2021-09-27, 08:51
Medlem
sireminis avatar
Hoppas denna fråga är okej. Jag tycker om appen IPTV Smarters då den ger möjlighet att se info om filmer, se trailer och även sortera i huvudmenyn mellan live-TV, filmer och serier. Men ja vill gärna få igång funktionen timeshift. Har beställt ett abonnemang av -hemlig- leverantör som säger sig erbjuda timeshift för svenska kanaler. Men hur jag än försöker så lyckas jag inte spola tillbaka i programmet eller starta tidigare program i appen. Är det någon som lyckas med detta i den appen, eller har tips på app med samma kravlista på 1. trailer+info 2. timeshift och eventuellt 3. i huvudmenyn indelade typer?
Citera
2021-09-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Hoppas denna fråga är okej. Jag tycker om appen IPTV Smarters då den ger möjlighet att se info om filmer, se trailer och även sortera i huvudmenyn mellan live-TV, filmer och serier. Men ja vill gärna få igång funktionen timeshift. Har beställt ett abonnemang av -hemlig- leverantör som säger sig erbjuda timeshift för svenska kanaler. Men hur jag än försöker så lyckas jag inte spola tillbaka i programmet eller starta tidigare program i appen. Är det någon som lyckas med detta i den appen, eller har tips på app med samma kravlista på 1. trailer+info 2. timeshift och eventuellt 3. i huvudmenyn indelade typer?

Vad kör du appen på för enhet?
Citera
2021-09-27, 11:52
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Om du har en android-enhet (även Firestick) så tycker jag du ska installera Tivimate. Den har allt du söker.

Alla kanalerna har ju inte timeshift, dom som har det är märkta med en klocka i Tivimate. Tänkte om det är något liknande i din app.
Citera
2021-09-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Be din säljare om en m3u-länk.

Bytte app och det funkar bättre och har aldrig haft problemet med att det blockas. Buffrar lite då och då dock men börjar fungera igen efter nån minut.

Hur vet man om det är ISP som försöker ställa till det för användaren? Vad kan buffer problemet orsakas av?
Citera
2021-09-27, 17:41
Medlem
Citat:
Gick det att uppdatera apparna nu?

Nu är allt uppdaterat.
Tack för hjälpen
Citera
2021-09-27, 18:21
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Om du har en android-enhet (även Firestick) så tycker jag du ska installera Tivimate. Den har allt du söker.

Alla kanalerna har ju inte timeshift, dom som har det är märkta med en klocka i Tivimate. Tänkte om det är något liknande i din app.

Av någon anledning fungerar inte Tivimate tyvärr. Försökt ladda in 2 olika m3u-spellistor men den misslyckas med det. Synd annars bra tips.
Citera
2021-09-27, 18:44
Medlem
Logga in med xtream codes så kommer det att funka alldeles utmärkt 😉
Citera
2021-09-27, 19:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Av någon anledning fungerar inte Tivimate tyvärr. Försökt ladda in 2 olika m3u-spellistor men den misslyckas med det. Synd annars bra tips.

Välj inte m3u i Tivimate. Välj Xtream Codes när den frågar hur du vill lägga in playlisten. Du har uppgifterna för det i din m3u länk.
Citera
2021-09-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Nu är allt uppdaterat.
Tack för hjälpen
Skönt det löste sig.
Lite smidigare än att behöva fabriksåterställa din box. 👍🏻
Citera
2021-09-28, 13:48
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Välj inte m3u i Tivimate. Välj Xtream Codes när den frågar hur du vill lägga in playlisten. Du har uppgifterna för det i din m3u länk.
Vad finns det för generella fördelar och nackdelar med m3u vs Xtream Codes? Alltså utöver att den ena endast fungerar på vissa enheter?

Om jag kan köra med både m3u och Xtream Code, vilken bör jag välja och varför?

EPG är också en stor fråga. Kör med IPTV Extreme direkt på en Androidmobil, men det är en mycket liten andel av alla kanaler som visar vad som sänds i textformat utan att behöva öppna kanalen.

Har ni några tips för att få detta att fungera bättre?
Citera
2021-09-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad finns det för generella fördelar och nackdelar med m3u vs Xtream Codes? Alltså utöver att den ena endast fungerar på vissa enheter?

Om jag kan köra med både m3u och Xtream Code, vilken bör jag välja och varför?

EPG är också en stor fråga. Kör med IPTV Extreme direkt på en Androidmobil, men det är en mycket liten andel av alla kanaler som visar vad som sänds i textformat utan att behöva öppna kanalen.

Har ni några tips för att få detta att fungera bättre?

Om du kör med m3u-länk så måste du även lägga till epg-länk för att få epg.

Kör du xtream codes så kommer epg automatiskt.

Gällande IPTV Extreme Pro så finns det inställningar för epg i settings om du loggar in med m3u-länk.

Men även i IPTV Extreme Pro så kan du logga in med xtream codes.
Citera
2021-09-28, 16:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Om du kör med m3u-länk så måste du även lägga till epg-länk för att få epg.

Kör du xtream codes så kommer epg automatiskt.

Gällande IPTV Extreme Pro så finns det inställningar för epg i settings om du loggar in med m3u-länk.

Men även i IPTV Extreme Pro så kan du logga in med xtream codes.
EPG till svenska kanaler verkar vara svårt att få till, när jag googlat runt lite bland olika forum. Så det kanske bara är att ge upp. Väldigt få kanaler det fungerar till.

Iptv - extreme har ju väldigt många källor att välja bland inbyggt. Men det fungerar rätt kast även om man väljer (från) samtliga källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in