Citat:
Ursprungligen postat av
Skottland80
Jag tror absolut inte att det har att göra med någon skilsmässa överhuvudtaget, förstår inte logiken varför några tror det. Däremot så har jag förstått att det kan ha att göra med skatteplanering, rot/rut-avdrag osv. Att bara ge en procent är ju förnedrande om det nu skulle vara en gåva som tidningarna skriver. Nä, tror på skatteplanering som sagt.
Simon har ett företag som går med några hundratusen om året i vinst vilket man inte kommer långt med. Ja, denna uppgörelse visar tydligt att han inte har intellektet eller mognaden att se om sitt eget hus och är lite förblindad av att leva high standard. Jag kan som sagt inte förstå att en modern vuxen människa tycker att det är en schysst att leva hand ur mun i ett äktenskap - tycker de båda är lika konstiga i det hela.
Jag tycker det här är intressant för att jag tyckte att de verkade vara ett jämlikt par som vill varandras bästa och i mina ögon så har man inte detta upplägg ifall man är rädd om varandra. Så för mig blir det här en spricka i fasaden och jag blir igen påmind om att man inte ska tro allt är som är serverat på sociala medier. Sätter min högra tumme på att sommarhuset i Tyresö också är 100 procent Läckbergs och att Simon snart kommer få sina lilla procent så de kan utnyttja lite Rot-avdrag.
Man undrar ju om Simon får ett nytt "påskägg" nästa år med 1 % av Tyresö fastigheten ?
Simons företag har aldrig tjänat några större pengar. Han är ingen företagare som klarar att dra in
inkomster till bolaget.
För att förstå detta måste du gå tillbaka massa är i tiden, när han som ung, fattig och skuldsatt tog
vilka extraknäck som helst för att få mat på bordet. Det är ju ingen hemlighet att första gången dom
träffades var han " entrevärd" på en fest, i bar överkropp och inoljad med babyolja.
Allt till tanternas stora glädje då dom fick lite " ögongodis" och klämma lite på pojkarna.
Jävligt osmakligt men är man luspank så får man ta dom gig man kan.
Så, om du jämför hur hans liv såg ut för 10 år sedan och idag så är det klart att han har en bättre
levnadstandard och materiellt bättre. Tror inte han har några problem alls med att leva i en ojämlikt
relation där mycket påminner om " Mamma-Son" förhållande med veckopeng.
Camilla är ochså duktig på att alltid när det är fotografer på plats vara sminkad och stylad så hon ser
så bra ut som möjligt. Men om du träffat på dom i andra sammanhang, som tex i strålande obarmhärtlig sol på en Thailändsk strand så är åldersskillnaden uppenbar.
Simon blir nog kvar så länge han får, och får pengar.