2021-09-04, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Hmm, jag kan personligen inte se att det skulle påverka så mycket men jag är verkligen ingen läkare.

Jag tycker VERKLIGEN att du ska ta upp frågan med den som ger dig dina recept - CBD är inte olagligt och better safe than sorry!
Tack för svar. Tyvärr rätt känsligt ämne för många läkare.. Brist på forskning, pengar i läkemedelsbranschen.. Därför jag undrade om någon med liknande erfarenhet. Jag menar, äter hög dos fiskleverolja med, inte nämner jag det 😅 men tack. Har börjat med 5%, 2 droppar 2 gr per dag. Tänkt öka lite till men med tanke på att jag äter en del ssri får jag hålla de lågt ifall att..
Citera
2021-09-06, 20:08
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Tack för svar. Tyvärr rätt känsligt ämne för många läkare.. Brist på forskning, pengar i läkemedelsbranschen.. Därför jag undrade om någon med liknande erfarenhet. Jag menar, äter hög dos fiskleverolja med, inte nämner jag det 😅 men tack. Har börjat med 5%, 2 droppar 2 gr per dag. Tänkt öka lite till men med tanke på att jag äter en del ssri får jag hålla de lågt ifall att..

Jag har som sagt svårt att tro att det skulle påverka öht då cannabinoider har "egna" receptorer i kroppen. En ganska säker gissning att ssri och liknande preparat verkar på andra sätt dessutom är det så små mängder och CBD är ett harmlöst ämne i sig.

Risken att du tar skada är väl typ 0,001%, det är bara frågan om effekten på medicinerna påverkas av CBD egentligen.

Men återigen who knows.. jag är bara googlelärd
Citera
2021-09-12, 22:15
Medlem
jabbe91s avatar
Någon som testat RawOrganics 5% 10mg ? Jag har aldrig testat cbd olja tidigare.
Skulle inte säga att jag är i jätte-behov men jag har sömnsvårigheter ibland som ligger i att jag psykiskt inte kan varva ner och känner mig inre-stressad, vilket jag tror det kan möjligtvis hjälpa mig mig, iafall värt att testa, oavsett om en flaska kostar 400kr
Citera
2021-09-12, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Någon som testat RawOrganics 5% 10mg ? Jag har aldrig testat cbd olja tidigare.
Skulle inte säga att jag är i jätte-behov men jag har sömnsvårigheter ibland som ligger i att jag psykiskt inte kan varva ner och känner mig inre-stressad, vilket jag tror det kan möjligtvis hjälpa mig mig, iafall värt att testa, oavsett om en flaska kostar 400kr

Inte provat raworganics men gillar cbd / cbd oljor allmänt.

Skulle dock tipsa om att kolla in denna hos Naturexpressen, billigare
Citera
2021-09-13, 12:10
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman

Aha tack för tipset.
Blev en 5% från raworganics dock.
Fick tips om en rabattkod av en kompis, så fick 30% rabatt, så blev 209kr för en liten.
Citera
2021-09-14, 15:22
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman

Billigare är verkligen inte alltid bättre, just saying - CBD är IMO en grej där man inte ska tumma på kvalitet och där man får vad man betalar för!
Citera
2021-09-14, 16:14
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Billigare är verkligen inte alltid bättre, just saying - CBD är IMO en grej där man inte ska tumma på kvalitet och där man får vad man betalar för!

Det är just det. Svårt att veta vad som är ”bäst” dock, det är en djungel detta.

Själv käkar jag just nu kapslar från naturecan. Har kört dem i kanske 5 månader dagligen. Främst för att de är lättare att dosera, inte lika meckigt.

Jag kör 2-3st 25mg kapslar på kvällen (25 mg motsvarar 12 droppar 5% olja) innan sängdags. Kände av mer effekt i början, typ en härlig avdomning i armarna, ett upphöjt lugn. Nu så ”känner” jag inga tydliga effekter, bara ett lugnare allmäntillstånd, större tålamod och mindre ångest.

Har funderat på att höja dosen, inte alltid med ibland, för att få en mer intensiv känsla, någon som provat? Eller kan man istället få andra, negativa effekter?
Citera
2021-09-16, 13:33
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Det är just det. Svårt att veta vad som är ”bäst” dock, det är en djungel detta.

Själv käkar jag just nu kapslar från naturecan. Har kört dem i kanske 5 månader dagligen. Främst för att de är lättare att dosera, inte lika meckigt.

Jag kör 2-3st 25mg kapslar på kvällen (25 mg motsvarar 12 droppar 5% olja) innan sängdags. Kände av mer effekt i början, typ en härlig avdomning i armarna, ett upphöjt lugn. Nu så ”känner” jag inga tydliga effekter, bara ett lugnare allmäntillstånd, större tålamod och mindre ångest.

Har funderat på att höja dosen, inte alltid med ibland, för att få en mer intensiv känsla, någon som provat? Eller kan man istället få andra, negativa effekter?

Jo det är svårt att veta om man inte är insatt men ett par saker att leta efter är att oljan ska vara extraktbaserad och inte baserad på isolat - det finns även isolatbaserade oljor som dom kallar för bredspektrum men det är egentligen bara blandingar av olika isolat - med isolat missar man mycket terpener och annat gott som är kritiskt för att effekten ska bli som bäst!

En annan sak är att labbrapporter och andra certifieringar alltid ska finnas!

Inte testat Natucan men har köpt från Qanoid flera gånger, dom är duktiga och tillmötesgående med frågor och förklaringar, och har både certifikat och exkratbaserade oljor.

Jag har valt att inte köra kapslar själv på grund av att det tydligen ska ha sämre bio-tillgänglighet i magen jämfört med att ta droppar under tungan. Alltså man behöver mer för att få samma effekt.

Bästa är såklart IV eller att röka det men känns kontraproduktivt att dra ner bränt växtmaterial i lungorna när man vill boosta sitt välmående! Går att vapea iofs men känns sketchy för mig så håller mig till oljan!

Tror inte att du kommer få negativ effekt hur mycket du än går upp.
Citera
2021-09-18, 08:46
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Jo det är svårt att veta om man inte är insatt men ett par saker att leta efter är att oljan ska vara extraktbaserad och inte baserad på isolat - det finns även isolatbaserade oljor som dom kallar för bredspektrum men det är egentligen bara blandingar av olika isolat - med isolat missar man mycket terpener och annat gott som är kritiskt för att effekten ska bli som bäst!

En annan sak är att labbrapporter och andra certifieringar alltid ska finnas!

Inte testat Natucan men har köpt från Qanoid flera gånger, dom är duktiga och tillmötesgående med frågor och förklaringar, och har både certifikat och exkratbaserade oljor.

Jag har valt att inte köra kapslar själv på grund av att det tydligen ska ha sämre bio-tillgänglighet i magen jämfört med att ta droppar under tungan. Alltså man behöver mer för att få samma effekt.

Bästa är såklart IV eller att röka det men känns kontraproduktivt att dra ner bränt växtmaterial i lungorna när man vill boosta sitt välmående! Går att vapea iofs men känns sketchy för mig så håller mig till oljan!

Tror inte att du kommer få negativ effekt hur mycket du än går upp.

Jag testade o uppa dosen lite, tog med melatonin och sov som en gris. Så det var nice. Är lite sugen på att testa o vape, tänker att det vore gott o få en snabbare reaktion!
Citera
2021-09-20, 19:39
Medlem
Tjena!

Satt och läste på lite om CBD olja och tänkte testa!
Läste också att man vill ha MCT olja som bärare eftersom kroppen tar upp CBDn lättare då.

Hittade den här:
https://cannabislight.se/produkt/premium-hampaolja-10pct/

Är det någon som testat denna eller kan rekommendera någon annan sida?
Tack
Citera
2021-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Har köpt från Qanoid flera gånger

Skulle du rekommendera 500mg droppar för en nybörjare?
Och hur många droppar ska man börja med?

Vad tror du om https://cannabislight.se/produkt/premium-hampaolja-10pct/
som ligger på 10% fast nästa samma pris som Qanoids 5%?
Citera
2021-09-20, 21:05
Medlem
JamSanchezs avatar
Hej hej. Går det fortfarande att köpa på hälsokost butiker? Gjorde det förr men har inte varit i Sverige på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in