Citat:
Du tänker till om den globala uppvärmningen och här ovan visar du resultatet...
Fiskmåskommentar? Om du tycker att ämnet i sak är svårt att förstå så kan du väl fråga?
Jag förstår att, eftersom du är nervös för att växthuseffekten plötsligt ska upphöra, så är du säkert nervös för att gravitationen ska upphöra också. Var inte orolig! Dom kommer båda att finnas kvar!
Vare sig du använder säkerhetslina eller propellerkeps (kanske båda?) som "försäkring", om gravitationen skulle upphöra, så kan jag försäkra dig. Baserade på fysikaliska grundprinciper så kommer både gravitationen och växthuseffekten att finnas kvar!
Efter många inlägg från dig på kort tid jag försökt hitta något tecken som tyder på att du har någon kompetens. Jag är på god väg att ge upp, men om jag skulle vara tvungen att gissa skulle det bli att du är bönräknare. En synbarlig meningsfrände till dig i tråden, som skriver riktigt korkade inlägg, har avslöjat att hen är bönräknare. Sådana behövs väl också, antar jag?
Vakna observationer från Irish Times
Det är alltid intressant att se hur den globala uppvärmningen och förväntningar om åtgärder för att bromsa denna beskrivs i olika delar av världen, IMO. Här är det ett par texter från Irland.
Why does Mickey Mouse want to destroy civilization?
«OK, that’s probably not what Disney executives think they’re doing. But the Walt Disney Co, along with other corporate titans, including ExxonMobil and Pfizer, is reportedly gearing up to support a major lobbying effort against US president Joe Biden’s $3.5 trillion investment plan – a plan that may well be our last chance to take serious action against global warming before it becomes catastrophic.»
https://www.irishtimes.com/business/economy/biden-s-plan-may-be-our-last-chance-to-avoid-climate-catastrophe-1.4674053
Climate change is a global threat demanding national solutions–
«The burden of implementing necessary change cannot fall on those least able to afford them.»
https://www.irishtimes.com/business/economy/climate-change-is-a-global-threat-demanding-national-solutions-1.4633806