte fanns är vad han upprepar till LW 2017 och åberopar TG.
Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar, skrev HD på LW wig.
Om inte annat har han ju övervägt tidigare att ställa upp när hon lider och vill dö, vilket hon har förståelse för även idag.
Det paret har ju haft en del väldigt, väldigt skeva diskussioner och har hon gett uttryck för att det vore bättre om hon försvann för alltid (som hon sa i snarlik ordalydelse till JS) så kan SD gått på den linjen.
Att hon menar död syns via de ord hon säger dess innan till sin chef.
Oavsett om hon la till "nej hon får leva" drygt 1.5 år tidigare.
Med tillägg att jag inte pratar om anstiftan, snarare dynamik i relationen.