2021-09-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson79
Atarax 25 mg och melatonin 10 mg köper jag alltid när jag är i Thailand .. Funkar kanon för mig

Atarax köps på alla apotek och melatonin köper jag på nätet , brukar storhandla för att få ner priset

Atarax kostar typ 1 krona styck i Thailand

Melatonin är dyrare kanske 5 kronor styck
Då är ju Atarax billigare i Sverige. 100 st kostar under en hundring.
Citera
2021-09-26, 19:21
Medlem
kattingSSs avatar
Melatonin finns att köpa billigt inom eu. Jag har beställt från swansoneurope har funkat utmärkt. Dagen efter leverans.
Citera
2021-09-27, 00:49
Medlem
getbusys avatar
Det är bara att säga grattis att atarax funkar för dig! Det funkar inte alls på 95% av de som testar det är min erfarenhet.

jag kan nog äta atarax tills jag kräks av mättnad innan jag skulle somna.
Citera
2021-09-27, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattingSS
Melatonin finns att köpa billigt inom eu. Jag har beställt från swansoneurope har funkat utmärkt. Dagen efter leverans.

Såg att ts skrev att viss melatonin inte fungerade, Förutom dom som smälter med jordgubbs smak . Har ibland beställt swanson men somnar inte på dessa, har testat 20mg men inget händer däremot har jag när jag beställt smältabletter somnat direkt på 5 mg, tror dom heter natrol som gör dom. Konstigt. Har ätit melatonin i många år .
Citera
2021-09-27, 05:17
Bannlyst
Grattis att det fungerar på dig även om det är placebo, för mig själv så får jag mer effekt av en treo brustablett.

Atarax kan dock fungera utmärkt om man blivit biten av mygg och det kliar som fan.
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-09-27 kl. 05:19.
Citera
2021-09-27, 13:35
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Såg att ts skrev att viss melatonin inte fungerade, Förutom dom som smälter med jordgubbs smak . Har ibland beställt swanson men somnar inte på dessa, har testat 20mg men inget händer däremot har jag när jag beställt smältabletter somnat direkt på 5 mg, tror dom heter natrol som gör dom. Konstigt. Har ätit melatonin i många år .

OT Ja det låter märkligt men kanske är så att det finns vissa skillnader mellan märkena? Swanson har funkat klockrent för mig. Använder 3 mg, ibland så tar jag två tabletter ifall jag missade sömntåget på den första dossen.

OnT Har provat atarax några gånger vetefan vad jag tycker. Känner mig mest seg dagen efter inte lättare att sova. Hjälper difentivt inte för ångest.
Citera
2021-10-03, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Har du testat melatonin? Det är mildare men säkert lättare att få utskrivet.
Atarax är inte jättesvårt att få utskrivet men det dröjer sig kvar i kroppen i 12h så att man blir seg nästa dag (såvida man inte tajmar och tar det redan kl 18.00 kvällen innan)

Sen när är atarax svårt att få utskrivet?
Är väl den svagaste typen av sömntabletter ändå.
Citera
2021-10-03, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83

Atarax är en allergimedicin som fungerar bra mot bl.a klåda från myggbett.
Citera
2021-10-28, 09:09
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83

Jag skrev ju att det INTE är svårt att få utskrivet, läs ordentligt.
Citera
2021-10-28, 11:19
Bannlyst
Hjälper atarax er så var glada. Då behöver ni aldrig någonsin röra något annat.

Tänk eratt atarax är en 0.5% öl och z-analoger som zolpidem är Spirytus Vodka (95% alkohol).

Grattis! För mig hjälper den som sagt jävligt bra mot myggbett dock.
Citera
2021-12-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Jag skrev ju att det INTE är svårt att få utskrivet, läs ordentligt.

"inte jättesvårt" är i min värld en antydan om att det inte är "jättelätt" heller. Vilket det är.
Citera
2022-12-02, 06:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Grattis att det fungerar på dig även om det är placebo, för mig själv så får jag mer effekt av en treo brustablett.

Atarax kan dock fungera utmärkt om man blivit biten av mygg och det kliar som fan.

Det är ingen placebo. Vissa funkar det för, andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in