2021-09-27, 22:48
Medlem
Ni som har koll på geocachingen. Hur många ftf eller liknande behövdes för usa-resan? Påverkade de raderade loggarna HDs möjlighet att närvara fullt ut på eventet i usa? (SD nämner något i sitt förhör att antal fångade cacher kan öppna upp möjligheterna att närvara vid olika events. Har för mig att han nämner siffran 1000 som exempel.)

När i tid efter mordet återloggar HD de raderade loggarna?
Citera
2021-09-27, 22:56
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det kan vara en vanlig och naturlig mötesplats. Och hon har haft cache där och planerar ny cache. En ”het” plats på många sätt.

Så därför faller ett av hovrättens bitar vad gäller ”viss planering” på att det är en plats de brukar ses på.

Men med det sagt så innebär ju det samtidigt att SD ändå kan ha planerat att mörda henne där just för att det är nära och bra. Alternativet är hemma i köket typ. Eller i bilen.

Sen är det då det här med att det är så bråttom och det behövde ske innan USA osv.
För att LW skulle balla ur under USA-resan. Hotet om avslöjandet kring otroheten mot hans frånskilda fru var överhängande.

Eftersom jag mest är inne på att detta mord beror på ett gräl och våld pga det så har jag svårt att köpa det här med att det är så bråttom.

Alltså varför måste han döda LW med all risk det innebär och han blir huvudmisstänkt nån timme efter att hon anmäls försvunnen och dessutom så planerar han att lämna landet 1,5 dygn efter mordet…
Och lämna Örebro samma dag hon upptäcks försvunnen.

Typ som polissamtalet 11/5. ”Hur kan ni misstänka miiig?”
”Det här USA är ju planerat sen länge. JAG kan ju inte ha mördat eller rövat bort nån?”

Kände han när han satt fast i ”Immigration” och hade poliseskort tillbaka till Arlanda där bilen var bortbogserad på order av polisen att shit vad bra min ”plan” gick. ”Men puuuh jag hann iaf avrätta LW innan USA så inte hon eller nån annan kunde avslöja otroheten som ju ABSOLUT inte får komma ut…”

Fast forward till Flashbacktråd med typ 150 000 inlägg om ”otroheten”.

Raljerar lite men måste visa det avsurda i att han ens planerade att mörda LW.

Han var djupt lättad efter mordet, ja....
"Det ska bli så bra nu"....
Han trodde allt skulle lösa sig....

Du skrev något tidigare om att du har blivit anklagad för att ha försvarat S eller något liknande.
Kanske är det inte det som de menade egentligen
utan snarare kanske att du tillskriver S mer förnuft och logik och konsekvenstänk osv
än vad han bemästrade.
Särskilt under en oerhört mentalt stressad period.

Han reagerade inte som du eller jag skulle göra.
Är min tro.
Därför kan det vara svårt att förstå.

Jag har levt med en person som påminner mycket om S och därför vet jag att detta är ett problem.
Att folk tror man hittar på tills de själva får se hur irrationellt de kan bete sig.
Vilka enormt "korkade" val de kan göra mitt i allt.
Speciellt i en tid av allt för stor nervpress.
Trots att de i mer normala/stabila sammanhang kan fungera ganska bra.

För länge sedan skrev jag just om det.
Att det "klickar inte hela vägen fram" i planerna och handlingarna hos S.
Det är just det som tyder på någon problematik i grunden.

Efteråt när andra påvisat hur "korkat" det var (tex polisen/åklagare mfl) via tex ifrågasättande
ja då är det lätt att stå o säga att om jag velat döda så hade jag gjort det på ett smartare vis....
Men då var det försent.
Citera
2021-09-27, 23:04
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jo men då ska mordet ha skett strax innan polisen dyker upp i området vilket är en si så där bra plan.

Ja då är frågan om det enligt ”planen” fanns någon beräknad tid han föreställt sig polisen skulle dyka upp då?

Eller som vissa varit inne på att han ville kolla ”responstiden”.

Men den är ju avhängig om en polispatrull ”fikar” runt hörnet eller om det varit nån shootout precis i ett ”problemområde” osv.

Vid avancerade rån på film brukar de ju vråla ”Ooone miinuuteee!!” för de har sån koll på när polisen kommer. SD känns inte som nån som ska ha en ”bild” av hur länge en utrycknng ska ta.

Men kan ju hända att han gjort en ”färdbeskrivning” från polishuset till platsen om han föreställer sig att utryckning då tar så lång tid om de utgår därifrån.
Men det vet vi ju att de inte gör då de ofta ambulerar/patrullerar stan.

Det sistnämnda där är mer inne på mina tankar. Att han inte känner sig varken sedd, älskad eller förstådd denna vår. Både LW och HD på väg ur hans famn. Kanske polisen kan ge honom en klapp på axeln han så väl behöver? Kanske kan HD eller LW se SD, eller varför inte en hundrastande granne se SD som en hjälte efter han rådigt kontaktat polisen där?

Men istället så lämnar han ju LW ensam i skogen och därav idiotförklarad av fhl mfl.

Jag tror inte han gjorde det för att han inte kände sig älskad/sedd/förstådd av L eller H just då.
Han var bara sådan. Alltid.
Han behövde uppmärksamheten.
Han var en "kontrollmänniska".
Han har vissa tvångsmässiga tendenser anser jag.

Då kan det bli krock mellan olika drifter och olika behov.
Och det blir en krasch i det logiska handlandet.
Icke rationellt.
Och det kan då bli svårt att förstå varför han gör så, när det är så dumt?!

Nåväl.
Jag har lite svårt hitta orden.
Citera
2021-09-27, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Inköp och annat var ju för att visa hur vissa misstänkta åker fast pga sina förberedelser som ofta inte i begriper gymmande osv.

De kände varandra och platsen kände båda till. Det är två av tre punkter i hovrättens ”i viss mån planering” eller ”talar för” osv.

Tillhygget kan ha legat på backen, på bygget på granntomten, LW haft med sig, varit en ficklampa som han hade med samma när han menar att ställd mot mållgans så vinner den med ficklampa osv.

Hänvisar annars till de inlägg jag skrivit idag och ikväll som bör täcka en hel del kring hur mina tankar går vad gäller ”planering” och annat på samma tema.
Jo, jag besvarade ett sådant inlägg.
Min betoning ligger på att om han tänkt sig slå ihjäl LW redan fre natt så behöver det inte vara mycket som skiljer sig. I grunden.

Förutom att den helgens äventyr var isf säkert väldigt klurigt enligt SD - att han lämnat mobilen hemma, kommit på hur han ska lura ut henne i Vivallaskogen vid midnatt, yrar om att skumma män som kan göra kvinnor illa rört sig i området.
På köpet kunde han ju få spela super hero, berätta vitt och brett om sina mystiska iakttagelser. Att han rent av kunnat förhindra mordet.

Han lät som sagt snudd på förnärmad över aktuell BP.
Det bidde nog mer ett riskabelt hafsverk i tidsbrist.

Mer avancerad var inte den überstressade mördaren T*ims plan heller. Den primära planen (som ballade ur) var en fejkad story om en gömd vodkaflaska han behövde hjälp att leta efter i skogen - för att lura iväg henne. När hon böjde sig ner så skulle han slå ihjäl henne.
Senast redigerad av develi 2021-09-27 kl. 23:09.
Citera
2021-09-27, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ni som har koll på geocachingen. Hur många ftf eller liknande behövdes för usa-resan? Påverkade de raderade loggarna HDs möjlighet att närvara fullt ut på eventet i usa? (SD nämner något i sitt förhör att antal fångade cacher kan öppna upp möjligheterna att närvara vid olika events. Har för mig att han nämner siffran 1000 som exempel.)

När i tid efter mordet återloggar HD de raderade loggarna?
Närvara på event hade hon nog kunnat göra, det är väl bara att anmäla sig, men hon jagar obrutna sviter. Det var vad hon beklagade sig över då LW raderade loggar hon inte deltagit vid.
Om det sen var av nån betydelse inför resans burkjakt vete tusan.

10 juni tog hon dom igen.
Citera
2021-09-27, 23:29
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja det kan vara en vanlig och naturlig mötesplats. Och hon har haft cache där och planerar ny cache. En ”het” plats på många sätt.

Så därför faller ett av hovrättens bitar vad gäller ”viss planering” på att det är en plats de brukar ses på.

Men med det sagt så innebär ju det samtidigt att SD ändå kan ha planerat att mörda henne där just för att det är nära och bra. Alternativet är hemma i köket typ. Eller i bilen.

Sen är det då det här med att det är så bråttom och det behövde ske innan USA osv.
För att LW skulle balla ur under USA-resan. Hotet om avslöjandet kring otroheten mot hans frånskilda fru var överhängande.

Eftersom jag mest är inne på att detta mord beror på ett gräl och våld pga det så har jag svårt att köpa det här med att det är så bråttom.

Alltså varför måste han döda LW med all risk det innebär och han blir huvudmisstänkt nån timme efter att hon anmäls försvunnen och dessutom så planerar han att lämna landet 1,5 dygn efter mordet…
Och lämna Örebro samma dag hon upptäcks försvunnen.

Typ som polissamtalet 11/5. ”Hur kan ni misstänka miiig?”
”Det här USA är ju planerat sen länge. JAG kan ju inte ha mördat eller rövat bort nån?”

Kände han när han satt fast i ”Immigration” och hade poliseskort tillbaka till Arlanda där bilen var bortbogserad på order av polisen att shit vad bra min ”plan” gick. ”Men puuuh jag hann iaf avrätta LW innan USA så inte hon eller nån annan kunde avslöja otroheten som ju ABSOLUT inte får komma ut…”

Fast forward till Flashbacktråd med typ 150 000 inlägg om ”otroheten”.

Raljerar lite men måste visa det avsurda i att han ens planerade att mörda LW.

"Så därför faller ett av hovrättens bitar vad gäller ”viss planering” på att det är en plats de brukar ses på."

Ber om ursäkt men jag förstod inte det ovanstående du skrev.
Vad menade du med det?

På vilket sätt faller HR bit angående det menar du?

Jag tänker att planen var redan klar.
Bara detaljerna som ändrades av "yttre omständigheter", tidigare dagar vill säga.
Och BP är ju i sig inte helt dum eftersom det skulle ha gått att förklara bort ev spår från honom
eftersom han redan varit där tidigare.

Vet ej om jag missförstod dig.

Nej jag tycker HR gör rätt bedömning.
De hade säkert kunnat ta med mer dock och bredare, men de nöjde sig.
Och jag tror det var bra/smart.
Citera
2021-09-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Närvara på event hade hon nog kunnat göra, det är väl bara att anmäla sig, men hon jagar obrutna sviter. Det var vad hon beklagade sig över då LW raderade loggar hon inte deltagit vid.
Om det sen var av nån betydelse inför resans burkjakt vete tusan.

10 juni tog hon dom igen.
Tack, jag får återlyssna på SDs förhör vid tillfälle om jag kan ha missat något och återkomma i frågan då.

Om någon mer i tråden har kunskap i ämnet får ni gärna skriva (alltså vad som gäller antal ftf och liknande, samt vad som gällde för just eventet i usa.)

Men obrutna sviter då, vad har man dem till? Är det bara äran eller något som öppnar upp för möjligheter?
Citera
2021-09-28, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tack, jag får återlyssna på SDs förhör vid tillfälle om jag kan ha missat något och återkomma i frågan då.

Om någon mer i tråden har kunskap i ämnet får ni gärna skriva (alltså vad som gäller antal ftf och liknande, samt vad som gällde för just eventet i usa.)

Men obrutna sviter då, vad har man dem till? Är det bara äran eller något som öppnar upp för möjligheter?
Det finns olika saker de har som nån sorts egna tävlingar, att logga varje dag i ett svep under en viss tidsperiod osv.
Ta flest burkar hit och dit. Ta burkar i flest länder. Sen är det coins osv.
En del verkar det ha stigit åt huvudet, andra verkar ha det som ett fritidsnöje/hobby.

Googla på Geowoodstock Giga 2018 så kanske du hittar mer info.
Citera
2021-09-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Enligt inlägg #149.251 ( 11:32 ) samt på sidan 12.438, tidigare skrivit och postat av medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus. J

■ 1: ) Bålgetingsattackeraren skrev, att Pon*us H*nsson sprang hem för att då hämta telefonen och stötte då på sina två systrar som följde med tillbaka, det vill säga, till fyndplatsen.

■ Det vill säga, Pon*us H*nsson gick plötsligt in bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta och därstädes upptäckte en avliden människokropp, strax därefter, sprang han hem för att hämta sin mobiltelefon, under tiden som Pon*us H*nsson var springandes mot hemmet stötte han plötsligt på sina två systrar vilka tvenne sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen.

■ Du @Zilvereko skrev i dit tidigare inlägg, att Pon*us H*nsson gick, det vill säga, inte sprang, tillbaka till sitt föräldrarhem därstädes han hämtade en, av de två systrarna vilken sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen.

■ A: ) Pon*us H*nsson, sprang hem, för att hämta en telefon.(@Betongbaletten impertínus infántilus)

■ B: ) Pon*us H*nsson, gick till sitt föräldrarhem och hämtade en, av två systrar. (@Zilvereko)

■ C: ) Då Pon*us H*nsson var springandes mot hemmet för att hämta en telefon, stötte han på sina tvenne systrar. (@Betongbaletten impertínus infántilus)

■ D: ) Då Pon*us H*nsson var gåendes mot sitt föräldrarhem var hans anledning att hämta en av sina två systrar vilken sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen. (@Zilvereko)

■ Tillägg: Vid det aktuella tillfället under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018, kontaktades först polisen, samtalet registrerades klockan 14:33:27 och strax därefter kontaktades ambulanspersonal.

■ Frågan till ovan skrivet: Hur kommer det sig att du @Zilvereko och @Betongbaletten impertínus infántilus inte är överens ?

Mvh/JM.

Men herregud! Vad är det du vill ha sagt egentligen? Om PH gick, joggade eller sprang i full fart är väl inte det viktiga här.? Själv säger han att han gick tillbaks. UTAN betoning på ordet "gick".
Förmodligen släntrade han inte i sakta mak. Skulle tro att han gick snabbt eller möjligen småsprang. Han var naturligtvis helt chockad av sin upptäckt.

Nu vill jag veta varför det är så viktigt för dig att märka ord i sammanhanget och hur @Betongbaletten hamnade i detta?

Kan du vara så vänlig att svara på den frågan?
Det låter som att du försöker blanda bort korten av någon anledning och jag vill veta varför.
Citera
2021-09-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är verkligen fantastiskt att den här personen gick dit.

Slump?

När jag tänker efter, så kan det mycket väl vara det undermedvetna som jobbar på och det "infall" upphittaren fick, beror nog på en slags omedveten tanke om att han ska besöka en plats som han känner till sedan han var barn, men också för att han har en underliggande tanke om att hon saknas.

Det som han själv uppfattar som slump, kan nästan kallas instinkt.

Himla tur för brottet och för anhöriga att den här personen följde sina undermedvetna tankar...

Helt riktigt. När man är i fas med sitt känsloliv (tanke, känsla och handling) så är man också nyfiken på varför man tänker på ett visst sätt och fattar att man borde följa det vi kallar instinkt.
En urgammal del av vår hjärna som arbetar och som gjorde att vi människor i begynnelsen fattade vissa typer av beslut vi behövde för att leva och överleva.

I vissa sammanhang tycker jag att man nästan kan lukta sig till till fara
Såsom många beskriver som magkänsla. För mig är det samma sak.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-28 kl. 02:13.
Citera
2021-09-28, 02:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Så därför faller ett av hovrättens bitar vad gäller ”viss planering” på att det är en plats de brukar ses på."

Ber om ursäkt men jag förstod inte det ovanstående du skrev.
Vad menade du med det?

På vilket sätt faller HR bit angående det menar du?

Jag tänker att planen var redan klar.
Bara detaljerna som ändrades av "yttre omständigheter", tidigare dagar vill säga.
Och BP är ju i sig inte helt dum eftersom det skulle ha gått att förklara bort ev spår från honom
eftersom han redan varit där tidigare.

Vet ej om jag missförstod dig.

Nej jag tycker HR gör rätt bedömning.
De hade säkert kunnat ta med mer dock och bredare, men de nöjde sig.
Och jag tror det var bra/smart.
Känd plats faller iaf inte utanför ramen för planering.
Hastar det inför resan har han väl inte mycket att välja på om hon har barn hemma.
Sedvanlig tid runt midnatt, gångavstånd. Nåt hon skulle kunna luras med till - avsides och insynskyddat.
Såsom han protesterar ang BP kopplat till sin hybris så var det nog inte förstahandsval.

Personligen tror jag att helt upphaussad i tiden innan, stressad av omständigheter i triangeldrama och att resan närmar dig.
Vilket även återspeglas 8 maj.
Han vill inte åka.

12:e jagar han påhittade potentiella kvinnomisshandlare,
och det ses samma sak igen direkt efter hans äventyr:
Han skickar till HD på natten och önskar henne trevlig resa, skyller på ESTA.

Han sköter inte ett utlovat jobb den helgen och han ser stressad ut på söndag enligt vittnen.

Jag tror han planerat mord men jag tror även han vacklar. Mot min vilja kan vara ett uttryck för detta och i en optimal värld hade han nog haft båda kvar, gärna mindre krävande..
Att inte vilja åka kan också vara ett sådant tecken.

Han har döden som problemlösning när det ställs på sin spets och han kom till vägs ände.
I den prekära sitsen han befann sig från februari till maj hade kontrollfreaket tappat kontrollen.

Att prata i dubbeltydiga termer till SD som var emotionellt låghalt och hade noll social kompetens (oförmåga att läsa av, processa och tolka information) var nog vanskligt.

Han tolkar HDs ordval bokstavligen 2016, det bästa vore om hon inte fanns är vad han upprepar till LW 2017 och åberopar TG.

Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar, skrev HD på LW wig.

Om inte annat har han ju övervägt tidigare att ställa upp när hon lider och vill dö, vilket hon har förståelse för även idag.
Det paret har ju haft en del väldigt, väldigt skeva diskussioner och har hon gett uttryck för att det vore bättre om hon försvann för alltid (som hon sa i snarlik ordalydelse till JS) så kan SD gått på den linjen.
Att hon menar död syns via de ord hon säger dess innan till sin chef.
Oavsett om hon la till "nej hon får leva" drygt 1.5 år tidigare.

Med tillägg att jag inte pratar om anstiftan, snarare dynamik i relationen.
Citera
2021-09-28, 02:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Nej @Smokeonthewater, det var inte konstigt alls på något sätt.

■ Vid det aktuella tillfället, det vill säga, under Tisdagen den 15 Maj 2018, så kände ju vännen inte till, att L*na Wesstr*m låg avliden bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta.

■ Det blev på ett sådant sätt, att vännen fick reda på att L*na Wesstr*m var försvunnen och saknad i sin bostadsrätt först under Onsdagen den 16 Maj 2018

■ L*na Wesstr*m:s vän ansåg vid det aktuella tillfället att man inte skall dra några förhastade slutsatser på grund av ett plötsligt försvinnande, och att man därtill inte skall tro det allra värsta.

■ L*na Wesstr*m:s vän berättade bland annat för mig att vännens första tanke var att L*na Wesstr*m hade gett sig ut på något Geocaching-äventyr och vistades ute i skog och mark samt att hon sov i tält.

■ 2: ) Vad jag anser och tycker i detta fallet är, att det var lite egendomligt och konstigt att L*na Wesstr*m:s vän inte❗lämnade in dagbokspärmen till polisen när vännen under Tisdagen den 22 Maj 2018 fick veta att den avlidna människokroppen som tidigare hade upptäckts bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 var❗identifierad som L*na Wesstr*m.

■ Som jag tidigare har framfört, så lämnade L*na Wesstr*m en gång i tiden sin dagbokspärm till sin vän, och inte❗till mig, L*na Wesstr*m:s vän är den som har bestämmandet över vad som skall göras och inte göras med dagbokspärmen, vad jag kan göra i detta fallet är att försöka få vännen till att lämna in dagbokspärmen till polisen.

Mvh/JM.

Så varför lämnade inte hen in pärmen till polisen när LW hitrats mördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in