2021-09-26, 11:07
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Att folk går på att köpa skit tjacket som florerar på FS. Det gammla ordspråket lyder " det låter för bra för att vara sant" vet inte vad som har hänt med priserna på FS men förmodligen är det en massa jävla billig RC skit i grejjerna. En 5:a dos i mina ögon bör ligga nånstans runt 800-950kr och grammet runt 200-220kr

Att du kan komma över en 5:a för drygt 300kr på FS lär säga en hel del om grejjerna samma skit med MDMA't fan förr gick grammet för 800-1000kr nu kan du få en gubbe för en 320-350kr känns så jävla sus. Som sagt förmodligen blandat med en massa rc skit köper aldrig dos längre men till er som gör va försiktiga med va fan ni petar i er finns billiga testkit till dos och handla på så sätt får man iallafall ett hum om vad man drar i sig

Ang. MDMAt så har det börjat tillverkats med andra perkusorer (tror det heter så?) som har gjort att tillverkningskostnaden har blivit mycket billigare, därmed har även slutpriset blivit billigare.

Ang. Tjacket så har jag fått tag på bra grejer på FS till väldigt låga priser, men jag har även fått skitgrejer för samma pris. Så jag tror inte att ett billigt pris är anledningen till att vissa (de flesta) säljarna har dålig kvalitet på tjacket. Priset tror jag snarare har att göra med det enorma kvantiteter som kan köpas in, i.o.m en väldigt stor kundkrets.
Citera
2021-09-26, 13:33
Medlem
getbusys avatar
Ni verkar vara helt jävla tappade. Om ni tycker priserna på FS är konstiga så vet ni inte vad tjack kostar att köpa in, det e nästintill gratis för fan. Sen så finns det jätte bra tjack på FS bara att man får ha koll på vem man köper av, vet inte vad för idioter ni köper av.
Citera
2021-09-26, 14:47
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ni verkar vara helt jävla tappade. Om ni tycker priserna på FS är konstiga så vet ni inte vad tjack kostar att köpa in, det e nästintill gratis för fan. Sen så finns det jätte bra tjack på FS bara att man får ha koll på vem man köper av, vet inte vad för idioter ni köper av.
Vilket land ska man åka till för att köpa "nästintill gratis"?
Citera
2021-09-26, 18:45
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Vilket land ska man åka till för att köpa "nästintill gratis"?
Sverige
Citera
2021-09-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Ang. MDMAt så har det börjat tillverkats med andra perkusorer (tror det heter så?) som har gjort att tillverkningskostnaden har blivit mycket billigare, därmed har även slutpriset blivit billigare.

Ang. Tjacket så har jag fått tag på bra grejer på FS till väldigt låga priser, men jag har även fått skitgrejer för samma pris. Så jag tror inte att ett billigt pris är anledningen till att vissa (de flesta) säljarna har dålig kvalitet på tjacket. Priset tror jag snarare har att göra med det enorma kvantiteter som kan köpas in, i.o.m en väldigt stor kundkrets.

Mm man har gått från att använda barken till ett träd, till att skapa safrole syntetiskt, vilket har lett till en dramatisk minskning i kostnad att tillverka. Utöver det är MD också mycket populärare idag, vilket brukar driva ner priset.

Tror du har helt rätt, det är inte att FS är särskilt mycket sämre än gatan, det är det att kranar generellt tar brutala överpriser på gatan för små mängder.
Citera
2021-09-27, 05:30
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
+1
Citera
2021-09-27, 07:22
Medlem
st33rs avatar
Tjacket på Fs var även tidigare sämre än på den riktiga marknaden. Nu är det uselt..

De som påtar motsatsen är färskingar som blir blåsta eller har ekonomiska intressen i FS.
Citera
2021-09-27, 10:46
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tjacket på Fs var även tidigare sämre än på den riktiga marknaden. Nu är det uselt..

De som påtar motsatsen är färskingar som blir blåsta eller har ekonomiska intressen i FS.

Jisses

Du sitter alltså på både överblick och insikt i hela FS samlade utbud..? Nej tvärtom snarare.

Du är bara sämst på att hitta guldkornen, istället klickar du lite på måfå och hoppas på det bästa.. Läser man bara på lite så hittar man grejer som krossar ens gatans bästa, för 70 kr gubben dessutom.

Ja jag har hittat dunder på gatan också några enstaka ggr, då för ca 200 kr/g, men tjack från gatan håller fan sorgligt dålig standard att jag inte fattar hur fan det kan gå runt ens en gång.

Skickade själv iväg lite till locals här av samma som jag köpt till mig själv från FS, och det togs emot som guds gåva minst sagt. Och då hade jag bankat det 25% med dextro dessutom haha.. och jag själv tyckte inte det var sådär super wow direkt, med mina mått mätt.
Citera
2021-09-27, 11:22
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Jisses

Du sitter alltså på både överblick och insikt i hela FS samlade utbud..? Nej tvärtom snarare.

Du är bara sämst på att hitta guldkornen, istället klickar du lite på måfå och hoppas på det bästa.. Läser man bara på lite så hittar man grejer som krossar ens gatans bästa, för 70 kr gubben dessutom.

Ja jag har hittat dunder på gatan också några enstaka ggr, då för ca 200 kr/g, men tjack från gatan håller fan sorgligt dålig standard att jag inte fattar hur fan det kan gå runt ens en gång.

Skickade själv iväg lite till locals här av samma som jag köpt till mig själv från FS, och det togs emot som guds gåva minst sagt. Och då hade jag bankat det 25% med dextro dessutom haha.. och jag själv tyckte inte det var sådär super wow direkt, med mina mått mätt.

Ok. Hitta guldkornen säger du.
Jag var väldigt måttligt imponerad även för nåt år sen då olika hyllade aktörer levererade sin dos , typ H**lan, eller Gr****en.

De såg ut som de skulle och luktade som det skulle. Men jag skulle säga att det gick åt dubbelt så mycket vara för att hålla igång ett fungerande rus.

Dessa pulver hyllades som ovanligt rena för att "man kan sova och äta på det" av genierna där (pröva rediga doser bra meta eller varför inte rent dextroamfetamin från apoteket så märker du att man varken vill äta eller sova ). Konstigt bara att på dessa förmodade 80% tjack gick åt 1g för samma typ av rus som 0,4-0,5 gram bra tjack.
Senast redigerad av st33r 2021-09-27 kl. 11:25.
Citera
2021-09-27, 11:32
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Men de priser du talar om gäller ju bara på Fs? Då jag sa verkligheten menad jag drogförsäljning som inte sker på nätet utan av en kran du träffar . 90-100 spänn för enstaka gram är inte ett normalpris för enstaka gram. Det är priset för de som köper hekton möjligtvis.

Att de som säljer till slutledet betalar 10kr grammet för obankat tjack tror jag inte alls på.

Tjacket på flugsvamp är så billigt som du säger för att det är Av lägre kvalitet..

Det har ju visat sig gång på gång att de som säljer via fs sällan har direkt tillgång till de varor de säljer vi de led som tar in det i Sverige

Det åker dit säljare på darkweb som själva köpt på postorder från andra marknader. En av de stora aktörerna på fs som åkte fast köpte av en annan säljare och bankade det med koffein.
När den enda riktiga labbråttan på Fs åkte fast dök kvalitén hos alla andra säljare. Skulle inte förvåna mig om de mer eller mindre har samma källa alla säljare. Skulle gissa på att tjacket på marknaden hos de bästa säljarna, då det var som bäst för nåt år sen låg på 20-25% .

Du bara gissar ju dig fram, helt utan belägg annat än din.. magkänsla? Vad vet jag

Klart det finns idioter som säljer på FS också, men de blir varken långvariga eller lönsamma, uppenbarligen.. Det är det absoluta bottenskiktet, kolla istället på de säljarkontona som utgör det absoluta toppskiktet. Vi snackar kontinuerliga topprankningar och fläckfri drift osv, i åratal!

Tror det är väldigt få som faktiskt inser vilka volymer det kan röra sig om för de mest sålda. Det dras i sig en hel del tjack i det här landet varje dag kan jag lova dig.

Europa består av över 700 miljoner, Sverige 10. Ganska uppenbart att gamet inte avgörs här hemma direkt.. Tyskland, Belgien, Nederländerna och Polen. Där ska man inte betala mer än ett par kronor per gram om man kommer upp i volym. Och självklart är det toppgrejer. Är man på nivån att man rör sig med tex 50 kassar i stöten, på regelbunden basis, så lär man nog kolla upp det där med kvallen på grejerna man löser också..

Vet ett par driftiga herrar som fick iväg +100 kassar tjack i månaden när det var aktuellt, och det räckte ändå inte till alla.

Försök sia om hur mycket tjack som går åt varje dag i Sverige. Det är nog en jävla massa det, och det ska ersättas kontinuerligt med samma mängd. Ett ord: omsättning
Citera
2021-09-27, 11:45
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Att folk går på att köpa skit tjacket som florerar på FS. Det gammla ordspråket lyder " det låter för bra för att vara sant" vet inte vad som har hänt med priserna på FS men förmodligen är det en massa jävla billig RC skit i grejjerna. En 5:a dos i mina ögon bör ligga nånstans runt 800-950kr och grammet runt 200-220kr

Att du kan komma över en 5:a för drygt 300kr på FS lär säga en hel del om grejjerna samma skit med MDMA't fan förr gick grammet för 800-1000kr nu kan du få en gubbe för en 320-350kr känns så jävla sus. Som sagt förmodligen blandat med en massa rc skit köper aldrig dos längre men till er som gör va försiktiga med va fan ni petar i er finns billiga testkit till dos och handla på så sätt får man iallafall ett hum om vad man drar i sig

Eller så handlar det snarare om att handeln med utlandet och främst EU såklart blivit lättare än någonsin att ta det utav. Tjack "ska" inte kosta något bara för att. Ist är det konkurransen som är stenhård och pressad till max.

Dessutom, "200kr rimligt för en gubbe, för så har det alltid varit", är inte sant. Inflationsjusterat kostade en gubbe runt 700 kr i dagens penningvärde under en period på 80-talet om jag inte minns fel.

Ni som lägger över 100kr gubbe blir blåsta, oavsett kvalle.
Citera
2021-09-27, 14:56
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Eller så handlar det snarare om att handeln med utlandet och främst EU såklart blivit lättare än någonsin att ta det utav. Tjack "ska" inte kosta något bara för att. Ist är det konkurransen som är stenhård och pressad till max.

Dessutom, "200kr rimligt för en gubbe, för så har det alltid varit", är inte sant. Inflationsjusterat kostade en gubbe runt 700 kr i dagens penningvärde under en period på 80-talet om jag inte minns fel.

Ni som lägger över 100kr gubbe blir blåsta, oavsett kvalle.

Kan så vara yttrar mig inte för mycket i ämnet då jag som sagt inte handlar dos längre men du kan absolut ha rätt i det du säger. Hur som helt så bör man testa grejjerna man får hem för att va lite på den säkra sidan. On the other hand hur många dos pundare bryr sig om säkerhet 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in