2021-09-20, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThePreviousGod
Tjena!

Satt och läste på lite om CBD olja och tänkte testa!
Läste också att man vill ha MCT olja som bärare eftersom kroppen tar upp CBDn lättare då.

Hittade den här:
https://cannabislight.se/produkt/premium-hampaolja-10pct/

Är det någon som testat denna eller kan rekommendera någon annan sida?
Tack

Tycker den ser rätt bra ut, har dock inte provat den själv
Köpte själv nyligen från https://naturexpressen.se/ som jag blev rätt nöjd me, köpte även cbd & cbn hasch som jag tyckte var väldigt trevligt
Citera
2021-09-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Tycker den ser rätt bra ut, har dock inte provat den själv
Köpte själv nyligen från https://naturexpressen.se/ som jag blev rätt nöjd me, köpte även cbd & cbn hasch som jag tyckte var väldigt trevligt

Blev en 5%are från naturexpressen! Tänker att jag börjar där och testar mig fram.
Hur mycket ska jag dosera i början?
Tack för länken.
Citera
2021-09-22, 15:24
Bannlyst
Citat:
Blev en 5%are från naturexpressen! Tänker att jag börjar där och testar mig fram.
Hur mycket ska jag dosera i början?
Tack för länken.

Ingen fara
Skulle säga prova dig fram lite, är ju ingen fara alls o ta för mycket, skulle kunna dricka hela flaskan egentligen utan några problem

Tycker inte du behöver vara ''för exakt'' med droppar / dos heller, spec inte när det är bara typ 5% cbd. Skulle säga prova droppa lite i munnen bara cirka 2-3 gånger om dagen typ, Försök även köra ordentligt i en vecka minst typ innan du gör en rättvis bedömning
Citera
2021-09-26, 17:22
Medlem
I USA kan man köpa full spektrum CBD olja med 24000(!) mg CBD i en 120ml flaska för 75 fjuttiga dollar med tillhörande labb rapport.

Vart hittar jag liknande detta i Europa??? Vilka rånare varenda kotte är här som jag hittat.
Citera
2021-09-29, 13:38
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Tjena!

Satt och läste på lite om CBD olja och tänkte testa!
Läste också att man vill ha MCT olja som bärare eftersom kroppen tar upp CBDn lättare då.

Hittade den här:
https://cannabislight.se/produkt/premium-hampaolja-10pct/

Är det någon som testat denna eller kan rekommendera någon annan sida?
Tack

Citat:
Skulle du rekommendera 500mg droppar för en nybörjare?
Och hur många droppar ska man börja med?

Vad tror du om https://cannabislight.se/produkt/premium-hampaolja-10pct/
som ligger på 10% fast nästa samma pris som Qanoids 5%?

Jag kan varmt rekommendera Qanoid's olja, jag har inte testat Raw Hemp innan men något som talar för Qanoid är i min mening att bäraroljan hos dom är organsik hampfröolja och inte MCT olja.

Osäker på om Raw Hemp är extrakt eller isolatbaserad (man vill generellt ha extraktbaserad olja)

Hurvida MCT olja lättare tas upp eller ej är jag väldigt tveksam till men det som är säkert är att MCT-olja inte är speciellt miljövänligt och dessutom innehåller hampafröolja massa annat trevligt som t.ex. nyttiga fetter, massvis med vitaminer och Omega-3 & -6

http://matkalkyl.se/se-hampfroolja.php

Jag vet inte varför men idén att hela produkten kommer från cannabisplantan är ganska tilltalande för mig

Och som jag skrivit tidigare får man ju lite vad man betalar för!
Senast redigerad av Gorizia12 2021-09-29 kl. 13:42.
Citera
2021-09-29, 13:41
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundstromslager
I USA kan man köpa full spektrum CBD olja med 24000(!) mg CBD i en 120ml flaska för 75 fjuttiga dollar med tillhörande labb rapport.

Vart hittar jag liknande detta i Europa??? Vilka rånare varenda kotte är här som jag hittat.

Det motsvarar ju 20% koncentration per 10ml. vilket verkar som ett bra pris! Dock fler saker som väger in ju, du kan köpa isolat i EU för samma pris per/mg och blanda själv men isolat är ju defintivt inte att föredra.

Sedan har USA kommit betydligt mycket längre vad gäller tillverkning, odling och lagstiftning så det finns enorm kapacitet i staterna för detta vilket sänker priserna såklart, hoppas utvecklingen följer här också!
Citera
2021-09-30, 17:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Det motsvarar ju 20% koncentration per 10ml. vilket verkar som ett bra pris! Dock fler saker som väger in ju, du kan köpa isolat i EU för samma pris per/mg och blanda själv men isolat är ju defintivt inte att föredra.

Sedan har USA kommit betydligt mycket längre vad gäller tillverkning, odling och lagstiftning så det finns enorm kapacitet i staterna för detta vilket sänker priserna såklart, hoppas utvecklingen följer här också!

Har läst en del om cbd-olja för att om möjligt hjälpa en person med Parkinson. Landade i Qanoid som du tipsat om och beställde den med 5%, borde kanske tagit en starkare tänker jag nu. Söker mer info om cbd-olja, om göra egen men många sidor som länkats går till väg 404.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-09-30 kl. 17:29.
Citera
2021-10-01, 20:06
Medlem
obin_gams avatar
Nån som vet om man kan få tag på Last Podcast on the Left 's oljor här i Sverige?
Citera
2021-10-02, 13:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Det här blir att även köpa till mig själv eller göra egen snarare, oljan är ju rätt dyr. Vad säger ni om den här extraheringen med olja (2 min)?
Bra Om det endocannabinoida systemet och CBD (8 min). En annan bra film om CBD-olja och hur det fungerar (21 min).
Citera
2021-10-06, 10:50
Medlem
FedupFlorences avatar
Nytt inslag och informativt om skillnader på hampaolja. Så kan man få billigare CBD-olja från Hampa Sverige.

Gjorde en beställning på en 10%-ig olja från letshemp.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-10-06 kl. 11:48.
Citera
2021-10-16, 00:03
Medlem
Gjorde en ny beställning från qanoid i veckan. Två tummar upp i vanlig ordning. Själv brukar jag ta ca 6-8 droppar dagligen av 15%, hur ser det ut för er andra gällande doseringen?
Citera
2021-10-18, 11:27
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mycketvind
Gjorde en ny beställning från qanoid i veckan. Två tummar upp i vanlig ordning. Själv brukar jag ta ca 6-8 droppar dagligen av 15%, hur ser det ut för er andra gällande doseringen?

Ligger på 6-8 droppar per dag också ungefär

Vad tycker folket här om smaken på CBD-olja? Qanoids olja smakar sjukt starkt av hampa/weed men jag tycker det är bra, vissa verkar inte gilla smaken? Hade ni föredragit en smaksatt olja?

Jag tänker att man inte vill ha i sig en massa annat skit eller är jag störd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in