Citat:
Man blir ju lite trött på att så fort man försöker se på händelserna lite ur olika perspektiv och lite brett genom analyser som har stöd av olika indicier/bevisning, så är det frö att man skulle ha en agenda. Antingen är man typ någon som förhärligar, förskönar och helgonförklarar någon eller så försöker man "friar" någon. Någon gång har man blivit misstänkt för att vara inblandad på något sätt, eller t om anklagad för att vara mördaren typ.
HR dömde SD ör mordet och det blev inga skönmålningar eller mindre straff för att de inte la någon större vikt vid 11-12 maj. Han blev likväl dömd för mordet. Det finns inga förmildrande omständigheter i domen.
Vad gäller mastuppkopplingarna tycker jag att det verkar klurigt, då det finns mastuppkopplingar till olika master beroende på om det är samtal, GPS och GPG (datasession), det för att master är olika vad gäller 3G och 4G.
Därför kan det bli uppkopplingar till flera master samma tid.
Suck.
Så samtalen till 112 (11-12maj) som SD gör är 3G , därför kopplar den sig till masten Varberga N, 0°, som är är en 3G cell. Exakt varför den även kopplar sig till masterna Varbergag 161 NO, 60° och Poesig 21 SV, 240° som är 4G vid samma tidpunkt 00:34, fattar jag inte.
Vad innebär datasession här? SD ringer ju här. (A 145/80, 165-166).
Mycket förvirrande för mig, men om man läser FUP så ska detta ändå inte behöva betyda att SD har haft med sig mobilen och varit i rörelse, som jag trodde först.
HR dömde SD ör mordet och det blev inga skönmålningar eller mindre straff för att de inte la någon större vikt vid 11-12 maj. Han blev likväl dömd för mordet. Det finns inga förmildrande omständigheter i domen.
Vad gäller mastuppkopplingarna tycker jag att det verkar klurigt, då det finns mastuppkopplingar till olika master beroende på om det är samtal, GPS och GPG (datasession), det för att master är olika vad gäller 3G och 4G.
Därför kan det bli uppkopplingar till flera master samma tid.
Suck.
Så samtalen till 112 (11-12maj) som SD gör är 3G , därför kopplar den sig till masten Varberga N, 0°, som är är en 3G cell. Exakt varför den även kopplar sig till masterna Varbergag 161 NO, 60° och Poesig 21 SV, 240° som är 4G vid samma tidpunkt 00:34, fattar jag inte.
Vad innebär datasession här? SD ringer ju här. (A 145/80, 165-166).
Mycket förvirrande för mig, men om man läser FUP så ska detta ändå inte behöva betyda att SD har haft med sig mobilen och varit i rörelse, som jag trodde först.
Tur man är hårdhudad.
Mobilmasterna ja. Det kan vara intressant att ta en runda till med dem. Kanske med fokus just om SD kan ha haft mobil med sig.
Nu har ju ”Teliakillen” rett ut ett och annat men som vi sett i utredningen så finns det en del perspektiv och undersökningar som ändå kanske kan göras.
Mest fokus har väl varit på LW:s mobil då den ju är på vift sen mordet.
”Mastuppkopplingar” är en djungel. Och detmeata får man ut genom att göra tester på plats. Jaghar hela ”kitet” som behövs men lite geografiska utmaningar. Ska bläddra lite i fupen och se om jag får några uppslag.
Tillsvidare så kan den som vill känna sig lite ”pro” och ha koll på sina egna mastuppkopplingar slå följande koder i mobilerna och sen trycka på ”ringknappen”. Underlättar om man kopplar bort Wi-Fi.
Android:
*#0011#
iPhone:
*3001#12345#*
Med den lilla manövern är man rätt nära vad AnSt och Telia gjorde på sitt ”fälttest”.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 22:05.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 22:05.