2021-09-27, 00:36
Medlem
UpAndGo2s avatar
Som jag fattat för är Antikrist mest som en falsk Jesus och alltså en person eller personer som många får för sig att lita på, men som i själva verket har onda avsikter.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-09-27 kl. 00:39.
Citera
2021-09-27, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Mest som falsk Jesus och alltså en person eller personer som många får för sig att lita på, men som i själva verket har onda avsikter.
Exakt det jag tänkte på, men står det om detta i Bibeln?
Citera
2021-09-27, 00:43
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Exakt det jag tänkte på, men står det om detta i Bibeln?
Ja och på https://www.jw.org/sv/vad-bibeln-l%C3%A4r/fr%C3%A5gor/antikrist/ finns några hänvisningar.
Citera
2021-09-27, 00:44
Avslutad
Det ska finnas nått om detta i Matteus: 7 15

"Beware of false prophets, which come to you in sheep´s clothing, inwardly they are ravening wolves"
Senast redigerad av Kalk-Allan 2021-09-27 kl. 00:47.
Citera
2021-09-27, 01:10
Avslutad
Finns det inga kristna/pålästa i detta forum??
Citera
2021-09-27, 06:15
Medlem
Citat:
När Antikrist kommer till jorden så kommer han som en frälsare, en helare, en falsk Jesus? Är detta skrivet i Bibeln eller en skröna?

Antikrister hade redan kommit då Johannes skrev sina brev på 100-talet e.Kr.

"Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. " (1 Joh 2:18 Bibel2000)

Antikrist är någon som säger sig vara kristen, men är det inte, antikrister utgår från kristendomen men är falska, dom är i själva verket mot Kristus, anti-Kristus:

"Antikrister har utgått från oss men hörde aldrig till oss. Ty om de hade hört till oss hade de stannat hos oss." (1 Joh 2:19 Bibel2000)

Jesus säger att det kommer att finnas många som säger "Herre" till honom, men i själva verket är ondskans hantlangare:

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja.

På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’
" (Matt 7:21-23 Bibel2000)
Citera
2021-09-27, 07:22
Medlem
Citat:
När Antikrist kommer till jorden så kommer han som en frälsare, en helare, en falsk Jesus? Är detta skrivet i Bibeln eller en skröna?

Enligt Nostradamus (siare från 1500-talet) så ska det dyka upp tre stycken antikrist. Två av de har redan kommit och gått, dvs Napoleon och Hitler. En kvar enligt hans skrifter.
Citera
2021-09-27, 07:23
Medlem
Daniel501s avatar
Antikrist är inte en person. Alla som är emot Jesus Kristus är antikrist. Alla.
Citera
2021-09-27, 09:37
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Enligt Nostradamus (siare från 1500-talet) så ska det dyka upp tre stycken antikrist. Två av de har redan kommit och gått, dvs Napoleon och Hitler. En kvar enligt hans skrifter.
njee, knappast, det där är flum propagerat av den religiöst fanatiska bankeliten,
därav att just de som kämpade hårdast mot det globalistiska internationella bankväldet, är de som nämns ( i dag har detta konglomerat alla länder utom nordkorea och iran samt venezuela under sin kontroll) dvs hitler, som slängde ut fractional reserve banking systemet ur landet och införde ett sunt banksystem som var anledningen till det tyska ekonomiska undret på 30 talet
och napoleon, som precis som hitler kämpade mot de internationella bankerna och tvingades invadera flera länder som var lojala med england (det sjuka banksystemets högsäte, det först landet att falla under dess våld) innan dessa kunde bistå de internationella bankerna i sin kamp för att införa fractional reserve banking i frankrike efter franska revolutionen
både napoleon och hitler har kontinuerligt hånats och förnedrats sedan de försökte stå upp mot denna goliat, för bankeliten förlåter aldrig, och statuerar exempel mer utförligt än någon annan, så att andra ska avskräckas från att försöka utamana den.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Antikrist är inte en person. Alla som är emot Jesus Kristus är antikrist. Alla.
intressant aspekt!
Citera
2021-09-27, 13:13
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:

Antikrist är en nyckelperson i sluttiden som gör Satans verk. Du kan läsa om honom i Uppenbarelseboken 13.

Anden av Antikrist står det om i 1 Johannesbrevet 3-4. Alla som förnekar Jesus är av Antikrists ande.
Citera
2021-09-27, 16:03
Medlem
Citat:

Föreställningen härstammar förmodligen från en kombination av att han enligt Uppenbarelseboken dels skall "tala som en drake"; alltså vara en fantastisk orator som talar eldigt, samt att hela världen skall gripas av förundran och följa honom efter att han återhämtar sig från en svår huvudskada.
Citera
2021-09-27, 16:22
Medlem
Vill minnas från Bibelstudier jag lyssnat på att Antikrist måste vara av judisk härkomst. Antikrist kommer nämligen att försöka framställa sig som Messias, och judar skulle inte acceptera en Messias som inte är av judisk härkomst. Men givetvis är det även många andra som kommer att låta sig bedras.

Baserat på Daniel 7:8 är det många som även menar att Antikrist kommer att komma från Syrien (ett av de fyra riken som Alexander den stores Grekland splittrades upp i). Därav uppfattningen att Antikrist kommer att vara en syriansk jude.

Han kommer med all säkerhet att vara väldigt karismatisk, och förmodligen göra en massa under och mirakel också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in