2021-09-25, 19:53
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Måste börja med att tacka er som har lagt upp denna FUP, tack hjärtligt!

Har ju bara skummat lite nu , men jag står frågande till en sak, hur högt upp är dessa grabbar i hierarkin? Jag menar Dani och Biggie? Jag vet att Dani har flugit under radarn, men allt känns så slarvigt ändå, deras planeringar. Jag har kanske har en romantiserad blid av de högre hönsen, eller så jämför jag med kriminella som spelar i en helt annan liga, typ karteller. Ja, ni får gärna garva!
Citera
2021-09-25, 20:12
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Måste börja med att tacka er som har lagt upp denna FUP, tack hjärtligt!

Har ju bara skummat lite nu , men jag står frågande till en sak, hur högt upp är dessa grabbar i hierarkin? Jag menar Dani och Biggie? Jag vet att Dani har flugit under radarn, men allt känns så slarvigt ändå, deras planeringar. Jag har kanske har en romantiserad blid av de högre hönsen, eller så jämför jag med kriminella som spelar i en helt annan liga, typ karteller. Ja, ni får gärna garva!

Dom är nog rätt högt upp inom hierarkin i Sverige, i alla fall i Skåne. Har nog ett bra kontaktnät och internationella kontakter men dom vill såklart hålla sig under radarn. Därför som DJ inte är i Sverige speciellt ofta.

Att ha ett gäng hjärnslöa slashasar till blattar under sig gör det nog svårt. Dom borde ha en jävla materialförvaltare som håller ett inventarie av olika fordon/lägenheter/vapen/pengar.. Vad mer, fucking handskar
Citera
2021-09-25, 21:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Dom är nog rätt högt upp inom hierarkin i Sverige, i alla fall i Skåne. Har nog ett bra kontaktnät och internationella kontakter men dom vill såklart hålla sig under radarn. Därför som DJ inte är i Sverige speciellt ofta.

Att ha ett gäng hjärnslöa slashasar till blattar under sig gör det nog svårt. Dom borde ha en jävla materialförvaltare som håller ett inventarie av olika fordon/lägenheter/vapen/pengar.. Vad mer, fucking handskar

Ok, då är jag med, tack. Fick mig ett riktigt skratt, det fetade haha, håller verkligen med om detta. Det känns väldigt oorganiserat alltihop. Intressant läsning är det dock.
Citera
2021-09-25, 21:52
Medlem
Det som slår mig mycket är hur pass oorganiserad Dani verkar vara? Jag menar kan någon som har så mycket pengar som han påstås ha verkligen inte vaska fram vassare hitmans än Mograbi & co? Han låg väl bakom spektakulära skjutningen mot galaxy talades det om? Det här verkar ju allt annat än professionellt och allianserna är minst sagt svaga för att vara en ”knarkkung” väldigt komiskt att de båda grupperingarna möts i gallerian och till en början hälsar på varandra för att sedan börja vifta med matknivar?
Citera
2021-09-25, 22:19
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Det som slår mig mycket är hur pass oorganiserad Dani verkar vara? Jag menar kan någon som har så mycket pengar som han påstås ha verkligen inte vaska fram vassare hitmans än Mograbi & co? Han låg väl bakom spektakulära skjutningen mot galaxy talades det om? Det här verkar ju allt annat än professionellt och allianserna är minst sagt svaga för att vara en ”knarkkung” väldigt komiskt att de båda grupperingarna möts i gallerian och till en början hälsar på varandra för att sedan börja vifta med matknivar?

Kan det vara så att han faktiskt inte brydde sig så mycket om kriget i Malmö? En massa kriminella blattar som krigar om att nå samma nivå som han själv. Han tjänade nog så bra med deg på införsel av narkotika att det enda han egentligen ville göra var att segla på sin Azimut och dricka Piña colada.

Att mörda lite folk var nog prio 2 eller kanske 3. En liten sidohobby. Visst var det lite personligt när hans halvbror kidnappades men utöver det så var nog hela skiten rätt överflödig. Sedan om Ali Bali dödar Ali Mali eller tvärtom spelar nog mindre roll, han återvände ju bara till Sverige för att få lite läkarvård.

Det var liksom ingen prestige längre, han har ett namn i den undre världen, gott om stålar och en telefon som är superkrypterad
Citera
2021-09-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varför? För dem hade brist på ALLT. konstigt. Dem erbjuder 500k-1mille för ett huvve men verkar inte kunna få tag på bil, skyttar, vapen, moppar, JA, TILL OCH MED HANDSKAR!! 😂

När pucken är fäst händer ingenting pga brist av planering och råvarorna haha.
Och tillåta sig fastna på så många bilder. Gillar smygfotona från Ringvägen, hur gryma spanare har polisen egentligen när sådan bilder kan tas?
Citera
2021-09-25, 23:20
Medlem
superurban08s avatar
Snacka om turbulens, förnedrande ordval gentemot me*ky som dem satte dit och kände sig otroligt stolta över sedan bara drösar dem på en massa hat kommentarer!

Undra hur Malmö reagerar efter att stora ”gangsters” golat ner andra gängmedlemmar, den andra sidans ”gangster” var inte mycket bättre Salle! Han nämner ju för fan Dani som Juden i sina förhör samtidigt går in på konflikterna även bekräftar hans ställning till Me*ky.

Slutsatsen? Det blir nya blod bad inom kort efter hela den här offentliga utredningen.

Tsunami? Haha som Hass*n K säger till G*ran S*derberg polisen i Malmö! Sjukt att han ens ger information till polisen och att polisen gör detsamma tillbaks? Korruption? Kan det verkligen hända i vårt Sverige? Varför är inte Polismanen anmäld? Varför ger han ens information till Hass*n K? Varför skulle ens G*ran s*derberg ha kontakt med AX = Alex*der Gh*ra?
Citera
2021-09-25, 23:36
Medlem
HomelessGs avatar
Frågar igen.

Vem har H4ssan K4nsouh skjutit under sin tid som kriminell? Han talar själv om 2 palestinier. Vilka är de?
Citera
2021-09-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Galaxy var ju ett jättefiasko. Automatgevär på nära håll och lyckas inte ens skada Mekky allvarligt fast han var den som kom ut först.

Sanningen är nog den att svensk tull och polis varit så kassa att de här grabbarna inte tvingats utveckla ett uns av professionalitet. Hade myndigheterna varit effektiva hade de här aldrig kunnat komma någonstans. Då hade Darwins lag slagit till och andra hade styrt.
Citera
2021-09-25, 23:46
Medlem
ozyrecons avatar
Såg att mekkys pappa bytat namn helt nu. Han hette Tony ett tag men tagit ett helt nytt namn nu. Hans pappa är så vidrig, han sprang på möllans uteservering och va så stolt över amir. Hans pappa är verkligen riktigt vidrig, sådan far sådana söner. Brukar Faten springa runt som en hund på Möllan fortfarande? 😂
Citera
2021-09-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Kan det vara så att han faktiskt inte brydde sig så mycket om kriget i Malmö? En massa kriminella blattar som krigar om att nå samma nivå som han själv. Han tjänade nog så bra med deg på införsel av narkotika att det enda han egentligen ville göra var att segla på sin Azimut och dricka Piña colada.

Att mörda lite folk var nog prio 2 eller kanske 3. En liten sidohobby. Visst var det lite personligt när hans halvbror kidnappades men utöver det så var nog hela skiten rätt överflödig. Sedan om Ali Bali dödar Ali Mali eller tvärtom spelar nog mindre roll, han återvände ju bara till Sverige för att få lite läkarvård.

Det var liksom ingen prestige längre, han har ett namn i den undre världen, gott om stålar och en telefon som är superkrypterad

Jojo de har du rätt men jag tänker mer att detta kanske skadar hans rykte, han bor väl i Kroatien om jag inte minns fel? Borde väl nästan vara billigare att hitta Nån gubbe från gamla Jugoslavien och skicka honom till Sverige och få
Jobbet gjort?
Citera
2021-09-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fast dom blev väl aldrig dömda för just mordet?
Mjo. 4 av dem fick ju livstid, men för medhjälp till mord. Gällande förbredelse kan det inte ge life.
Senast redigerad av minay 2021-09-26 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in