2021-09-26, 23:28
Medlem
SwizzerNöts avatar
Var det 170 av de 5200 röster som Trump behövde?
Citera
2021-09-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Var det 170 av de 5200 röster som Trump behövde?

Kan du utveckla det där? Jag fattar inte vad du menar.
Citera
2021-09-27, 00:48
Medlem
zergrushs avatar
Det blir i denna tråd väldigt tydligt att det inte går att resonera eller diskutera med sekten då de endast är intresserade av att saluföra sin allt mer surrealistiska kulturkrigs-fantasier, hemmahörandes i (FB) Konspirationer och alternativa teorier, och överhuvudtaget inte kan förstå att anonyma dårfinkar yrandes på Twitter skulle ha fel:
https://www.timesunion.com/opinion/article/Letter-a-world-governed-by-delusion-and-15850503.php
Citat:
Republicans now adhere to delusion and conspiracy

Tråden fyller heller ingen annan funktion än att fortsätta lufta dessa sedan länge avfärdade och skrattretande konservativa önskedrömmar: De fundamentalistiska lärjungarna kan helt enkelt inte ta in att deras helige profet förlorat!
https://www.azmirror.com/2021/09/24/arizona-audit-a-multitude-of-unsubstantiated-claims-and-no-proof-of-fraud/
Citat:
Arizona 'audit': A multitude of unsubstantiated claims and no proof of fraud
Senast redigerad av zergrush 2021-09-27 kl. 00:50.
Citera
2021-09-27, 08:26
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Detta kommer få storartade konsekvenser
Valfusk i enbart Maricopa County ? Nä detta har varit i stort sett hela USA men mest i demokratiskt infekterade stater

Sedan Har ju även israel gått ut med att dem har haft valfusk,Iran , även flera afrikanska länder, nu USA

Ja e de bara i Sverige som det inte är något fusk ? Elelr 🙃

Ja det massiva väl organiserade valfusket är väl dokumenterat i alla key states.

De flesta kommer ihåg den s.k glitchen, ca 40 minuter, under valkvällen 2018 här i Sverige då TV-rutorna svartnade, sändningen avbröts och valresultaten totalt ändrades till MP och S fördel. Grafer finns som beskriver detta.
Allt polisanmäldes men utredningen är hemligstämplad. Inte så konstigt. Varför skulle Sverige vara ett undantag?
Citera
2021-09-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det blir i denna tråd väldigt tydligt att det inte går att resonera eller diskutera med sekten då de endast är intresserade av att saluföra sin allt mer surrealistiska kulturkrigs-fantasier, hemmahörandes i (FB) Konspirationer och alternativa teorier, och överhuvudtaget inte kan förstå att anonyma dårfinkar yrandes på Twitter skulle ha fel:
https://www.timesunion.com/opinion/article/Letter-a-world-governed-by-delusion-and-15850503.php

Tråden fyller heller ingen annan funktion än att fortsätta lufta dessa sedan länge avfärdade och skrattretande konservativa önskedrömmar: De fundamentalistiska lärjungarna kan helt enkelt inte ta in att deras helige profet förlorat!
https://www.azmirror.com/2021/09/24/arizona-audit-a-multitude-of-unsubstantiated-claims-and-no-proof-of-fraud/
Man kan ju ha nya audit i varenda county i USA och om republikanerna då inte försöker med valfusk så förändras inget utan valresultatet från 2020 ligger än mer fast.
Men som vi nu ju konstaterat så är det ju inte detta val det handlar om, inte ens framträdande republikaner tror det valfuskats 2020. Det handlar enbart om att som vattendroppen på en sten sakta urholka den demokraktiska valprocessen inför kommande val då det är det lättaste och mest bekväma sättet för republikaner att säkra en valvinst. Om man då kan lura skjortan av främst sina mest lättpåverkde väljare så dom i slutändan faktiskt tror på dessa konspirationer om valfusk och början tvivlar på valsäkerheten, ja då har man ju delvis lyckats med sitt uppsåt att begränsa valfriheten.
Och så länge blötdjuret D. Trump finns i kullisserna så lär detta spektakel hålla på då republikanerna inte verkar ha stake att ta sig ur den politiska fällan Trump försöker gillra för USA där den personliga friheten faktiskt skulle inskränkas om allt gick hans väg.
Det scenariot behöver man def. inte vara en Einstein för att räkna ut så t.om hans anhängare borde se det i eldskrift.
Citera
2021-09-27, 08:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du skapade en EXAKT samma sammanställning?

Jag var trådens läsares google i denna tråd då du, som Nixter, inte vill ge källa utan bara posta saker som ni inte vill stå för.

Jag "står" inte för något, jag rapporterade vad granskningen kommit fram till. Orkar du inte läsa rapporten så redovisas alla uppgifter i presskonferensen. Jag har inte själv gjort någon utredning. All indata finns tillgänglig för den som vill dubbelkolla.

Man undrar dels varför det i USA-pressen förekommer en så välordnad & synkroniserad damage control avseende Maricopa County, där alla helt medvetet enbart fokuserar på resultatet om man räknar alla röster, oavsett dubbletter & annat fusk. Medan man helt förtiger & förnekar det övriga. Man undrar även över att du & andra i den här tråden närmast mekaniskt driver exakt samma linje.

Enbart dubbletterna hade räckt för att ändra hela delstatens valresultat & detta är endast ett county man kontrollerat hittills.
Citera
2021-09-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Vi som är vakna har länge vetat att Trump vann valet 2020, och att ett massivt valfusk ägde rum. Men det hade varit skönt om det kunde bevisas ordentligt, så att alla pk-människor också kunde vakna.

Ja visst är det konstigt att så många miljoner människor som deltagit i det här fusket och inte ett enda bevis eller vittnesmål. Snart ett år och inte ett enda något alls.
Citera
2021-09-27, 09:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag "står" inte för något, jag rapporterade vad granskningen kommit fram till. Orkar du inte läsa rapporten så redovisas alla uppgifter i presskonferensen. Jag har inte själv gjort någon utredning. All indata finns tillgänglig för den som vill dubbelkolla.

Man undrar dels varför det i USA-pressen förekommer en så välordnad & synkroniserad damage control avseende Maricopa County, där alla helt medvetet enbart fokuserar på resultatet om man räknar alla röster, oavsett dubbletter & annat fusk. Medan man helt förtiger & förnekar det övriga. Man undrar även över att du & andra i den här tråden närmast mekaniskt driver exakt samma linje.

Enbart dubbletterna hade räckt för att ändra hela delstatens valresultat & detta är endast ett county man kontrollerat hittills.

These extra duplicates favored Republican candidates over Democrat candidates, and even favored the Libertarian candidate at a higher rate than the overall vote distribution.

sida 13, rapport nr 3

Nej, det här räcker inte för att ändra hela delstatens valresultat
Citera
2021-09-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Intressant iaktagelse: Kan meddela med ditt sinne för logik så var det ett massivt fusk med valresultaten i Sverige under hela 70 och 80 talet. När jag tittade på valresultatet innan jag gick och la mig var det alltid en stor majoritet för S ovh VPK, när jag vaknade upp var valet betydligt jämnare och några gånger var det en majoritet för M, FP, och C. Så det måste ha varit ett enormt valfusk när Bildt kom till makten??

Ja, så måste det ha varit. Det är min övertygelse också. I ett land där S vunnit vartenda val de senaste 100 åren, med undantag för 5 val. Hur sjutton kunde Thorbjörn Fälldin (2 gånger dessutom), Carl Bildt (1 gång) och Fredrik Reinfeldt (också 2 gånger) klå sossarna? Särskilt som Palme ju mosade Fälldin fullständigt i tv-debatten -76, sannolikt den brutalaste överkörning som någonsin visats i svensk tv (hade det varit en boxningsmatch hade domaren brutit matchen i första ronden pga Palmes tekniska överlägsenhet). Men nu vann Fälldin valet! Hur gick det till? Det är statistiskt omöjligt att S kan ha förlorat de valen. Garanterat valfusk från borgar-trion!
Citera
2021-09-27, 11:11
Bannlyst
Jag är djupt fascinerad över hur hela alt right mediasfären verkar fungera.

Cyber ninjas släpper sin rapport en fredag eftermiddag så att inga morgontidningar ska hinna få med storyn.

Maricopa County skickar ut ett pressmeddelande som förkunnar att Joe biden vunnit med fler röster än vad som räknas.

Natt är dag. Ner är upp.
Men för att blidka MAGAsekten. Den del som inte längre accepterar verkligheten, så rapporterar Breitbart och gateway pundit, att Trump är den egentliga vinnaren eftersom valfusk skett.
Jag tror följande

1)de inser att deras läsare saknar källkritik
2)de inser att de aldrig någonsin kommer att konfronteras med sina lögner utav etablerade medier, eftersom dessa I stort sett ignorerar dem.
3) de förlorar läsare ifall de rapporterar sanningen.
Citera
2021-09-27, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo det finns i rapporten. Jag är inte din google.
Anser du att the patriot.win är en tillförlitlig källa?
Citera
2021-09-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag är djupt fascinerad över hur hela alt right mediasfären verkar fungera.

Cyber ninjas släpper sin rapport en fredag eftermiddag så att inga morgontidningar ska hinna få med storyn.

Maricopa County skickar ut ett pressmeddelande som förkunnar att Joe biden vunnit med fler röster än vad som räknas.

Natt är dag. Ner är upp.
Men för att blidka MAGAsekten. Den del som inte längre accepterar verkligheten, så rapporterar Breitbart och gateway pundit, att Trump är den egentliga vinnaren eftersom valfusk skett.
Jag tror följande

1)de inser att deras läsare saknar källkritik
2)de inser att de aldrig någonsin kommer att konfronteras med sina lögner utav etablerade medier, eftersom dessa I stort sett ignorerar dem.
3) de förlorar läsare ifall de rapporterar sanningen.

Du har helt rätt i de tre punkterna. Trean handlar om att det hela är en ekonomisk industri. Det handlar om att få bo så bra som möjligt, skolor till barn eller lyxiga semestrar och bilar och uteätande.

Det har räknats om många gånger men det blir aldrig nog. Ingenting duger. Sen hur man föreställer sig att miljontals människor har varit med i ett fusk vet jag inte. Hur fan skulle det gå till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in