2020-07-11, 23:35
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Circadin är enda sorten som inte går under högkostnadskyddet, melatonin agb ingår och även natural pharma.

Orifarm går inte under högkostnadsskyddet men det är tyvärr den sorten jag får p.g.a min VC är fittig.
Citera
2020-07-12, 01:00
Medlem
Nej för fan reklamera inte skitdroger som atarax bara sådär! Fuckar upp hela evolutionen utterliggare
Citera
2020-07-12, 01:05
Medlem
Knuxs avatar
Melatonin 5mg-10mg är det du ska ha.
Ganska mycket dyrare, men mer premium.
Citera
2020-07-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Är nog väldigt få läkare som har problem med att skriva ut det.

Sant, Atarax är bland det första en person får testa . Efter det är det ofta Theralen eller Propavan om Atarax inte fungerar. Vem som helst kan få Atarax utskrivet efter ett läkarbesök .
Citera
2020-07-12, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Jo men vad ska säga? "Får jag prova atarax för sömnen?"

Om de frågar varför jag vill ha atarax då?
"hört att det är bra för sömnen"? Eller "fick prova min brors tabletter"?

Har provat 25mg och 50mg men då somnar jag ej...

Jag har testat melatonin och gillar det, men är inte det jättedyrt?

En burk melatonin kostar cirka 700-900kr burken. Så ja det är dyrt.

Vill du ha Atarax utskrivet behöver du bara förklara om dina sömnproblem för en läkare, svårare än så är det inte.

Det var det första jag fick utskrivet, dock tyckte jag inte dom fungerande för mig, Efter det fick jag melatonin, vilket inte heller var någon hit tyckte jag, sen fick jag propavan, fungerande inte heller. fick sen Theralen, det fungerar hyffsat för mig, men måste ta det 2 timmar före sömn för att jag ska kunna bli trött, blir ofta väldigt seg i skallen dagen efter av theralen också, sen en jävla muntorrhet.
Senast redigerad av Bobthebear 2020-07-12 kl. 03:14.
Citera
2020-07-12, 03:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Sant, Atarax är bland det första en person får testa . Efter det är det ofta Theralen eller Propavan om Atarax inte fungerar.
Typ så ja, efter dom 3 fick jag lergigan sen stilnoct och sen melatonin på den tiden det krävdes licens.

Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Orifarm går inte under högkostnadsskyddet men det är tyvärr den sorten jag får p.g.a min VC är fittig.
Den har jag inte sett tidigare och ja det är lite fittigt sömnen är ju ändå rätt viktig, tänk om nån inte har råd att köpa en burk och istället för att sova på natten somnar i bilen på väg till jobbet och mejar ner en skolklass typ

Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Melatonin 5mg-10mg är det du ska ha.
Ganska mycket dyrare, men mer premium.
5-10mg är överdos typ 20-40 gånger för mycket för mig.
Citera
2020-07-12, 06:56
Avslutad
Säg det till läkare om sömnbrist och utslagshud då får du recept....
Citera
2020-07-12, 10:22
Medlem
simson79s avatar
Atarax 25 mg och melatonin 10 mg köper jag alltid när jag är i Thailand .. Funkar kanon för mig

Atarax köps på alla apotek och melatonin köper jag på nätet , brukar storhandla för att få ner priset

Atarax kostar typ 1 krona styck i Thailand

Melatonin är dyrare kanske 5 kronor styck
Citera
2020-07-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Jag tar 75mg innan sömn och jag sover så jäkla bra! Har alltid haft problem med sömnen och haft utslag på ansikte och huvud pga dålig sömn, men nu efter 4 dagar på atarax och god sömn är mina hudproblem borta!! Och jag sover så bra! Vill inte ta riktiga sömntabletter eller benzo pga beroenderisken.

Jag fick de av min bror som inte tyckte de hjälpte honom mot hans ångest.

Vad kan jag säga till min läkare om jag vill ha dessa på recept? Kan ju inte säga att jag fick de av min bror och nu vill ha nya.snälla ge mig tips.

Tack på förhand!
Jag har tagit Atarax i över 30 år dagligen för nässelallergi som inte försvinner . I början tog jag endast 5 mg och minns att jag somnade av det. Eftersom allergin förvärrades med åren så var jag ett tag uppe i 75 mg men kunde så småningom dra ner det till idag 12,5 mg . Vad jag vill ha sagt är att Atarax ej är beroendeframkallande och ej heller ger en påverkan på levern tex men om du redan tar 75 mg så kommer den styrkan inte att få dig att somna framöver . Jag känner ingen trötthet av Atarax . Det var bara i början .
Citera
2020-07-12, 13:45
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Har du testat melatonin? Det är mildare men säkert lättare att få utskrivet.
Atarax är inte jättesvårt att få utskrivet men det dröjer sig kvar i kroppen i 12h så att man blir seg nästa dag (såvida man inte tajmar och tar det redan kl 18.00 kvällen innan)
Melatonin kostar över 700kr att hämta ut på recept.
750kr kostade det 2018 att hämta ut en burk med Melatonin för mig.
Citera
2020-07-12, 23:26
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Melatonin kostar över 700kr att hämta ut på recept.
750kr kostade det 2018 att hämta ut en burk med Melatonin för mig.

Ja men du måste ha en sort som går inom kostnadsskyddet
Citera
2020-07-14, 14:15
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
En burk melatonin kostar cirka 700-900kr burken. Så ja det är dyrt.

Vill du ha Atarax utskrivet behöver du bara förklara om dina sömnproblem för en läkare, svårare än så är det inte.

Det var det första jag fick utskrivet, dock tyckte jag inte dom fungerande för mig, Efter det fick jag melatonin, vilket inte heller var någon hit tyckte jag, sen fick jag propavan, fungerande inte heller. fick sen Theralen, det fungerar hyffsat för mig, men måste ta det 2 timmar före sömn för att jag ska kunna bli trött, blir ofta väldigt seg i skallen dagen efter av theralen också, sen en jävla muntorrhet.
Wtf? Jag fick imovane första gången och sen stilnoct och står i min journal att jag är (sprut?)narkoman samt vart inlagd för opiat och benso OD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in